fardinamiri5580

fardinamiri5580

توسط ۱۶ نفر دنبال می شود
 ۳۴ نفر را دنبال می کند

آیا گرفتن تابعیت ترکیه از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

در اینجا می توانید به پاسخ این سوال برسید که چگونه می توانید از طریق ازدواج شهروند ترکیه شوید. شما می توانید تابعیت ترکیه را از طریق پدربزرگ و مادربزرگ یا خانواده و همچنین تابعیت از طریق ازدواج دریافت کنید.

تابعیت ترکیه از طریق ازدواج به راحتی حاصل می شود. با این حال، برخی شرایط ایجاد شده توسط این وضعیت وجود دارد. در محدوده قوانین مربوط به تابعیت ترکیه، شرایط تابعیت ترکیه از طریق ازدواج در مقاله توضیح داده شده است. قوانین تابعیت ترکیه بر اساس قوانین جمهوری ترکیه تنظیم شده است.

 

چگونه خارجی ها شهروند ترکیه می شوند؟

به غیر از ازدواج، راههای زیادی برای اخذ شهروندی ترکیه از اتباع خارجی، افتتاح مشاغل و غیره وجود دارد. شما می توانید پس از احراز شرایط لازم برای اخذ تابعیت ترکیه درخواست تابعیت دهید. شرایط عمومی درخواست شهروندی ترکیه به شرح زیر است:

  • بیش از 18 سال سن
  • حداکثر 6 ماه به صورت جداگانه ارائه شده، حداقل 5 سال در ترکیه اقامت داشته باشید.
  • نداشتن هر گونه مشکل بهداشت جسمی و روانی
  • بدون سوء پیشینه
  • زبان ترکی را در سطح ابتدایی بدانید و صحبت کنید.
  • 3 سال با یک شهروند ترکیه ای ازدواج کنید.

 

شرایط تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

در سالهایی که کشور جمهوری ترکیه تاسیس کرد، گرفتن تابعیت ترکیه امکان پذیر بود ، یک زن خارجی باید با مردی که تابعیت ترکیه دارد ازدواج می کرد. پس از مفهوم برابری بین زن و مرد، این وضعیت برای هر دو جنس معتبر شد.

پیش از این، حتی مقرراتی در مورد از دست دادن تابعیت زن از طریق ازدواج با شوهر خارجی در قانون وجود داشت. این نابرابری با توافق نامه شهروندی اروپا به پایان رسید. تمام کشورهای اروپایی که این توافق نامه را تصویب می کنند تأیید می کنند افرادی که با خارجی ها ازدواج می کنند تابعیت خود را از دست نمی دهند.

با این حال، برخی از محدودیت ها و قوانین نیز برای کسانی که ازدواج دروغ را به تغییر تابعیت از طریق ازدواج ترجیح می دهند، وجود دارد. برای جلوگیری از این وضعیت، بسیاری از کشورها در قانون اساسی خود ترتیباتی داده اند.

 

طبق مفاد قانون اساسی ترکیه در سال 1964؛ عنوان شده است که فقط زنان خارجی که با شهروندان ترکیه ازدواج می کنند می توانند تابعیت ترکیه را بدست آورند. بر این اساس، اگر مردان خارجی با زنان ترک ازدواج می کردند، طبق قانون اساسی و مقررات اقامتی ترکیه نمی توانند شهروند ترکیه باشند. این قانون تبعیض آمیز با قانون جدید با مقررات تابعیت ترکیه اصلاح شد. بنابراین، هر کسی که با یک شهروند ترکیه ازدواج کند می تواند بدون توجه به جنسیت تحت شرایط و ضوابط خاصی به تابعیت ترکیه درآید.

اگر ازدواج را برای شرایط تابعیت ترکیه به شرح زیر خلاصه کنیم:

  • همسران باید در وحدت خانواده باشند.
  • از رفتارها و مشاغلی که اخلال در اتحاد خانواده را به وجود می آورد، باید در هنگام ازدواج خودداری شود.
  • در دوران اقامت در در ترکیه، اقدامات ضد امنیت و وحدت ملی نباید انجام شود.
  • همسری که می خواهد شهروند ترکیه باشد باید 3 سال ازدواج کند.

 

هنگامی که همه این معیارها را برآورده کردید، می توانید درخواست تابعیت ترکیه را بدهید. می توانید برای تابعیت به اداره جمعیت مراجعه کنید. پس از ازدواج با یک شهروند ترکیه می توانید به دفتر فرمانداری در شهر خود رفته و درخواست تابعیت ترکیه را بدهید.

 

شرایط استثنایی تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

 

با این حال، اگر همسر شما پس از شهروندی ترکیه فوت کند، از شرایط فوق، شرط "اطمینان از وحدت خانواده" لغو می شود. اگر شرایط تابعیت ترکیه را دارید می توانید درخواست تابعیت ترکیه را بدهید.

اگر تابعیت ترکیه خود را از طریق ازدواج بدست آورده باشید و به هر دلیلی از همسر ترک خود درخواست طلاق کنید، تابعیت شما ادامه خواهد یافت. فسخ قرارداد ازدواج تاثیری در تابعیت ترکیه شما ندارد. اقامت در ترکیه با ازدواج استثنائاتی دارد. امنیت ملی و کسانی که نظم عمومی را تهدید می کنند، ترکیه و ایجاد تصویب پیشنهادی وزارت جمهوری ترکیه می توانند شرایط تابعیت را داشته باشند. معنای علمی، اجتماعی، تکنولوژیکی یا فرهنگی ترکیه عمدتاً موثر به مهاجران است، آنها می توانند یک شهروند ترکیه با شرط خدمت در این مناطق باشند.

اگر حداقل 3 سال ازدواج کرده باشید می توانید واجد شرایط تابعیت ترکیه شوید. با این وجود می توانید هر وقت خواستید تابعیت ترکیه را دریافت کنید پس از اینکه حق تابعیت ترکیه را پیدا کردید. این به اختیار شما است. شما می توانید در روز اول یا بعد از 5 سال برای تابعیت ترکیه اقدام کنید. اگر همسرتان که تابعیت ترکیه دارد قبل از درخواست تابعیت ترکیه فوت کند، حق شما برای درخواست تابعیت ترکیه ادامه خواهد یافت.

مدارک لازم برای تبدیل شدن به یک شهروند ترکیه از طریق ازدواج

برای اینکه از طریق ازدواج شهروند ترکیه شوید، باید مدارک لازم را همانطور که در قانون مشخص شده با دقت جمع آوری کنید و هیچ اسنادی را نباید حذف کرد. پس از دستیابی به شرایط تابعیت ترکیه از طریق ازدواج، باید مدارک زیر را تکمیل کنید.

  • شما باید فرم درخواست تابعیت ترکیه را تکمیل کنید.
  • کپی شناسنامه شریک زندگی ترکی شما الزامی است.
  • کپی محضری پاسپورت شما به انگلیسی ترجمه شده الزامی است.
  • فتوکپی محضری شناسنامه شخص خارجی به زبان ترکی.
  • اصل و فتوکپی سند ازدواج.
  • اجازه اقامت شخص خارجی که در ترکیه زندگی کرده است.
  • سندی که نشان می دهد همسران در وحدت خانوادگی مانند اجاره خانه ، حساب های بانکی و غیره زندگی می کنند.
  • عکس بیومتریک (طی 6 ماه گذشته گرفته شده)
  • اگر یک شهروند ترکیه برای هر تخلفی تصمیم دادگاه داشته باشد ، کپی محضری لازم است.
  • سندی که نشان می دهد هزینه خدمات درخواست شهروندی ترکیه پرداخت شده است.

بله دوستان شما میتوانید در صورت داشتن معشوقه و هر کسی از شهروندان ترکیه که حاضر باشد با شما ازدواج کنند، اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه راپس از گزر سه سال دریافت کنید. برای مطالعه راه های دیگر در رابطه با روش های اقامتی و شهروندی ترکیه می توانید با مشاورین درخت سفید همراه شوید.

 

fardinamiri5580
fardinamiri5580

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋