rozesashop

rozesashop

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آموزش درست کردن انواع طرز تهیه غذا با کشک - فروشگاه اینترنتی رزسا

غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توانید با کشک درست کنید
معمولا زمانی که غذا با کشک مخلوط شود، با ذائقه همه ما ایرانی‌ها جور درمی‌آید و از خوردن آن لذت می‌بریم. بسیاری از انواع غذا با کشک بسیار ساده هستند و با مواد غذایی در دسترس تهیه می‌شوند. کاله‌جوش، آش کشک، کشک بادمجان، بسیاری از غذا‌های سنتی و بومی هستند که در ترکیب آن ها مقادیر متفاوتی از کشک را به کار می‌برند. تقریبا در همه غذا‌هایی که ماده اصلی آن را کشک تشکیل داده است، برای رفع سنگینی آن هنگام هضم، از انواع سبزی‌های کوهی مخصوصا نعنا و مقداری پیاز داغ استفاده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه غذا با کشک را آموزش ببینیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که با لبنیات میانه خوبی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو بار در هفته از انواع غذاهایی که دارا کشک هستند، حتما مصرف کنید تا کمبود کلسیم بدن شما جبران شود. غذاهای بسیاری از جمله کشک کدو، کشک گوجه، کشک بادمجان و… وجود دارند که همه کلسیم فراوانی را به بدن شما می‌رسانند. 

 

۱. کشک کدو

کشک کدو از غذاهای کرمان است. این غذا کالری بسیار کمی دارد و به دلیل داشتن کشک فراوان سرشار از کلسیم است. 

مواد لازم برای تهیه کشک کدو:

فیله گوجه فرنگی: ۴ عدد
کدو سبز: ۷۵۰ گرم (۱۰ عدد)
کشک: ۱ پیمانه
پیاز داغ: ۲ قاشق غذا خوری
پودر مغز گردو: به مقدار لازم 
نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم 
سیر داغ، نعنا داغ: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم 
آموزش غذا با کشک کدو

نوشته های مشابه
موس کیک
طرز تهیه موس کیک انار
۲۴ ساعت پیش
کیک نارگیلی
طرز تهیه کیک نارگیلی
۲ هفته پیش
تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو
۲ هفته پیش
معجون توییکس
طرز تهیه معجون توییکس مقوی
۳ هفته پیش


طرز تهیه کشک کدو:

ابتدا ۶ عدد از کدو‌ها را پوست گرفته خرد کرده و سرخ کنید. سپس نیمی از پیاز داغ، سیر داغ و فیلع‌های گوجه فرنگی خرد شده را با کدوهایی که از قبل سرخ کردیم مخلوط کرده و هم بزنید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار داده، در ظرف را ببندید، آن را روی حرارت ملایم قرار داده تا کدوها پخته شوند. پس از اینکه آب گوجه فرنگی کشیده شد، نیمی از کشک را به آن اضافه نموده و بعد شعله را خاموش کنید. با یک گوشت‌کوب مخلوط را بکوبید و له کنید تا نرم شوند. کدوهای باقی‌مانده را از وسط نصف کرده و سرخ کنید. در این مرحله مغز کدوها را بیرون آورید و مخلوط را داخل آن قرار دهید.  کدوها را در ظرفی چیده و وسط آن را از مخلوط کشک و کدو و گوجه له شده پر کنید. از باقیمانده پیاز داغ، نعنا داغ، سیر داغ، گردو و کشک برای تزئین و زیباتر شدن غذای خود استفاده نمایید. 

نکات تکمیلی

کشک کدو از دسته غذاهای محلی کرمان است.
زمان پخت این غذا حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. 
این غذا در وعده شام، نهار و یا پیش‌غذا سرو می‌شود.
مقدار مواد اولیه برای ۴ نفر مناسب می‌باشد. 


۲. کشک قروتو

یکی از انواع غذا با کشک قروتو بوده که از غذا‌های اصیل بجنوردی است.

مواد لازم برای تهیه قروتو:

پیاز متوسط: یک عدد
کشک: ۲۵۰ گرم
ماست: ۲۵۰ گرم
مغز گردو خرد شده: ۵۰ گرم
سبزی خرد شده تره، جعفری و ترخون: ۱۰۰ گرم
نعنا خشک: یک قاشق غذاخوری
شیرین بیان: یک قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
طرز تهیه قروتو:

ابتدا ماست را خوب هم‌ می‌زنیم تا کمی شل شود (ماست ترش بهتر است). کشک را همراه با دو و نیم لیوان آب به ماست اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مایع غلیظی به‌دست آید. روغن را در قابلمه مناسبی ریخته و پیاز را درون آن سرخ می‌کنیم. وقتی پیاز طلایی شد، نوبت نعنا خشک و زردچوبه است. سپس سبزی خرد شده را به آن اضافه کرده و خیلی کم تفت می‌دهیم. در این مرحله مغز گردو، شیرین بیان و نمک را به مخلوط اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم. (مرتب هم‌بزنید تا ماست نبرد) پس از اولین جوش، باید به مدت ۱۰ دقیقه غذا بجوشد. قروتو را مانند آبگوشت با نان ترید شده میل می‌کنند که بسیار خوشمزه است. به صورت سوپ هم می‌توان آن ‌را نوش جان کرد. 

۳. کشک و گوجه

یکی از انواع غذا با کشک، کشک گوجه است. غذای سبکی است که به عنوان پیش‌غذا همراه با نان یا بدون نان هم استفاده می‌شود. معمولا این غذا در وعده شام با شیره، گردو و یا سیب زمینی میل می‌کنند. 

آموزش غذا با کشک و گوجه

مواد لازم برای تهیه کشک گوجه: 

کشک: یک و نیم کیلو 
گوجه فرنگی درشت: ۲ عدد
پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری
سبزی پلویی: ۱ لیوان
نمک، فلفل و زردچوبه: خیلی کم 
طرز تهیه کشک گوجه:

پیاز را خرد کرده و سرخ می‌کنیم؛ در همین حین گوجه‌های پوست کنده را به پیازها اضافه می‌کنیم تا آب گوجه کمی گرفته شود. ادویه و سبزی را به مواد به‌دست آمده اضافه کنید اجازه دهید کمی با هم بجوشند. پس از جوشیدن نوبت به کشک می‌رسد. پس اینکه کمی جوشید به اندازه ۳ لیوان آب به آن اضافه کنید. اجازه می‌دهیم تا مزه مواد با هم مخلوط شود و جا بیفتد. به جای سبزی می‌توان از اسفناج هم استفاده کرد. این غذا با اسفناج بسیار سبک و خوش طعم می‌شود. اگر برای تیلیت می‌خواهید، باید غذا را کمی رقیق‌تر  و اگر به عنوان پیش غذا سرو می‌کنید، باید غلیظ‌تر باشد. 

۴. کشک سیب‌زمینی

این غذای بسیار خوشمزه تنها با چند ماده در دسترس چند دقیقه‌ای حاضر است. تنها کافی است سیب زمینی را از قبل بپزید. در این صورت می‌توانید در کمترین زمان ممکن، شام دلچسب و لذیذی برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

آموزش غذا با کشک- کشک سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه کشک سیب‌زمینی:

سیب‌زمینی: ۴ عدد
کشک غلیظ و محلی: یک لیوان
زردچوبه: به مقدار لازم
پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ: به مقدار لازم
طرز تهیه کشک سیب‌زمینی:

سیب‌زمینی‌ها رو با پوست آب‌پز کرده بعد پوستش را بگیرید و با گوشت کوب پوره کنید. بعد کشک را به آن اضافه نمایید و هم بزنید. آنقدر هم بزنید تا سیب زمینی شل شود. سپس کمی روغن همراه با زردچوبه و پیاز داغ در یک قابلمه ریخته و اجازه دهید کمی حرارت ببینند. در این مرحله سیب زمینی و کشک را داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید کمی مواد گرم شود. اگر به جوش برسد ترش می‌شود. فراموش نکنید که مقدار زیاد سیب‌زمینی کشک را به داخل خود می‌کشد و غذا خمیری خواهد شد. در نهایت این خوراک همراه با نان سرو می‌شود. 

۵. خورش فسوجن کشک

فسوجن کشک، همان خورش فسنجان است که به گونه‏‌های مختلفی در تفرش تهیه می‏شود. این غذا با کشک پخته می‌شود؛ به عبارتی رب انار فسنجان را خذف می‌کنیم و به جای آن کشک اضافه می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه خورش فسوجن کشک:

کشک: ۲ پیمانه
فیله مرغ: ۵۰۰ گرم
پیاز رنده شده: یک عدد
سیر: ۵ حبه
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
طرز تهیه خورش فسوجن کشک:

سینه‌ی مرغ را به قطعات متوسط خرد نموده و با پیاز رنده شده و چند حبه سیر، مقداری زردچوبه، فلفل و روغن تفت دهید تا آب پیاز و مرغ گرفته شود. در این هنگام مغز گردوی پودر شده را ریخته، بعد از چند بار هم زدن، ۱ لیتر آب اضافه نموده تا گوشت پخته شود. بعد از یک ساعت، کشک را اضافه نموده و شعله را ملایم نمایید تا گردو به روغن بیافتد و گوشت مرغ حالتی کاملا پخته و ریش‌ریش پیدا کند. خورش را در ظرف کشیده و با برنج نوش جان نمایید. در صورتی که خورش هنوز به روغن نیفتاده است و مرغ پخته است، بهتر است که مرغ را خارج نموده و اجازه دهید تا خورش غلیظ و جا افتاده شود و سپس مرغ پخته را به خورش اضافه نمایید. برای خرید کشک می توانید از فروشگاه اینترنتی رزسا این خرید رو انجام دهید و همچنین می توانید جدیدترین و کاربردی ترین مقالات را از مجله سلامتی رزسا مطالعه فرمایید.

۶. خوراک کشک

از انواع غذا با کشک خوراک کشک می‌باشد. این غذا همراه با نان سرو می‌شود و غذایی لطیف و خوشمزه با طعم عالی کشک است. 

مواد لازم برای تهیه خوراک کشک: 

گوشت چرخ‌کرده: ۱۵۰ گرم
پیاز: دو عدد
سیر: ۷ حبه سیر
کشک غلیظ: نصف کاسه آبگوشت‌خوری 
نخود: دوم سوم استکان
لوبیا: دو سوم استکان
ادویه: زردچوبه، فلفل سیاه، کمی دارچین و پور زنجبیل
نعنا خشک: ۱.۵ قاشق غذاخوری
طرز تهیه خوراک کشک:

برای تهیه این غذای خوشمزه با کشک، ابتدا نخود و لوبیا را حداقل ۵ ساعت خیس کنید. بهتر است شب تا صبح آن ها را خیسانده و ۲ الی ۳ بار هم آب آن را عوض کنید تا خوب نفخشان گرفته شود. ۲- نخود و لوبیا را بگذارید حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت خوب بپزند و کاملاً نرم شوند. زمانی‌که نخود و لوبیا پخته شدند، با گوشت‌کوب کمی روی نخود لوبیاها بمالید که کمی از هم باز شوند و مواد داخل قابلمه لعاب‌دار شود. بسیار مهم است که نخود و لوبیا خیلی خوب پخته و نرم شده باشند و سفتی آنها زیر دندان اصلاً احساس نشود.

آموزش غذا با کشک - خوراک کشک

یکی از پیازها را با رنده درشت رنده کنید. تا جای امکان با دست آب آن را گرفته و با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید و بعد از ورز دادن آن ها کمی نمک و ادویه به آن ها بزنید و به شکل گلوله‌های متوسط درآورید. گوشت قلقلی داخل این خوراک کشک غذای شما را مجلسی و زیباتر می‌کند. یک عدد پیاز بزرگ و سیرها را نگینی خرد کرده و بگذارید با مقداری روغن طلایی شوند. گوشت قلقلی‌ها را یکی یکی داخل پیازها گذاشته و به هیچ وجه آن ها را هم نزنید درب قابلمه یا ماهیتابه را گذاشته اجازه دهید با حرارت کم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گوشت‌ها سرخ شوند و خودشان را بگیرند. ادویه را اضافه می‌کنیم تا با گوشت‌ها سرخ شود. وقتی سرخ شد حرارت شعله را خاموش کنید و سریع نعنا خشک را اضافه کنید و با احتیاط گوشت‌ها را هم بزنید تا هنوز داغ هست نعنا هم کمی تفت بخورد. گوشت و پیاز سرخ شده را به نخود و لوبیا اضافه کنید تا ۱۵ دقیقه بپزد. در نهایت یک تا ۱.۵ کاسه کشک رقیق شده (با توجه به اینکه آب خوراکتون کم هست یا زیاد)، به آن ها اضافه کنید. خوراک شما آماده است. 

۷. کله جوش

کله جوش از انواع غذا با کشک فراوان بوده و برای افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند، منبع خوبی از کلسیم می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه کله جوش:

پیاز متوسط: دو عدد
سیر:چهار حبه
نعنا خشک: یک قاشق غذاخوری
گردو خرد شده: یک‌دوم پیمانه
زردچوبه: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
آویشن: به مقدار لازم
آموزش انواع غذا با کشک- کله جوش

طرز تهیه کله جوش:

پیاز‌ها را خرد کرده با مقدار کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس سیر خرد شده را همراه با مقداری آویشن، زردچوبه، مغز گردو اضافه کرده و کمی تفت دهید. بهتر است گردوها را با چاقو خرد کنید تا زیر دندان بیایند. سپس در ظرفی دیگر دو پیمانه آب اضافه کنید و منتظر بمانید تا به جوش آید؛ بلافاصله کشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید. قبل از جوش خوردن حرارت زیر کشک را خاموش کنید و آن را به قابلمه اضافه کنید. سپس  نعناع داغ را درست کرده و به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه با شعله  ملایم بجوشد.  کله جوش اصفهانی شما آماده است آن را در کاسه مناسب به همراه نان سنگک یا نان خشک محلی و سبزی خوردن تازه سرو کنید. جالب است بدانید در بعضی از شهر‌‌ها یک بشقاب بادمجان سرخ شده کنار این غذا سرو می‌شود و حتی در بعضی از شهر‌ها بادمجان را درون کله جوش در حال پخت می‌ریزند. به این تکته توجه داشته باشید که در تهیه انواع غذا با کشک میزان نمک باید با توجه به شوری کشک سنجیده شود. ابتدا کشک را اضافه کنید اگر با ذائقه شما جور نبود مقداری نمک به آن اضافه نمایید. 

۸. اشکنه کشک

مواد لازم برای تهیه اشکنه

کشک: ۴ قاشق غذا‌خوری
روغن: به مقدار لازم
پیاز: یک عدد
نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
آب: به مقدار لازم
شیرین بیان: به مقدار لازم
طرز تهیه اشکنه کشک 

پیاز‌های نگینی شده را روی حرارت درون یک قابلمه مناسب سرخ می‌کنیم. پس از آن ادویه شامل نمک، فلفل، زردچوبه و یک قاشق نعنا خشک را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم (مراقب باشید نعنا‌ها نسوزند). در ادامه نوبت به افزودن شیرین بیان می‌رسد. بعد از حدود چند دقیقه مقداری آب را روی قابلمه نعناع داغ و شیرین بیان می‌ریزیم و شعله گاز را بلند می‌کنیم تا بجوشد.

طرز تهیه غذا با کشک اشکنه کشک

پس از اینکه مواد کاملا جوشید بنا به سلیقه و ذائقه و به مقدار دلخواه به مواد کشک اضافه نمایید. بهتر است ابتدا مقدار کمی کشک داخل غذای بریزید و اجازه دهید بجوشد؛ پس از آن غذا را بچشید اگر کافی نبود باز هم به غذای خود کشک اضافه کنید. (حدود یک ربع الی ۲۰ دقیقه برای جوشاندن کافیست) این غذا با کشک زیاد واقعا دلچسب است؛ اما نهایتا میزان کشک به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. 

اهمیت نوع کشک در غذاها
کشک هم مانند دوغ محصولی کاملا ایرانی است. انواع غذا با کشک یا به عبارتی کشکی‌ترین غذا‌های ایرانی در قسمت‌های ایل نشین ایران به وفور دیده می‌شود. همانطور که باهم مشاهده کردیم، خوشبختانه طرز تهیه غذا با کشک بسیار ساده است؛ با کمترین مواد غذایی موجود می‌توان شام یا نهاری سرشار از کلسیم داشته باشیم. فراموش نکنیم که نوع کشک در این دست غذا‌ها بسیار مهم است. بهتر است تا جای امکان از انواع کشک‌های کارخانه‌ای استفاده نشود تا غذا طعم اصیل و سنتی خود را حفظ کند. برای خرید کشک رزسا کافیست به فروشگاه ما مراجعه نمایید و از قسمت لبنیات محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه نمایید. امیدواریم آموزش غذا با کشک در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. 

منبع: سایت فروشگاه اینترنتی رزسا

rozesashop
rozesashop

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋