erfanteb

erfanteb

عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

در مورد دیابت چه می دانید؟

 

 

مقالات زیادی وجود دارد که می توانید برای آشنایی سریع با دیابت بخوانید، اما تعداد کمی از آنها نکات مفیدی را ارائه می دهند که بتوانید از آنها برای یادگیری یا کنترل بیماری استفاده کنید. اگر به نکات و تاکتیک های آسان و دقیق در رابطه با دیابت نیاز دارید، لطفاً این مقاله را به طور کامل بخوانید.

 

اولین چیزی که باید در هنگام تشخیص دیابت نوع دوم در نظر داشته باشید این است که این پایان دنیا نیست! تا زمانی که اقدامات لازم برای کنترل آن را انجام دهید، با این شرایط می توانید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید.

 

بررسی غذاهای بین المللی یک راه عالی برای یافتن دستور العمل های جدیدی است که واقعاً از خوردن آنها لذت خواهید برد، حتی اگر برای شما و دیابت شما مفید باشد. من به شدت توصیه می کنم تابوله را امتحان کنید، یک غذای خاورمیانه ای که با سبزی، پیاز، آبلیمو و بلغور درست می شود. بسیار خوب است که با هوموس مخلوط شده و روی پیتا سرو می شود!

 

دیابتی ها باید در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورند تا قند خونشان بالا نرود، بنابراین سعی کنید در صورت امکان حداقل پنج بار برای غذا خوردن برنامه ریزی کنید. با یک صبحانه بزرگ شروع کنید (اما مطمئن شوید که کربوهیدرات زیاد یا شکر زیادی نداشته باشد)، سپس قبل و بعد از ناهار یک میان وعده میل کنید. خوردن مقداری آجیل یا دانه قبل از خواب متابولیسم شما را در طول شب حفظ می کند.

 

اگر دوست دارید ساندویچ بخورید، اما نمی توانید کربوهیدرات های همراه نان را تهیه کنید، یک کاغذ کاهو درست کنید! دیابتی هایی که باید وزن خود را کنترل کنند، از خوردن بخشی از ساندویچ که برای شما مضر است، اجتناب می کنند، در حالی که ترد تازه و ترد کاهو را مصرف می کنند. خیلی خوشمزه است!

 

بیماران دیابتی باید میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه در مرکز خرید، یک بطری با خود داشته باشید. در بیشتر ساختمان ها فواره های آب پیدا خواهید کرد، پس از آن استفاده کنید و آب را پر کنید. شما می توانید بطری های تاشو را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید که به معنای واقعی کلمه جمع می شوند، بنابراین می توانید آنها را در کیف یا کیف خود نگه دارید.

 

اگر دیابت دارید، الکل دوست شما نیست. نوشیدنی های الکلی سرشار از قند هستند و این به سطح قند خون شما کمک نمی کند. یک لیوان شراب بیشتر از مشروب سفت و آبجو قند کمتری نسبت به شراب دارد اما بیشتر از مشروب است.

 

پس از تشخیص دیابت با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا کمکی برای کنترل آن به شما ارائه می دهد یا خیر. ارائه دهندگان بیمه درمانی از شما می خواهند که تا حد امکان کمتر شکایت کنید، بنابراین بررسی دیابت خود باعث صرفه جویی در هزینه آنها می شود. اغلب آنها خدماتی را به شما ارائه می دهند که در غیر این صورت پوشش داده نمی شود، بنابراین تماس بگیرید و بدانید!

 

به آنچه می نوشید فکر کنید. دیابتی ها باید مراقب هر چیزی که می خورند باشند، بنابراین فراموش نکنید که اطلاعات تغذیه و مواد موجود در اقلام نوشیدنی خود را کنترل کنید. به عنوان مثال، آب میوه حاوی قند بسیار بالایی است، بنابراین باید آن را در حد اعتدال بنوشید. شیر ممکن است پرچرب باشد، پس از آن پیروی کنید.

 

اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی، سکته مغزی یا سفت شدن شریان دارید، باید به ویژه در کنترل سطح گلوکز خون خود هوشیار باشید. سطوح به خوبی حفظ شده می تواند شروع این بیماری ها و سایر شرایط پزشکی را به تاخیر بیندازد و همچنین می تواند احتمال ابتلا به این بیماری ها را با افزایش سن کاهش دهد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند حتما باید میزان قند خون خود را اندازه گیری کنند. برای خرید دستگاه تست قند خون به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

گاهی اوقات وقتی دیابتی هستید و وسوسه می‌شوید که میان‌وعده بخورید، مقاومت در برابر چیزهایی که شما را احاطه کرده‌اند سخت است. اما بسیار مهم است که تنقلات ناسالم برای میوه یا سبزیجات کنار گذاشته شود.

 

 

دیابتی ها زمانی که برای شش وعده غذایی کوچکتر در روز برنامه ریزی می کنند، به جای سه وعده غذایی بزرگ، ممکن است سلامت خود را بهتر ببینند. وقتی در طول روز مرتب غذا می خورید، بهتر می توانید قند خون خود را کنترل کنید. اگر غذا خوردنتان بیشتر باشد، سیری بیشتری خواهید داشت و کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید.

 

سیگار کشیدن در صورت ابتلا به دیابت بسیار مضر است. سیگار به همه آسیب می رساند، اما می تواند گلوکز خون را افزایش دهد که می تواند برای مبتلایان به دیابت خطرناک باشد. اگر می خواهید سیگار را ترک کنید و به نظر می رسد که دوران سختی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

برای افرادی که از دیابت رنج می برند، سعی کنید هر روز یک مولتی ویتامین حاوی مواد معدنی، ویتامین C و کروم مصرف کنید. همه اینها ثابت شده اند که به حفظ قند خون شما در سطح معقول کمک می کنند. فقط به یاد داشته باشید که اینها باید همراه با داروها مصرف شوند، نه به عنوان جایگزینی برای آنها.

 

بررسی سطح گلوکز خون ممکن است به عنوان یک نفوذ در برنامه روزانه شما به نظر برسد، اما این عملی است که اساسا می تواند زندگی شما را نجات دهد. راه‌هایی برای راحت‌تر کردن بررسی‌های معمول پیدا کنید، مانند نگه داشتن چندین مانیتور در خانه و حتی روی میز کار. با این حال، به یاد داشته باشید که نوارها و مانیتور شما به نور و دما حساس هستند، بنابراین نباید آنها را در وسیله نقلیه خود نگه دارید.

 

از کیسه های تکی برای میان وعده های خود استفاده کنید. معمولا بعد از یک کیسه، بیشتر از آن نمی خورید. گاهی اوقات، هزینه یک وعده میان وعده می تواند شما را از خرید آنها منصرف کند، اما همچنین می توانید آنها را همانطور که معمولاً خریداری می کنید بخرید و وقتی از فروشگاه مواد غذایی به خانه برگشتید آنها را در کیسه های اسنک جدا کنید.

 

قند خون خود را هر روز چک کنید. وجدان بودن در نظارت بر سطح گلوکز خون به جلوگیری از درد عصبی کمک می کند و به شما امکان می دهد تأثیر غذاهای مختلف را بر بدن خود مشاهده کنید. در مورد محدوده گلوکز هدف شما با پزشک خود صحبت کنید. نگه داشتن سطح خود در نزدیکی هدف به شما کمک می کند هر روز بهترین احساس را داشته باشید.

اگر دیابت برای شما تشخیص داده شده است باید به طور منظم غذا بخورید. بدن شما باید قند خون خود را تا حد امکان تنظیم کند و می توان از طریق خوردن منظم به آن کمک کرد. وعده های غذایی ساده و سریع را می توان از قبل تهیه کرد تا هرگز مجبور نشوید مدت طولانی را بدون غذا سپری کنید.

این احتمال وجود دارد که در حال حاضر بیشتر از آنچه قبلاً می دانستید بدانید، و این بدان معناست که شما در راه مدیریت این بیماری خطرناکی هستید که دارید. بدون شک دانش در هر سناریوی قابل تصوری قدرت است، به ویژه در هنگام مواجهه با دیابت. از آنچه در اینجا آموخته اید استفاده کنید و با این بیماری مبارزه کنید.

 

erfanteb
erfanteb عرفان طب، در این وبلاگ مطالب پزشکی را به اشتراک خواهم گذاشت

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
ehsan.ehsan1382
واقعا کامل بود مرسی
erfanteb
سلام. خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋