fateme zaeim

fateme zaeim

آموزش تعویض لولای درب یخچال فریزر

لولا از مهم ترین قطعات در یخچال فریزرها می باشد که بر اساس مدل دستگاه انواع مختلفی از آنها وجود دارد. این قطعات وظیفه نگه داشتن درب یخچال و حرکت صحیح آن در حین باز و بسته شدن را بر عهده دارند. به مرور زمان و فرسوده شدن درب و باز و بسته کردن زیاد آنها لازم است لوله تعویض شود. در ادامه با نحوه تعویض انواع لولای درب یخچال آشنا شده و اطلاعات مفیدی را درباره این قطعه مهم ارائه خواهیم داد.

کاربرد لولای درب یخچال چیست؟

مانند درب های منزل و ساختمان که بر روی لولا سوار هستند و بدون هیچ مشکلی باز و بسته میشوند، درب یخچال نیز به کمک لولا باز و بسته میشود. درب بر روی لولا قرار گرفته و با کشیدن و حرکت دادن آن بدون افتادن روی زمین یا جدا شدن از بدنه تعادل خود را حفظ می کند. انواع لولای یخچال عبارتند از لولا دریچه فلاپر، لولا و یاتاقان درب و کیت دندانه. هر یک از این لولاها در بخش های مختلفی از یخچال فریزرها به کار می روند.

لازم به ذکر است، این لولاها نه تنها شرایط را برای باز و بسته شدن آسان درب یخچال فراهم می کنند، بلکه از لرزش درب نیز جلوگیری می کنند. به همین دلیل سلامت آن تاثیر زیادی بر طول عمر و کارایی دستتگاه خواهد داشت.

دلیل خراب شدن لولای درب یخچال

دلایل متعددی برای خراب شدن لولای درب یخچال وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

گذر زمان و کهنه و فرسوده شدن لولا و ایجاد ترک و شکستگی روی آنها

سنگین شدن بیش از اندازه درب یخچال

باز و بسته شدن سریع و ضربه زدن محکم به درب

تعویض لولای درب یخچال

به دلیل اهمیت بسیار زیاد لولا، در صورت خراب شدن آن باید بلافاصله نسبت به تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام شود. برای تعویض لولای یخچال کافیست مراحل زیر را طی کنید:

قبل از هرگونه تعمیر لازم است دستگاه را از برق جدا کنید.

وسایل مورد نیاز برای تعویض لولا شامل پیچ گوشتی، دم باریک، آچار فرانسه، دریل مخصوص و کاردک می باشد.

پیچ های لولا را آهسته باز کنید. در این مرحله حتما یک نفر باید درب یخچال را محکم نگه دارد. در غیر این صورت درب روی زمین خواهد افتاد.

برای روان شدن حرکت درب  قبل از نصب لولای جدید ابتدا باید محل آن روغن کاری شود.

بعد از خشک شدن محل لولا، قطعه جدید را در جای خود قرار داده و پیچ های آن را محکم کنید.

توجه داشته باشید که نصب و تعویض لولا اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورت اجرای اشتباه آن هر لحظه ممکن است درب از جای خود خارج شده و خسارت مادی و حتی جانی ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورت مواجه شدن با خرابی لولا با نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در جنوب تهران تماس بگیرید.

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋