erfan.ashtari8

erfan.ashtari8

انواع سشوار صنعتی، کاربرد آنها و نکات مهم کارکرد

سشوار صنعتی چیست؟


سشوار وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به هوای گرم تبدیل می کند. در ابتدا می خواهیم به چیستی سشوار صنعتی بپردازیم و سپس اجزاء، کاربرد سشوار صنعتی در صنایع مختلف و ... را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.
سشوارهای صنعتی درست مانند سشوارهای آرایشی هستند. یعنی باد گرم تولید می کنند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت سشوار آرایشی با سشوار صنعتی چیست؟
تفاوت این سشوارها در شدت باد تولید شده و گرمای بادی است که تولید می کنند. دمای باد تولید شده در یک سشوار صنعتی حدود 50 تا 700 درجه سانتیگراد است که دهها برابر بیشتر از یک سشوار آرایشی است. به همین دلیل به آن تفنگ گرمایی نیز می گویند.
• معمولاً این سشوار مجهز به سیستمی است که می تواند میزان باد و حرارت تولیدی را کنترل کند.

اجزای یک سشوار صنعتی


این محصول از دو قسمت المنت و موتور تشکیل شده است.
المنت: این قسمت وظیفه تولید هوای گرم را دارد.
موتور: این قسمت وظیفه انتقال هوای گرم تولید شده توسط المنت را بر عهده دارد.

کاربرد سشوار صنعتی

این دستگاه کاربردهای فراوانی دارد که از مهمترین آنها می توان به گرمایش، برش و جاروبرقی محصولات در بخش بسته بندی، سوزاندن رنگ روی فلزات، خم کردن پلاستیک، نرم کردن لوله های سخت، حرارت دادن شیشه تالک برای تبدیل آن به محصولات دیگر، حذف برچسب از روی فلزات اشاره کرد. بیرون آمدن بر روی سطوح مختلف، دود کردن شیشه ماشین ها و غیره. از این دستگاه می توان برای پاک کردن رنگ نیز استفاده کرد. به این ترتیب در اثر ضربه باد گرم، رنگ از سطوح زیرین آن جدا می شود.
همچنین از این دستگاه در کارهای صنعتی مانند جوشکاری، لحیم کاری، تولید لامپ کم مصرف، صاف کردن، چسباندن لبه ها، لوله کشی، لاک زدن سیم ها و کف کشی استفاده می شود.

مزایای سشوار صنعتی


• دسته سشوار پلاستیکی است که باعث می شود در مدت زمان طولانی کار با این دستگاه احساس خستگی نکنید.
مزیت دیگر این است که برای گرم کردن شعله تولید نمی کند، زیرا شعله می تواند در حین کار به محصول آسیب برساند.
• دامنه حرارتی که این سشوار می تواند تولید کند بسیار وسیع است و یکی از دلایل کارایی این دستگاه در صنایع مختلف همین است.
بهترین مارک سشوار صنعتی
از مدل های سشوار صنعتی می توان به برقی، مادون قرمز و گازی اشاره کرد که بسته به نوع کاربرد می توانید نوع مناسب کار خود را خریداری کنید.
برندهای مختلفی در تولید این محصول فعال هستند که از پیشتازان آن می توان به بوش، ماکیتا، رونیکس، هیوندای و متابو اشاره کرد.


نکات مهم برای کار با سشوار صنعتی


سشوار صنعتی نیز مانند سایر دستگاه های صنعتی باید از هرگونه ضربه محافظت شود. زیرا در سشوارهای صنعتی با بالا رفتن دمای عنصر سرامیکی دستگاه بسیار حساس و شکننده می شود و با کوچکترین ضربه ای آسیب می بیند و می شکند.
هنگام کار با سشوار صنعتی بهتر است پس از هر چند دقیقه کار با آن، چند دقیقه استراحت کنید. این باعث می شود عمر دستگاه بیشتر شود.
ساختار دستگاه به گونه ای است که از دو طرف هوا را به داخل خود می کشد، بنابراین واضح است که تمیز نگه داشتن این دو قسمت باعث مکش بهتر هوا به داخل آن و عملکرد بهتر این دستگاه می شود. نکته دیگر در مورد مکنده های آن این است که بعد از کار بهتر است دستگاه را به صورت عمودی روی زمین قرار دهید زیرا همانطور که گفتیم دو طرف مکنده هوا در دو طرف سشوار وجود دارد و اگر سشوار را در چنین حالتی قرار دهیم. نحوه ورود هوا به داخل اگر مشکلی در داخل آن باشد آسیب جدی به دستگاه شما وارد می کند.
هنگام کار با دستگاه به فاصله سشوار تا قطعه ای که روی آن کار می کنید دقت کنید زیرا یک سهل انگاری کوچک در حین کار می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سشوار صنعتی و قطعه مورد نظر وارد کند.
برای خرید انواع سشوار صنعتی و هر ابزار دیگر به سایت سازوکار مراجعه فرمایید.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کامل نصب دستگیره کابینت (نحوه انتخاب)

erfan.ashtari8
erfan.ashtari8

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋