Extreme Walls

Extreme Walls

Feel the differences!

طراحی دکوراسیون خانه مناسب حیوانات خانگی

 

 

بسیاری از ما، با حیوانات خانگی خود مانند عضوی از خانواده رفتار می‌کنیم، بنابراین وقتی در حال طراحی دکوراسیون داخلی خانه ی خود هستید، مبلمان، فرش، و لوازم جانبی را طوری انتخاب کنید که حیوانات خانگی اذیت نشده و احساس راحتی کنند.

در ادامه به چند مورد از نکاتی که میبایست در هنگام طراحی دکوراسیون خانه مناسب حیوانات خانگی، رعایت کنید؛ اشاره می‌کنیم.

کاناپه ی حیوانات خانگی

اگر شما نیز به حیوانات خانگی خود اجازه می‌دهید که روی مبل بروند، مبلمانتان را از پارچه‌هایی با جنس چرم، وینیل، یا میکروفیبر خریداری کرده که در برابر لکه‌ها و موهای حیوانات مقاوم اند و به راحتی تمیز می‌شوند.

یک کاناپه‌ی چرمی، بهترین گزینه به عنوان کاناپه ی مناسب برای حیوانات خانگی است، زیرا بادوام بوده و موهای حیوانات خانگی به آن نمی‌چسبد.

چرم وینیل یا چرم مصنوعی، به راحتی تمیز و شسته می‌شود. میکروفیبر یک پارچه‌ی مصنوعی محکم بافته شده است که در برابر مایعات و همچنین ناخن و چنگ‌های سگ و گربه مقاوم است.

ایستگاه تغذیه حیوانات خانگی

از آن‌جایی که حیوانات خانگی تمایل زیادی به غذا خوردن در محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد خانه دارند، شما می‌توانید با اختصاص دادن یکی از کابینت‌ها یا کشوهای آشپزخانه و قرار دادن ظروف غذا، تشویقی، اسباب‌بازی و خوراکی در آن‌ها، برای حیوانات خود یک ایستگاه تغذیه درست کنید.

همچنین می‌توانید از استندهای مخصوصی که محل‌هایی برای قرار دادن ظروف، در خود دارند، استفاده کرده و آن را در گوشه‌ای از آشپزخانه بگذارید.

استفاده از ظروف پایه دار نیز، می‌تواند گزینه ی مناسبی برای صرف غذای آن‌ها باشد.

تخت سگ و گربه

شما می‌توانید گوشه‌ای از اتاق خود را به محلی خصوصی برای حیوان خانگی خود اختصاص داده و یک جعبه یا سبد محکم را به عنوان مکانی برای استراحت او برگزیده و درون آن را با کوسن، بالش یا پتوهای نرم بپوشانید؛ تا بتوانند در آن احساس راحتی کرده و در هنگام خستگی، اضطراب و ... به آن پناه ببرند.

همچنین می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق، چند سبد برای قرار دادن وسایل و اسباب بازی‌های او قرار داده و از قلاب‌های دیواری برای آویزان کردن بند و قلاده‌ی آن‌ها بهره بگیرید.

نکاتی دیگر در رابطه با دکوراسیون خانه مناسب حیوانات خانگی

از پارچه‌هایی که موهای حیوانات خانگی را به خود جذب می‌کنند، مانند مخمل، خودداری کرده و در عوض چرم و الیاف مصنوعی را به کار بگیرید، تا بتوانند در برابر پنجه‌های حیوانات مقاومت کرده و همچنین در صورت لک شدن، به آسانی شسته و تمیز شوند.

مراقب تمام وسایل ریز و درشت خانه باشید؛ چرا که حیواناتی مانند سگ و گربه در هنگام دندان درآوردن، همه چیز را مانند اسباب بازی گاز گرفته و میجوند. از این رو بهتر است، برای آن‌ها اسباب‌های مخصوص جویدن خریداری کرده و تمام سیم‌های برق را در ارتفاع و همچنین به صورت پنهانی نصب کنید.

فرش‌ها، موی حیوانات را به خود جذب کرده و کفپوش‌های چوبی نیز خیلی سریع کثیف می‌شوند؛ از این رو توصیه می‌شود که در خانه‌هایی که حیوانات خانگی در آن‌ها زندگی می‌کنند؛ از کفپوش‌های بادوام تری که امکان تمیزکاری آن‌ها آسان تر است، همچون کفپوش‌های لمینتی استفاده کنید. استفاده از کاشی و سرامیک نیز به عنوان کفپوش، گزینه ی مناسبی است، چرا که لکه‌های روی آن‌ها به آسانی پاک می‌شوند.

بسیاری از گیاهان می‌توانند باعث ایجاد ماده‌ای سمی در بدن حیوانات شده و برای آن‌ها خطرناک و کشنده باشند؛ از این رو توصیه می‌شود که اگر در خانه‌ی خود، حیوان خانگی دارید، از گیاهانی مانند سرخس، ارکیده، گیاه عنکبوتی، درخت کریسمس، گیاهان شیره دار و ... برای زیباسازی فضای خانه‌تان استفاده کنید.

در پایان

به طور کلی، اگر شما در منزلتان حیوانات خانگی همچون سگ، گربه، خرگوش و ... دارید، میبایست مکانی را برای او در خانه ایجاد کنید، که علاوه بر برقراری احساس آرامش و راحتی در وجود او، امنیت را نیز برایش فراهم کرده و در نهایت محیطی دنج را برایش به ارمغان آورید؛ تا در این صورت، بتواند در کنار شما احساس صمیمیت و آسودگی داشته باشد.

 

 

Extreme Walls
Extreme Walls Feel the differences!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋