Extreme Walls

Extreme Walls

Feel the differences!

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب دخترانه

 

 

پرده یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. پرده می تواند یک عنصر تاثیرگذار، در زیبایی و جذابیت اتاق خواب دخترانه باشد. انتخاب پرده هایی با رنگ های جذاب و طرح های متنوع می توانند اتاق خواب دخترانه را دل نشین تر کنند. پرده هایی با بافت های سنگین و یا پرده هایی با بافت های نرم و رقیق می توانند به عنوان عامل کنترل نور و حفظ حریم خصوصی در اتاق خواب دخترانه استفاده شوند.

برای انتخاب پرده مناسب اتاق خواب دخترانه، می توانید به موارد زیر توجه کنید.

رنگ پرده: رنگ پرده باید با رنگ دیگر وسایل و المان های خانه و همچنین با دیوارپوش ها هماهنگ و متناسب باشد. برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های دخترانه می توانید از رنگ هایی همچون سرخابی، بنفش، آبی، سبز و صورتی روشن استفاده کنید.

جنس پرده: اگر اتاق خواب کوچکی با متراژ پایین دارید، از پرده هایی نازک با رنگ های روشن استفاده کنید تا از رسیدن نور طبیعی به اتاق جلوگیری نکرده و فضای اتاق تاریک و کوچک تر جلوه نکند. برای اتاق خواب دخترانه می توانید از پرده های نرم و بافته شده از جنس پنبه، مخمل، شیفون و یا پلی استر استفاده کنید.

طرح پرده: طرح پرده بسته به سلیقه ی شما و سبک دکوراسیون مورد نظردر اتاق، متفاوت است. شما می توانید طرح پرده های اتاق را با مشابه طرح کاغذ دیواری هایتان انتخاب کنید. برای اتاق خواب دخترانه می توانید از پرده هایی با طرح های گل، پرنده، پروانه و یا شخصیت های انیمیشنی استفاده کنید.

نورگیری اتاق: برای اینکه پرده ها مانع عبور نور خورشید به داخل اتاق نشده و فضا را تاریک نشان ندهند؛ می توانید از پرده هایی با بافت نرم و نازک و رنگ روشن استفاده کنید تا نور بهتری به اتاق برسد و اتاق روشن تر و پر انرژی تر باشد.

اندازه پرده: اندازه ی پرده باید با اندازه پنجره و ارتفاع اتاق هماهنگ باشد. برای اتاق خواب دخترانه می توانید از پرده هایی با ارتفاع بلند و عرض کافی استفاده کنید تا اتاق بزرگ تر و فضا بازتر به نظر برسد.

تزئینات: برای تزئین پرده می توانید از جزئیاتی مانند دکمه، گل و ... استفاده کنید تا پرده شما جذاب تر به نظر برسد.

با توجه به مواردی که گفته شد شما می توانید پرده ای را برای اتاق خواب دخترانه خود انتخاب کنید که با سلیقه و نیازهای شما هماهنگ باشد.

 

سوالات متداول

1- چه جنس پارچه ای برای پرده اتاق خواب دخترانه مناسب است؟

پارچه هایی مانند مخمل، پنبه، شیفون و ... بسته به سلیقه ی دخترتان می توانند برای پرده اتاق خواب مناسب باشند.

2- آیا میتوان رنگ پرده را متفاوت با رنگ کاغذ دیواری انتخاب کرد؟

بله، شما میتوانید رنگ پرده و کاغذ دیواری را از طیف های گوناگون یک رنگ انتخاب کنید. برای مثال آبی روشن و آبی کمی تیره.

همچنین می توانید برای ایجاد تضاد و تناقض از رنگ هایی متفاوت برای کاغذ دیواری و پرده استفاده کنید . استفاده از رنگ های مکمل نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای انتخاب رنگ پرده و دیوارپوش باشند. بدین صورت که اگر دیوارپوش های ساده سفید رنگ دارید از رنگ های مکمل آن که کرم، طوسی روشن، لیمویی و ... می باشند برای پرده استفاده کنید.

3- چه رنگ هایی برای پرده اتاق خواب دخترانه مناسب اند؟

رنگ هایی مانند صورتی، آبی، بنفش، طوسی و ...

4- آیا باید پرده اتاق خواب دخترانه را با دیگر عناصر دکوری و وسایل اتاق هماهنگ کرد؟

بله، بهتر است که پرده اتاق با دیگر وسایل دکوری اتاق از نظر رنگ و سبک هماهنگ بوده تا اتاق خواب زیباتر به نظر برسد.

Extreme Walls
Extreme Walls Feel the differences!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋