اویار گروپ

اویار گروپ

اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید و یا قصد مهاجرت به ترکیه را دارید تیم اویار بهترین مسیر را به شما معرفی می کند. اویار، تا صاحب خانه شدن شما، همراهتان است. evyargroup.com

شرایط سربازی در ترکیه

خدمت سربازی یکی از مهمترین دغدغه‌های مردان جوان در هر کشوری است. در برخی کشورها خدمت اجباری سربازی وجود ندارد اما در بسیاری از کشورها افراد ذکور و بعضاً مؤنث، ملزم به گذراندن دوره اجباری خدمت سربازی هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی قوانین سربازی در ترکیه و شرایط آن برای خارجی‌هایی که اقامت ترکیه و شهروندی‌ترکیه را گرفته‌اند بپردازیم. با ما همراه باشید.

خدمت سربازی در ترکیه

                                     

طبق قانون مصوب در سال 1924، کلیه مردان در زمان ورود به سن 20 سالگی(19 سال تمام) موظف به گذراندن دوره خدمت سربازی خواهند بود. از زمان شروع این قانون در سال 1924 برخی سربازان، موظف به گذراندن 18 تا 60 ماه خدمت بودند که این مدت در دوره‌های زمانی مختلف دستخوش تغییرات شده است. طبق آخرین تغییرات در سال 2020 طول دوره خدمت سربازی عمومی شش ماه می‌باشد که یک ماه اول دوره خدمت شامل آموزش‌های پایه نظامی است.

افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند به‌عنوان افسر ذخیره شناخته می‌شوند و با توجه به نیاز نیروهای مسلح ترکیه و درخواست فرد، دوره خدمت این افراد بین 6 تا 12 ماه می‌تواند متغیر باشد. افرادی که بیش از 6 ماه و تا 12 ماه خدمت می‌کنند دارای حقوق، بیمه و مزایای اضافی بر مبنای حداقل دستمزد خواهند بود.

سربازان در طول دوره خدمت نیز می‌توانند از امکانات عمومی رایگان مانند استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی و موزه ها استفاده کنند.

اعزام به خدمت پس از تحصیل

دانش آموزان و دانشجویانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند می‌توانند تا زمان مشخص شده در قانون، نسبت به ثبت نام اعزام به خدمت اقدام کنند. این زمان برای فارغ التحصیلان دیپلم 22 سال، دانشگاهی تا کارشناسی 28 سال، کارشناسی ارشد 32 سال و دکترا و بالاتر 35 سال در نظر گرفته شده است.

خرید خدمت سربازی در ترکیه

مشمولین دوره خدمت سربازی در صورتیکه در زمان موعد مقرر مشمولیت خود، درخواست خرید خدمت (BEDELLİ ASKERLİK) دهند و میزان سالیانه تقاضای خرید خدمت بیشتر از حد مجاز نباشد می‌توانند نسبت به درخواست خرید خدمت اقدام نمایند.

در این صورت فرد موظف است ظرف مدت حداکثر دو ماه مبلغ تعیین شده که برای هر سال متغیر است را پرداخت نماید. پس از پرداخت و انجام مراحل اداری، فرد متقاضی می‌تواند پس از گذراندن دوره آموزشی یک ماهه از معافیت دائم بهره‌مند شود.

مبلغ خرید خدمت سربازی ترکیه در سال 2022 معادل 55,194 (55 هزار و 194) لیر می‌باشد.

شهروندان ترکیه ساکن کشورهای دیگر که در موعد مقرر نسبت به خرید سربازی اقدام نکرده باشند در صورتیکه دارای اجازه اقامت ترکیه یا ویزای کاری در کشور محل سکونت خود باشند می‌توانند پس از گذشت حداقل 3 سال (1095 روز) از شروع اقامت خود اقدام به درخواست خرید خدمت نمایند. این قانون برای افراد زیر 38 سال قابل اجراست.

قوانین خدمت سربازی برای افراد خارجی

قوانین سربازی ترکیه برای افراد خارجی بر اساس اینکه در چه سنی شهروندی ترکیه را کسب کرده باشند، متفاوت است.

                                                                                         

 

  • افرادی که در زیر سن قانونی خدمت سربازی به تابعیت ترکیه در آمده باشند مانند سایر شهروندهای ترکیه باید در زمان مشمولیت به خدمت سربازی بروند
  • افراد زیر 22 سال که خدمت سربازی را در کشور خود به پایان نرسانده باشند باید این دوره را در خاک ترکیه بگذرانند
  • اتباع خارجی که تابعیت ترکیه را پس از 22 سالگی کسب کرده اند از خدمت سربازی معاف هستند. دولت ترکیه برای این افراد فرض را بر این گذاشته که در کشور خود به وظایف نظامی خود عمل کرده‌اند

خارجی‌هایی که تابعیت ترکیه را دریافت کرده باشند و موظف به انجام دوره خدمت در ترکیه هستند در صورتیکه حداقل 3 سال از اقامت آنها در ترکیه گذشته باشد می‌توانند مانند سایر شهروندان ترکیه درخواست خرید خدمت کنند.

در پایان اگر شما نیز قصد مهاجرت یا خرید ملک در استانبول را دارید، با کارشناسان ما در اویار گروپ تماس گرفته تا از راهنمایی و مشاوره رایگان بهره مند شوید. ما تا اتمام مسیر خرید خانه و دریافت اقامت همراه شما هستیم.

منبع: evyargroup

اویار گروپ
اویار گروپ اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید و یا قصد مهاجرت به ترکیه را دارید تیم اویار بهترین مسیر را به شما معرفی می کند. اویار، تا صاحب خانه شدن شما، همراهتان است. evyargroup.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋