fateme zaeim

fateme zaeim

آموزش نحوه ریست کردن یخساز ساید بای ساید

ریست کردن یخساز ساید بای ساید از جمله اقداماتی می باشد که می تواند بسیاری از مشکلات بوجود آمده در سیستم تولید یخ را برطرف کند. انجام این اقدامات نیاز به تخصص ندارد و با توجه به برند دستگاه روش های مختلفی برای آن ارائه شده است. اما اجرای صحیح آن می تواند یخساز را مجدد برنامه ریزی کند تا یخ را در اندازه های مطلوب و مقدار مناسب تولید نماید. در ادامه نحوه ریست کردن یخساز ساید بای ساید ال جی، دوو، سامسونگ و غیره را بررسی خواهیم نمود.

چرا ریست کردن یخساز ساید بای ساید؟

یکی از اصلی ترین قابلیت های پیاده سازی شده در یخچال های ساید بای ساید، تولید یخ به صورت خودکار و خروج آن پس از قرار گرفتن ظرف در جای مخصوص می باشد. مانند سایر قابلیت ها و بخش های دیگر موجود در یخچال ها، یخساز نیز ممکن است با اختلالاتی مواجه شود. برخی از این خرابی ها و عملکرد نادرست بدون نیاز به تعمیر و تنها با ریست کردن یخساز قابل حل است. از جمله اشکالات و خرابی های یخساز ساید بای ساید که با ریست برطرف میشود عبارتند از:

عدم تولید یخ با استحکام کافی

ایجاد سر و صدای زیاد در طی تولید یخ

تولید یخ در اندازه های نامتعارف و گاها چسبیده به هم

یخچال ساید یخ نمی دهد (یخ تولید می کند اما بیرون نمی آید)

البته دلایل متعددی برای بروز این مشکلات وجود دارد و همیشه با ریست شدن یخساز اختلال برطرف نمیشود. اما بهترین اقدام قبل از هرگونه تعمیر به منظور کاهش هزینه تعمیر ساید بای ساید، ریست کردن یخساز است. برای این منظور کافیست دکمه ریست را روی پنل جستجو و با توجه به برند مربوطه اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه ریست کردن یخساز ساید بای ساید ال جی

ریست کردن یخساز در یخچال های ال جی بسیار آسان است و کافیست ابتدا دکمه Ice lock را فشار دهید. با انجام این کار ابتدا از خروج یخ از دستگاه جلوگیری می کنید. سپس چند ثانیه دکمه reset ice روی پنل را فشار دهید. پس از انجام این کار مجدد تست کنید که آیا مشکل یخساز برطرف شده است یا خیر؟ در صورت عدم رفع مشکل ممکن است به تعمیر ساید بای ساید ال جی نیاز داشته باشید.

ریست کردن یخساز ساید بای ساید بوش

برای ریست شدن یخساز در ساید بوش ابتدا در حالت روشن دستگاه، فریزر را باز کنید. محفظه روی یخساز را بردارید و دکمه ریست را چند ثانیه فشار دهید. پس از ریست شدن محفظه را جای قبلی قرار دهید و درب را ببندید. به همین سادگی می توان یخساز یخچال بوش را ریست کرد.

ریست کردن یخساز یخچال ساید سامسونگ

ریست کردن یخساز در ساید بای ساید سامسونگ با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. در برخی از مدل ها این دکمه روی پنل قرار دارد و در تعدادی از آنها دکمه در زیر محفظه یخساز داخل فریزر است. با توجه به مدل دستگاه دکمه ریست را پیدا و حدود 5 ثانیه آن را فشار دهید. توجه داشته باشید که حتما یخساز از قبل روشن باشد.

ریست یخساز ساید بای ساید دوو

مانند ساید بوش، برای ریست شدن یخساز در یخچال های دوو نیز باید ابتدا درب فریزر را باز کنید تا به محفظه یخساز دسترسی پیدا نمایید. بعد از باز شدن محفظه دکمه reset روی آن را 8 ثانیه فشار دهید. در صورت ریست شدن، یخساز شروع به چرخیدن می کند. محفظه را ببندید و بعد از 7 ساعت مجدد تست کنید که آیا یخ در دستگاه تولید شده و مشکل برطرف شده است یا خیر؟

ریست کردن یخساز ساید بای ساید جنرال الکتریک

مانند یخچال های ساید ال جی، برای ساید جنرال الکتریک نیز ابتدا باید دکمه child lock و ice type را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. توجه داشته باشید که هر دو دکمه باید به صورت همزمان فشار داده شوند. سپس دکمه ice reset را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا یخساز ریست شود.

در سایر برندها نیز روند ریست یخساز ساید بای ساید به همین صورت است. برای لطاع بیشتر می توانید اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. چون سیستم های یخساز دارای مدل های مختلف Early Twist/Flex، Tray Twist/Flex Tray Heater/Custom Cube می باشد و در هر یک روند ممکن است تفاوت های اندکی داشته باشند.

 

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋