erfan.ashtari8

erfan.ashtari8

راهنمای جامع و کامل نصب دستگیره کابینت (نحوه انتخاب)

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای تغییر ظاهر و دکوراسیون، تعویض یراق آلات کابینت یا مبلمان منزل است. برای آموزش نصب دستگیره کابینت با ما همراه باشید.

 

تعداد دستگیره های مورد نیاز

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک دسته جدید بخرید یا همان دسته قدیمی را رنگ کنید. اگر تصمیم به خرید دستگیره های جدید دارید، باید تعداد دستگیره های مورد نیاز خود را محاسبه کنید. مراقب باشید که تمام کابینت ها، کشوها و ... را بشمارید و یک بار دیگر عدد را بررسی کنید. اگر در شمارش تعداد دستگیره ها اشتباه کنید، واقعاً دچار مشکل خواهید شد. زیرا باید کار خود را متوقف کنید و دوباره برای آماده سازی دستگیره ها وقت بگذارید.

 

اندازه گیری کنید و یک دسته جدید انتخاب کنید

برای تخمین اندازه دستگیره ها باید فاصله مرکز دو سوراخ را اندازه بگیرید. اندازه دسته مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در انتخاب دستگیره دقت داشته باشید که اگرچه دستگیره های بزرگ ترند امروزی و مدرن هستند، اما برای استفاده در کابینت ها و مبلمان هایی که سایز کوچک دارند مناسب نیستند. به عنوان یک قاعده کلی، اندازه دسته نباید بیش از نصف اندازه پانل در کابینت یا کشو باشد.

 

آماده کردن پیچ مناسب

در مرحله بعد باید پیچ ​​مناسب را انتخاب کنید. انتخاب طول و قطر پیچ بسیار مهم است. بهترین کار این است که هنگام خرید از پیچ هایی استفاده کنید که همراه آن دسته است، اما اگر پیچ دسته دار را ندارید، می توانید یکی از دستگیره ها را به فروشگاه آهن آلات ببرید و از کارشناس مربوطه کمک بخواهید.

 

علامت گذاری محل سوراخ

برای علامت گذاری محل دستگیره های کابینت، رایج ترین روش استفاده از نوار اندازه گیری برای تعیین فاصله بین سوراخ های دستگیره در دو طرف است. با این حال، راه بسیار ساده تر و دقیق تری برای علامت گذاری محل سوراخ وجود دارد. با خرید قالب سوراخ کن دسته می توانید سرعت و دقت کار خود را بسیار افزایش دهید. این ابزار دارای چندین سوراخ در فواصل از پیش تعیین شده است. به همین دلیل می توانید در کابینت های مختلف فاصله دستگیره را از دو طرف درب کابینت به دقت مشاهده کنید.

 

حفاری برای دسته

برای ایجاد سوراخ برای دستگیره باید با توجه به قطر پیچ از دریل مناسب استفاده کنید. نوک مته را کاملا به محل مشخص شده منطبق کرده و دریل کنید. برای اینکه در اثر سوراخ شدن به قسمت پشتی کابینت شما آسیبی وارد نشود، بهتر است در محل بیرون آمدن مته نوار چسب بچسبانید.

 

تعویض دسته قدیمی

اگر می خواهید دستگیره های قدیمی خود را تعویض کنید، ابتدا باید آنها را از کابینت جدا کنید. با استفاده از ابزار مناسب دستگیره های کابینت را بردارید. اگر پیچی گیر کرده باشد، می توانید با استفاده از پیچ گوشتی یا با کمک اسپری WD-40 آن را جدا کنید. برای این کار کافی است WD-40 را روی پیچ اسپری کنید و مدتی صبر کنید تا مواد خوب عمل کند سپس با کمی نیروی می توانید پیچ ​​را بردارید.

 

نصب دستگیره کابینت

اگر می خواهید یک سوراخ جدید دریل کنید، آن را با استفاده از مته ایجاد کنید. فقط دقت کنید که قطر سوراخ با پیچ باید متناسب باشد و سوراخ ایجاد شده عمود بر سطح چوب باشد. اگر سوراخ کاری به صورت زاویه دار انجام شود، نمی توانید دستگیره را به راحتی و با دقت نصب کنید.

پیچ و پیچ گوشتی را با یک دست و طرف دیگر دسته کابینت را روی پیچ نگه دارید و آن را ببندید.

با استفاده از ابزار مناسب (پیچ گوشتی دو سر، چهار سر یا کلید آلن)، پیچ را محکم ببندید تا دسته کابینت به درستی محکم شود.

امیدواریم با به کارگیری روش‌های بالا بتوانید به راحتی دسته‌های کابینت را تعویض کنید.

منبع: سازوکار

بیشتر بخوانید:

 

erfan.ashtari8
erfan.ashtari8

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋