fateme zaeim

fateme zaeim

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر در یخچال دوو

کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال فریزر در نسل های قدیم و جدید کاربرد داشته و از نظر کارایی و میزان سر و صدا و غیره با هم تفاوت دارند. در یخچال فریزرهای نسل قدیم بیشتر از کمپرسورهای معمولی استفاده میشد و در حال حاضر با نوع اینورتر جایگزین شده اند. به دلیل تفاوت هایی که در این دو نوع کمپرسور وجود دارد، در ادامه سعی داریم به طور کامل آنها را با هم مقایسه کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کمپرسور معمولی یخچال چیست؟

کمپرسورهای معمولی یخچال که از نوع تک سرعته می باشند، وظیفه تبدیل گاز مبرد گرم شده به مایع را برعهده دارد. این تجهیزات گاز مبرد را پس از اینکه گرمای داخل کابین را به خود جذب می کنند، به مایع تبدیل کرده و پس از انتقال به لوله های کویل دار مجدد آن را سرد می کنند. با سرد شدن مجدد این مایع روند و چرخه انتقال سرما و کاهش دمای کابین ادامه پیدا می کند. کمپرسورهای معمولی یخچال فریزر همیشه و در تمام شرایط دمایی به صورت تک سرعته عمل می کنند. یعنی در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان با یک سرعت کار می کنند.

کمپرسور اینورتر یخچال چیست؟

نوع دیگری از کمپرسورهای که در یخچال های نسل جدید استفاده میشود اینورتر هستند. کمپرسور اینورتر یخچال مشکل کمپرسورهای معمولی تک سرعته را حل کرده اند. به طوریکه بر اساس شرایط محیط و دمای داخل کابین سرعت فعالیت کمپرسور تغییر پیدا می کند. به همین دلیل یخچال فریزرهایی که دارای این نوع از کمپرسورها هستند، کمتر دچار خرابی میشوند و البته تعمیر آنها نیز نیاز به تخصص بالایی دارد. برای تعمیر این نوع کمپرسور حتما از خدمات نمایندگی تعمیرات دوو غرب تهران و سایر نمایندگی های برند مربوطه استفاده کنید.

تفاوت کمپرسور معمولی و اینورتر

با توجه به تک سرعته بودن کمپرسورهای معمولی تفاوت هایی در نحوه کار و کارایی این تجهیزات با هم وجود دارد. از مهم ترین تفاوت های این دو نوع کمپرسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت مصرف برق کمپرسور معمولی و اینورتر

در کمپرسورهای اینورتر در شرایطی که دمای محیط و داخل کابین افزایش پیدا می کند، دستگاه برای مدت طولانی تری روشن میشود و با کاهش دما سرعت آن کاهش پیدا خواهد کرد. این در حالیست که در نوع معمولی همیشه با یک سرعت کار می کند. در نتیجه می توان گفت مهم ترین تفاوت در کمپرسور معمولی و اینورتر در میزان مصرف برق آنها است. برق مصرفی کمپرسورهای معمولی بیشتر از نوع اینورتر می باشد.

تاثیر کمپرسور معمولی و اینورتر در تازگی مواد غذایی

به دلیل تغییر در نحوه و سرعت کار کمپرسورهای اینورتر در روزهای گرم تابستان و زمستان بر حسب شرایط، دمای درون کابین از ثبات بهتری برخوردار است. هر اندازه ثبات دما در یخچال بیشتر باشد، مواد غذایی طراوت و تازگی بالاتری خواهد داشت.

تفاوت قیمت کمپرسور اینورتر و معمولی

از دیگر تفاوت های کمپرسورهای معمولی و اینورتر می توان به قیمت آنها اشاره کرد. کمپرسورهای اینورتر در حالت کلی قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارند که با توجه به کارایی بالا و مصرف برق کمتر آنها پرداخت هزینه کمی بیشتر برای خریدشان توجیه شده است.

میزان صدای کمپرسورهای معمولی و اینورتر یخچال

با توجه به اینکه طراحی کمپرسورهای اینورتر بعد از نسل معمولی انجام شده است، به همین دلیل توجه زیادی به کاهش صدا و کارایی بالای آنها بوجود آمده است. به طوریکه یخچال هایی که دارای کمپرسورهای اینورتر هستند، سر و صدای بسیار کمتری نسبت به نوع معمولی دارند.

 

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋