خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

لباس تب نوزاد برای اولین بار در ایران!

تب نوزاد رو از روی لباس تشخیص بدید!

تب، واکنش دفاعی بدن و علامت یک بیماری هست و ممکنه به دلایل مختلف ایجاد بشه و هدف اصلی تب از بین بردن میکروب های مضر با بالا بردن دمای بدن تا حدی که این میکروارگانیسم ها دیگر نتونن زنده بمونن به خصوص در مواردی که تب طول بکشه یا تکرار بشه و در زمان معین تشخیص داده نشه میتونه منجر به اتفاقات خطرناک برای کودکان شده و سلامتی کودکان رو خطر  بندازه.

عامل تب

تب توسط عوامل تب زا تحریک میشه و توسط موادی به نام پیروژن شروع میشه. پیروژن ها آزادسازی واسطه های التهابی معروف به پروستاگلاندین ها رو از محل های بافت آلوده تحریک می کنن. بعد از آزاد شدن، این پروستاگلاندین ها با هیپوتالاموس (ساختار کوچکی که در پایه مغز قرار داره) ارتباط برقرار می کنن تا دمای بدن رو افزایش بدن.

یک شرکت دانش بنیان، هسته‌های جدیدی با استفاده از دانش روز با هدف هوشمندسازی منسوجات با بهره گیری از نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ایجاد کرده که حاصل آن معرفی منسوجات آنتی باکتریال، ترموکرومیک، آبگریز و سوپرجاذب هست. این شرکت دارای ظرفیتی معادل یکصد هزار دوجین انواع منسوجات هوشمند در سال هست.

با توجه به این ‌که بچه‌ها قادر نیستن وضعیت جسمی خودشون رو به خوبی توصیف کنن، شاید تشخیص تب داشتن یا نداشتن کودک، برای پدر و مادر کار دشواری باشه. والدین می‌تونن به وسیله لباس کودک تب نما، تب فرزندشون رو بلافاصله تشخیص داده و بعد برای درمان اقدام کنن.

نحوه کار لباس های تب نما

لباس‌های تب نما هنگامی که دمای بدن کودک از 38 درجه سانتی گراد بالاتر بره، به آرامی تغییر رنگ میده و با افزایش دما به بالاتر از 38 درجه سانتیگراد، کاملا سفید میشه. پس از معالجه کودک و رفع خطر، لباس با تغییر رنگ به حالت اولیه به والدین نشان میده که شرایط کودک به حالت طبیعی برگشته. این محصول که در قالب انواع لباس‌، جوراب و کلاه تولید شده برای مواردی که کودک در دمایی حدود دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) قرار داشته باشه، پاسخ میده و تنها در صورتی که کودک در کنار سیستم‌های حرارتی باشه، ممکن هست پاسخ نده.

لباس تب نما نی نی سایت

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پروژه لباس کودک تب نما از بطن یک ضرورت اجتماعی ایجاد شده  و دارای سه بعد فیزیکی، فناوری نوین و هوشمندی هست، گفت: از بعد فیزیکی، لباس کودک تب نما از مرغوب ‌ترین نوع نخ بافته شده. منسوج استفاده شده در این لباس 100 درصد نخ پنبه بوده و کاملا از بدن و پوست حساس کودکان محافظت کرده و مانع از بروز حساسیت میشه. همچنین در بعد فناوری نوین نیز تکنولوژی ترموکرومیکی به کار رفته، با استفاده از بهترین مواد اولیه تهیه شده که با تلاش شبانه ‌روزی گروه تحقیق و توسعه (R&D ) مجموعه کاملا بر روی منسوج تثبیت شده و با هیچ نوع شست وشویی از بین نمیره و در آخر، بعد هوشمندی لباس تب‌ نما، شرایط محیط رو حس کرده و با محیط سازگار میشه و قادر به انجام وظایف بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده هست.

اما اگر در کودک کمتر از 3 ماه تب به دمای ۳۷.۹ سانتی گراد یا بالاتر و در کودکان 3 ماهه تا یکساله تب ۳۸.۳ سانتی گراد یا بالاتر بیش از 24 ساعت طول بکشه، حتما به پزشک مراجعه کنین.

 

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋