Extreme Walls

Extreme Walls

Feel the differences!

نحوه انتخاب بهترین رنگ برای هر قسمت خانه

 

 

رنگ‌ها، از اصلی‌ترین و اساسی ترین المان‌ها در دکوراسیون داخلی یک فضا بوده و انتخاب درست و اصولی آن‌ها بسیار حیاتی و حائز اهمیت است؛ چرا که اگر در فرآیند طراحی دکوراسیون یک محیط، رنگی اشتباه و نامناسب را انتخاب کنید، ممکن است باعث محصور و دلگیر به نظر رسیدن فضای مد نظر شوید.

در ادامه‌ی این مطلب، به نحوه‌ی انتخاب رنگ، برای قسمت‌های مختلفی از خانه پرداخته و بهترین رنگ‌های مناسب هر کدام از این قسمت‌ها را بیان می‌کنیم.

انتخاب رنگ آشپزخانه

قبل از انتخاب رنگ، میبایست اندازه، شکل و نور طبیعی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.

تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگ آشپزخانه، تا حد زیادی به سلیقه‌ی شخصی بستگی دارد. رنگ‌ها به شدت با خلق و خوی ما مرتبط بوده و بر رفتار و عملکرد ما تاثیرگذارند.

رنگ‌های گرم و دلپذیر را انتخاب کنید: وقتی صحبت از انتخاب رنگ برای آشپزخانه می‌شود، سفید، خاکستری، زرد، قرمز، آبی و سبز واقعا می‌درخشند. هر کدام از این رنگ‌ها، می‌توانند احساسات مختلفی را در فضا ایجاد کنند؛ با این حال، همگی محیطی گرم و دلپذیر را سبب می‌شوند. از میان این رنگ‌ها، رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد و قرمز، باعث تحریک اشتها شده و گزینه‌ای بسیار عالی برای آشپزخانه محسوب می‌شوند.

رنگ سفید، احساس تازگی، تمیزی و مرتب بودن را در فضای آشپزخانه ایجاد کرده و همچنین آشپزخانه‌ی شما را بزرگ تر و دلبازتر نمایان می‌کند. رنگ سفید، با افزایش انرژی در آشپزخانه، پیشنهادی بسیار خوب برای انتخاب رنگ این مکان به شمار می‌آید.

رنگ خاکستری، به عنوان رنگی خنثی، با تمامی رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون داخلی، هماهنگ شده و استفاده از آن در آشپزخانه، معجزه می‌کند. از این رنگ می‌توان در انتخاب کاشی، کفپوش، کابینت‌ها، و ... استفاده کرد.

آبی از دیگر رنگ‌هایی است که در محیط آشپزخانه به خوبی جلوه می‌کند. استفاده از سایه‌های روشن و پاستلی آبی، همچون آبی آسمانی، ظاهری شفاف، تمیز و دلباز را در محیط ایجاد می‌کند. از این رنگ می‌توان در انتخاب کاشی‌های دیوار، کابینت‌ها و حتی سقف نیز بهره گرفت. آبی یک رنگ نیرو بخش است که استفاده از آن در فضای آشپزخانه، آرامش و ملایمت را به همراه دارد. آبی تیره نیز همچون آبی آسمانی، به آشپزخانه چهره‌‌ای متمایز و منحصر به فرد می‌بخشد، شما می‌توانید با بهره گیری از رنگ‌های سفید، خاکستری یا دیگر رنگ‌های خنثی در کنار رنگ آبی، باعث بولد و برجسته تر نشان دادن رنگ آبی شده و از تاریکی یا دلگیر بودن فضای آشپزخانه، جلوگیری کنید.

رنگ زرد، به عنوان رنگی کلاسیک، مانند یک پرتوی آفتاب عمل کرده و باعث روشنایی و درخشندگی فضای آشپزخانه می‌شود. همچنین مطابق روانشناسی رنگ‌ها، رنگ زرد، رنگی اشتها برانگیز بوده و حس گرسنگی را در افراد القا می‌کند. رنگ زرد با بزرگ و روشن نشان دادن آشپزخانه، گزینه‌ای بسیار خوب برای آشپزخانه‌های کوچک بوده با رنگ سفید، بنفش، یاسی و خاکستری به خوبی ترکیب می‌شود.

رنگ سبز، به عنوانی رنگی طبیعی و زمینی، با عناصر طبیعی، همچون کابینت‌های چوبی، و دیوارپوش‌ها و اپن‌های سنگی، ترکیب جذاب و جالبی ایجاد می‌کند. سبز، در طیف‌های متنوعی مانند سبز نعنایی و سبز سیبی یافت شده و در ترکیب با رنگ سفید، بسیار شیک جلوه می‌کند.

انتخاب رنگ اتاق نشیمن

اتاق نشیمن، یکی از اجتماعی ترین فضاهای خانه است. انتخاب رنگ درست برای برای اتاق نشیمن، تاثیری خوب و مثبت در تمام فضاهای داخلی خانه می‌گذارد.

رنگ‌های متضاد را با هم ترکیب کنید: ترکیبی از دو یا سه رنگ متضاد و متناقض، می‌تواند فضایی منسجم و پایدار ایجاد کرده و حس تقارن را در اتاق سبب شود. با یک رنگ پایه برای طرح کلی و پس زمینه‌ی اتاق شروع کرده، و رنگ‌های متضاد را از طریق مبلمان و لوازم جانبی اضافه کنید. برای داشتن اتاق نشیمنی با ظاهر گران قیمت، لوکس و لاکچری، سایه‌ها و طیف‌هایی از رنگ‌های متضاد طلایی و نقره‌ای را اضافه کنید. دو رنگ متضاد سفید و سیاه نیز، ترکیب بسیار شیکی را سبب می‌شوند.

انتخاب یک رنگ خنثی و روشن: یک رنگ خنثی یا روشن را، برای داشتن فضایی روشن‌تر و بازتر، برای دیوارهای اتاق نشیمن خانه‌ی خود انتخاب کنید. رنگ‌های خنثی و روشن، بازتاب نور بالایی داشته و باعث درخشندگی فضای اتاق می‌شوند. این رنگ‌ها شامل، خاکستری و طوسی روشن، سفید، کرم، بژ و ... اند.

استفاده از یک تک رنگ: شما میتوانید برای طراحی اتاق نشمین خانه‌ی خود، یک تک رنگ را انتخاب کرده و از طیف‌ها و سایه‌های گوناگون آن ( از تیره و پررنگ تا روشن و کم رنگ) برای المان‌ها و عناصر مختلف اتاق استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید دیوارهای اتاق نشیمن خود را به رنگ کرمی روشن و ملایم رنگ‌آمیزی کرده و از مبلمانی با طیف تیره تر کرم، ( بژ یا کرم مایل به خرمایی) استفاده کنید.

بهترین رنگ ها برای اتاق نشیمن

پالت رنگ سبز، طراوت و سرزندگی را به دکوراسیون القا کرده و به خوبی با رنگ‌های چوبی مانند قهوه‌ای و عناصر چوب طبیعی، هماهنگ شده و هارمونی برقرار می‌کند.

خاکستری، حالتی آرام و در عین حال پیچیده داشته و رنگی مناسب برای هر سبکی از دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

برای داشتن ظاهری جسورانه و مدرن، مشکی و سفید را به عنوان دو رنگ متضاد، در اتاق نشمن خود به کار برده و تناقض جذاب و هیجان انگیزی را درفضا سبب شوید.

قهوه‌ای نیز رنگی همه کاره است و به خوبی با انواع مختلفی از رنگ‌ها و عناصر ترکیب می‌شود.

انتخاب رنگ حمام

رنگ‌های خنثی و پاستلی مانند آبی، سبز، صورتی خیلی روشن، خاکستری و ... به ایجاد محیطی آرام و ملایم کمک کرده و از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای حمام محسوب می‌شوند. اما اگر شما رنگ‌های گرم را می‌پسندید، توصیه می‌شود که از طیف ملایم و کم رنگ آن‌ها استفاده کرده تا ظرافت فضا را در عین زیبایی حفظ کنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب

برای انتخاب رنگ درست و مناسب برای اتاق خواب، باید به متراژ و اندازه‌ی اتاق و مقدار نورپردازی طبیعی اتاق توجه کرد. آنچه در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب مهم است، استفاده از رنگی است که فضایی ملایم و سرشار از آرامش را برای استراحت و رفع خستگی فراهم آورده و در عین حال انرژی لازم برای شروع یک روز جدید را نیز در افراد القا کند. به طور کلی رنگ اتاق خواب میبایست به نوعی انتخاب شود که در عین حفظ آرامش، ملایمت و ظرافت فضای اتاق، محیط را خسته و کسل کننده و یکنواخت نشان ندهد.

انتخاب رنگ‌های تیره همچون مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای، بنفش تیره و ... در اتاق خواب‌هایی که فاقد پنجره و نورپردازی طبیعی اند، پیشنهاد نمی‌شود، چرا که این رنگ‌ها اتاق را تاریک تر از چیزی که هستند نشان داده و فضا را دلگیر نمایان می‌کنند.

رنگ‌های گرم شامل رنگ‌هایی مشابه گرما و صمیت خورشید، مانند زرد، قرمز و نارنجی، و نیز رنگ‌های زمینی مانند قهوه‌ای سفالی و خاکی، سبز و ... رنگ‌هایی ایده‌آل برای ایجاد اتاق‌های دنج و صمیمی بوده و گرما و حس و حال طبیعت را در فضا القا می‌کنند.

رنگ‌های سرد با سایه‌های مختلفی از رنگ آبی، یخی، سبز، فیروزه‌ای، خاکستری و طوسی و ... برای انتقال احساس آرامش، آسودگی و مدیتیشن در اتاق خواب استفاده می‌شوند.

رنگ‌های خنثی، انرژی کمی به اتاق بخشیده اما احساس رفاه، آرامش و تمرکز را در محیط به ارمغان می‌آورند. رنگ سفید، به عنوان پرکاربردترین رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی محسوب شده و علاوه بر اتاق خواب، در تمامی فضاهای داخلی استفاده می‌شود. این رنگ، به آسانی، خود را با سایر رنگ‌ها در اتاق، تطبیق داده و انتخابی عالی برای بزرگ به نظر رساندن اتاق از نظر بصری است.

در پایان

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر فضایی، دیوارها می‌باشند؛ که بخش اعظم و بزرگی از فضا را به خود اختصاص داده و رنگ آن‌ها بر احساس کلی فضا تاثیر می‌گذارد. کاغذ دیواری‌ها، به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش‌ها، در رنگ‌های متنوعی یافت شده و با داشتن طرح‌ و نقوش مختلف و گوناگون، متناسب با هر سبکی از دکوراسیون، در بازار موجود می‌باشند.

کاغذ دیواری اکستریم والز، پس از عرضه‌ی 8 آلبوم جذاب و هیجان انگیز، متناسب با سبک‌های مختلف از جمله سبک کلاسیک، این بار با ارائه ی دو آلبوم جدید خود با نام‌های H2O و Carbon در سبک مدرن، مینیمال و ساده، غوغایی در صنعت دکوراسیون داخلی بر پا کرده و تمام سلیقه‌ها را نیز دربرگرفته است.

 

Extreme Walls
Extreme Walls Feel the differences!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋