fateme zaeim

fateme zaeim

کاربردهای فیلتر کارتریج چیست؟

فیلتر کارتریج همان طور که از نامش مشخص است، برای فیلتر کردن و ممانعت از عبور ذرات مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به محل قرارگرفتن این تجهیزات و تفاوت هایی که در ساختار آنها وجود دارد، کاربردهای متفاوتی دارند. مهم ترین موارد کاربرد فیلتر کارتریج را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کاربرد فیلتر کارتریج در اسمز معکوس

یکی از اصلی ترین موارد کاربرد فیلتر کارتریج ها در دستگاه های اسمز معکوس می باشد. البته این تجهیزات در مرحله پیش تصفیه در این دستگاه ها استفاده میشوند. با توجه به اینکه وجود تعداد و مقدار زیاد انواع ذرات معلق در آب منجر به کثیف شدن زودهنگام فیلتر و ممبران های درون دستگاه آب شیرین کن میشود، به همین دلیل باید تا حد امکان این ذرات را کاهش داد. برای این منظور می توان ذرات معلق موجود در آب را با فیلتر کارتریج کاهش داد و روند اسمز معکوس را تا حد زیادی بهبود داد.

کاربرد فیلتر کارتریج در تصفیه آب استخر

از دیگر موارد کاربرد فیلتر کارتریج ها می توان به تصفیه آب استخر اشاره نمود. استفاده مداوم از آب استخر باعث میشود ذرات معلق در آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند و رنگ و کیفیت آب به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. یکی از راه های ایده آل برای تصفیه آب استخر،خرید فیلتر کارتریج می باشد. آب استخر پس از عبور از لایه های پلی استر روی فیلتر کارتریج ذرات معلق خود را از دست خواهد داد و روی فیلتر ته نشین میشوند.

لازم به ذکر است، کاربرد فیلتر کارتریج در تصفیه آب استخر تنها برای جمع آوری ذرات معلق کاربرد داشته و تاثیری بر ph و مقدار کلر و گند زدایی نخواهد داشت.

کاربرد فیلتر کارتریج در صنایع غذایی

در صنعت تولید مواد غذایی و آبمیوه و نوشیدنی ها کیفیت و رنگ اهمیت زیادی دارد و وجود تکه های معلق از میوه و سبزیجات و غیره باعث کدر شدن محصول خواهد شد. به همین دلیل در مرحله تصفیه فیزیکی می توان از فیلتر کارتریج برای این منظور استفاده نمود. در روند تولید روغن نیز این تجهیزات کاربرد زیادی دارند و منجر به بهبود کیفیت آنها خواهند شد.

از دیگر موارد کاربرد فیلتر کارتریج می توان به پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی اشاره نمود که در همگی ذرات ریز توسط این تجهیزات جمع آوری و حذف خواهند شد. نکته بسیار مهم اینکه، به دلیل کاربرد و استفاده زیاد فیلتر کارتریج به مرور ذرات انباشته شده کارایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای و مرتب نسبت به شستشو و پاکسازی آنها اقدام شود.

fateme zaeim
fateme zaeim

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋