Extreme Walls

Extreme Walls

Feel the differences!

دکوراسیون اتاق نشیمن با رنگ سفید و خاکستری

 

 

رنگ‌ها، به عنوان عناصری مهم و کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی، تاثیر مستقیمی بر روحیه، میزان انرژی، رفتار و خلق و خوی افراد داشته و انتخاب درست و اصولی آن‌ها، فضای داخلی را بسیار جذاب‌تر نمایان می‌کند.

اتاق نشیمن، یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای محسوب شده و انتخاب رنگ آن، بسیار حائز اهمیت بوده و بر تمامی فضاهای داخلی خانه، اثرگذار خواهد بود.

سفید و خاکستری، به عنوان دو رنگ بسیار پرکاربرد و محبوب در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن، محسوب شده و اثرات جالبی را در فضا و همچنین افراد خانه، القا می‌کنند. در ادامه‌‍‌ی این مطلب، به اثرات هر کدام از این رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق نشمین، می‌پردازیم.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی داخلی است.

رنگ سفید، نماد قدرت، عشق و کمال بوده و تداعی‌گر پاکیزگی، خلوص، روشنایی، درخشندگی و طراوت در فضا است. رنگ سفید به عنوان رنگی خنثی و روشن، بازتاب نور فوق‌العاده بالایی داشته و استفاده از آن در طراحی یک فضا، سبب بزرگ و دلباز به نظر رسیدن محیط می‌شود. همچنین این رنگ، نشانه‌ای از وسعت و یکپارچگی است؛ و به اتاق شما عمق و وسعت می‌بخشد.

از دیگر مزایای رنگ سفید، انعطاف پذیری بالای آن است؛ این بدان معنی است که این رنگ، با تمامی رنگ‌ها و سبک‌های متنوع و گوناگون دکوراسیون داخلی، ست و هماهنگ شده و هارمونی جذاب و جالبی را در فضای داخلی برقرار و جاری می‌سازد.

رنگ سفید، قابل اجرا در تمامی فضاها اعم از اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، دفاتر کار و ... است؛ و جلوه‌ی بسیار زیبا و درخشانی را به هر محیطی می‌دهد. از این رنگ می‌توان برای رنگ‌‍‌آمیزی دیوارها، انتخاب رنگ کفپوش‌ها، مبلمان، نورپردازی و سایر المان و عناصر موجود در فضا بهره گرفت.

رنگ سفید، قابلیت بزرگ، جادار و دلپذیر نشان دادن فضاهای کوچک را از نظر بصری داشته و ترکیب آن با سایه‌های گرم و ملایم نور و یا عناصر طبیعی مانند متریال چوبی، به خوبی عمل می‌کند.

رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی

از دیگر رنگ‌های پرکاربرد و بسیار پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ خاکستری یا طوسی در طیف‌ها و سایه‌های گوناگون آن است. خاکستری، رایج‌ترین رنگ مورد استفاده در صنعت دکوراسیون امروزی است و از آن در تمامی سبک‌ها به ویژه سبک مدرن و مینیمال، استفاده می‌شود.

رنگ خاکستری نیز مانند رنگ سفید، رنگی خنثی محسوب شده که سایه‌های موجود در فضا را بازتاب داده  و سایر ویژگی‌های معماری را در طراحی داخلی، بولد کرده و برجسته تر نمایان می‌کند.

رنگ خاکستری، رنگی آرام، ظریف و جاودانه است، که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.

گرچه این رنگ نیز مانند رنگ سفید، با اغلب رنگ‌ها ست و هماهنگ می‌شود؛ اما برخی از رنگ‌ها هارمونی زیبا و جذاب‌تری را با این رنگ برقرار می‌کنند. طیف سرد خاکستری، با رنگ‌هایی مانند سفید، یخی، آبی سرد و آبی تیره ترکیب فوق‌العاده‌ای داشته و طیف گرم خاکستری، با رنگ‌هایی مانند صورتی، قهوه‌ای و سبز جفت می‌شود.

رنگ خاکستری، از دیگر رنگ‌های خنثی، قوی‌تر و روشن‌تر بوده و برخلاف رنگ‌های پاستلی، می‌تواند به عنوان رنگ پس زمینه در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از این رنگ همچنین، آرامش، اطمینان و راحتی را در فضا به ارمغان می‌آورد.

دکوراسیون اتاق نشیمن سفید و خاکستری

استفاده از دو رنگ شگفت انگیز و کاربردی سفید و خاکستری در کنار هم، دکوراسیونی ملایم و سرشار از آرامش را در اتاق نشیمن خانه‌ی شما ایجاد کرده و ترکیبی بسیار مطلوب را سبب می‌شود.

استفاده از رنگ خاکستری زغالی برای ایجاد فضایی عمیق

از رنگ خاکستری تیره( خاکستری زغالی)، در کنار سفید، برای ایجاد فضایی دنج و سرشار از احساس صمیمیت استفاده کنید. همچنین می‌توانید خاکستری تیره ( خاکستری زغالی) را با سایه‌هایی از رنگ مشکی ترکیب کرده و فضایی لوکس، لاکچری و بروز را بسازید. این ترکیب تیره، اغلب در اتاق‌های بزرگ و بسیار نورگیر به خوبی اجرا شده و محیطی عمیق و ودراماتیک را در خانه ایجاد می‌کند.

استفاده از خاکستری‌های گرم

خاکستری‌های گرم، گزینه‌هایی عالی برای ایجاد فضاهایی آرام، دلنشین و با نشاط بوده و محیط را برای استراحت و فراغت از خستگی، مناسب می‌کنند. طیف‌های گرم خاکستری، به ویژه در فصول سرد، به خوبی عمل کرده و ترکیب جذابی را با رنگ سفید به ارمغان می‌آورند. به همین منظور می‌توان دیوارها را به رنگ خاکستری در طیف گرم آن رنگ‌آمیزی کرده و یا از کاغذ دیواری‌هایی با ترکیبی از طرح و رنگ سفید و خاکستری استفاده کرد.

نهمین آلبوم کاغذ دیواری اکستریم والز با نام آلبوم H2O، شامل کاغذ دیواری‌هایی با بکگراند و پس زمینه‌ی سفید رنگ بوده که خطوط و نقوشی در سه رنگ خاکستری، کرمی(بژ) و سفید دارد. شما می‌توانید برای طراحی اتاق نشیمنی به رنگ‌های سفید و خاکستری، از دیوارپوش‌‌هایی تماما سفید با الگوهای متنوع خاکستری رنگ، استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های آلبوم H2O، تنوع و تعدد فراوانی داشته و در تمام فضای داخلی، مورد استفاده قرار گرفته و تمام سلیقه‌ها را نیز در برمی‌گیرد.

Extreme Walls
Extreme Walls Feel the differences!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋