Extreme Walls

Extreme Walls

Feel the differences!

دکوراسیون اتاق کودک با محوریت داستان‌های کودکانه

 

 

یکی از بخش‌های مهم و اصلی در دکوراسیون داخلی خانه، طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان است. اتاق کودک، فضایی جهت بازی، سرگرمی و استراحت برای کودکان بوده که مدت زمان زیادی از روز را در آن می‌گذرانند. از این رو طراحی اتاق کودک، بسیار حائز اهمیت بوده و باید با دقت کافی انجام گیرد. در ادامه به برخی از نکاتی که میبایست در طراحی اتاق کودک، به آن‌ها توجه کرد، می‌پردازیم.

پالت رنگی مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک

هنگام انتخاب رنگ برای اتاق کودکان، پیشنهاد می‌شود که تعادل و تناسب را بین تناژ روشن و تیره برقرار کنید.

رنگ‌های تیره ممکن است سبب حواس پرتی و از بین رفتن تمرکز در کودکان شده و بر کیفیت و ساعات خواب آن‌ها تاثیر بگذارد. هدف از دکوراسیون اتاق کودک، ایجاد محیطی راحت و آرامش بخش برای کودک بوده، که احساس امنیت را نیز برای او به ارمغان آورد، و چارچوب ذهنی مثبتی را در وجودش ایجاد کند. از این رو بهتر است برای دکوراسیون اتاق کودک، از رنگ‌هایی با طیف کم رنگ، و همچنین رنگ‌های خنثی و خاکی استفاده کنید.

شما می‌توانید به جای رنگ تماما سفید، از سفید مایل به کرم، استخوانی یا عاجی استفاده کرده تا علاوه بر دلباز نشان دادن محیط اتاق، مقداری گرما نیز به فضا ببخشید. افزودن طیف‌ها و سایه‌هایی از رنگ صورتی کم رنگ یا سبز روشن، ترکیبی آرامش بخش را در اتاق ایجاد کرده و به فضا عمق می‌بخشد.

رنگ آبی نیز می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر کودکان داشته و آسایش و ملایمت را برای آن‌ها در محیط اتاق خوابشان ایجاد کند. رنگ آبی آسمانی، فشار خون را کاهش داده و با از بین بردن استرس و اضطراب، یک اثر مراقبتی دارد.

استفاده از سبزهای ملایمی مانند سبز نعنایی یا سبز چمنی، در دکوراسیون اتاق کودک، می‌تواند بسیار تسکین کننده بوده و تداعی گر محیط طبیعت در اتاق کودک شما باشد؛ به علاوه رنگ سبز، حس سرزندگی و تازگی را نیز در وجود کوک شما زنده کرده و محیطی مطبوع را در اتاق سبب میشود.

رنگ صورتی کم رنگ یا صورتی پاستلی، بنفش‌های ملایم مانند یاسی و اسطوخودوس، قرمز روشن و گلی، نیز رنگ‌هایی سرشار از نشاط و آرامش اند؛ و این دقیقا همان چیزی است که هنگام انتخاب رنگ برای اتاق کودک، به دنبال آن هستیم.

رنگ‌های خنثی و خاکی مانند بژ، قهوه‌ای روشن، طوسی و خاکستری،  احساس آرامش و رضایت را در اتاق کودک شما ایجاد کرده و اتاق را برای استراحت و رفع خستگی، بسیار مناسب می‌کنند. همچنین این رنگ‌ها، هم برای اتاق دختران کوچک، و هم برای اتاق پسران کوچک، مناسب اند.

به طور کلی، در دکوراسیون اتاق کودک، از رنگ‌های تیره اجتناب کرده و رنگ‌های گرم و ملایم و آرام را انتخاب کنید.

سرویس خواب مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک

هنگام انتخاب سرویس خواب مناسب برای اتاق کودکان، باید به نکات زیادی از جمله استانداردهای لازم مانند راحتی و جنس مستحکم بدنه توجه کرد. همچنین برای خرید سرویس خواب، میبایست جنسیت کودک، اندازه و متراژ اتاق، و ... را نیز در نظر گرفت.

سرویس خواب چوبی، یکی از مناسب‌ترین نوع سرویس خواب برای کودکان محسوب می‌شوند.

ایجاد فضای بازی یا فضای آموزشی و مطالعه در اتاق کودک

در دکوراسیون اتاق کودک، باید فضایی برای یادگیری، بازی و خلاقیت نیز وجود داشته باشد.

این فضا شامل کتابخانه، میز و صندلی، اسباب بازی‌ها، لوازم نوشتاری و ... است. داشتن اسباب بازی‌های مناسب برای کودک، می‌تواند او را به بازی و فعالیت دعوت کرده و همچنین باعث تقویت توانایی‌های مختلف شخصیتی و اجتماعی او شود.

دکوراسیون اتاق کودک با محوریت داستان‌های کودکانه

یکی از دکوراسیون محبوب بین والدین و کودکان، به ویژه دختران کوچک، استفاده از داستان‌ها و انیمیشن‌های کودکانه در طراحی فضای داخلی است.

دکوراسیون اتاق کودک با موضوع داستان‌های کودکانه، فرصتی برای ایجاد فضایی پویا و خلاق برای کودک شما است. پیروی از چند مرحله، به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید:

انتخاب داستان

ابتدا باید از کودک خود سوال کرده و از او بپرسید که داستان مورد علاقه‌اش چیست؟ از کتاب‌ها و داستان‌هایی که تابحال برای او خوانده اید، به او پیشنهاد و یادآوری کنید.

انتخاب رنگ برای دیوارها و سایر المان‌ها

با توجه به داستان انتخابی کودکتان، می‌توانید رنگ مناسبی برای دیوارهای اتاق برگزیده و از طرح، الگوها و تصاویر موجود در داستان برای طراحی دیوارها استفاده کنید. شما می‌توانید از پوسترها یا استیکرهایی با تصاویر شخصیت‌های داستان، کاغذ دیواری‌هایی با طرح و نقش‌های مربوط به داستان، و ... برای پوشش دیوار اتاق کودک خود بهره بگیرید. علاوه بر این، لوازم دیگری مانند تخت، میز، پرده، رو تختی و ... را نیز می‌توانید با توجه به داستان مورد نظر کودکتان انتخاب و خریداری کنید.

استفاده از تصاویر داستان

تصاویر قابل چاپ داستان کودکانه را در قالب پوستر، بنر، قاب عکس، استیکر و برچسب، چاپ کرده و برای دیزاین دیوار یا کمدها استفاده کنید.

 

Extreme Walls
Extreme Walls Feel the differences!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋