enasbcom

enasbcom

تعمیر و نگهداری خودرو با استفاده از ردیاب خودرو

 

تعمیر و نگهداری خودرو با استفاده از ردیاب خودرو یکی از ویژگی هایی است که کمتر به آن توجه شده است. معمولا وقتی صحبت از ردیاب خودرو می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد جلوگیری از سرقت خودرو است.

اما این روزها اتوماسیون برای ساده‌تر و آسان‌تر کردن کارها وارد همه حوزه‌ها شده است. امروزه نرم افزار ردیابی امکانات مختلفی را در زمینه مدیریت حمل و نقل ارائه می دهد که مدیریت و کنترل خودرو را تسهیل می کند. در ادامه به معرفی کاربردهای ردیاب خودرو در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو می پردازیم.

تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب چگونه است؟

در واقع سیستم های ردیابی خودرو با استفاده از موقعیت مکانی و مسافت طی شده می توانند اطلاعات زیادی را در اختیار رانندگان قرار دهند. ردیاب های خودرو با استفاده از سیستم های برنامه ریزی شده می توانند اطلاعات مختلفی را پردازش کرده و نتیجه را در اختیار راننده و مالک خودرو قرار دهند. از جمله خدمات این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نگهداری سوابق و داده های مربوط به تعمیرات و نگهداری خودرو.

پیشگیری و نظارت بر رفتارهای پرخطر ترافیکی راننده و آسیب رساندن به خودرو.

ارائه برنامه منظم برای نگهداری خودرو.

کمک به کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و...

اطلاعاتی در مورد زمان نگهداری خودرو با رهیاب

ردیاب ها سیستم های هوشمندی هستند که از GPS برای محاسبه مسافت طی شده استفاده می کنند و اعلان هایی را برای هشدار در مورد تعویض قطعات مصرفی یا سرویس خودرو ارائه می دهند. این یادآوری ها با توجه به زمان مجاز برای تعویض قطعات انجام می شود و با رسیدن به کیلومتر مورد نظر به راننده هشدار داده می شود. این ویژگی باعث کاهش هزینه های استهلاک خودرو و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن قسمت های مختلف خودرو می شود.

برای مشاهده لیست قیمت پخش ماشین کلیک کنید

نگهداری سوابق و اطلاعات مربوط به تعمیرات و نگهداری

نرم افزار ارائه شده همراه با سیستم ردیاب مبتنی بر GPS داده ها و اطلاعات مختلف را ذخیره کرده و در اختیار راننده یا صاحب خودرو قرار می دهد. این اطلاعات طبقه بندی شده می تواند ابزاری برای مدیریت فنی خودرو باشد.

امکان ثبت برخی اطلاعات مانند زمان آخرین سرویس دوره ای بر اساس مسافت طی شده در نرم افزار مربوطه وجود دارد تا برنامه ریزی برای زمان سرویس بعدی و نوع سرویس به بهترین شکل ممکن انجام شود.

تعویض روغن موتور

در هر خودرویی، روغن موتور وظیفه خنک سازی و روانکاری قطعات مهم را بر عهده دارد. در صورت عدم تعویض روغن موتور در زمان های معین (براساس اطلاعاتی که در کارخانه ارائه شده است) آسیب زیادی به موتور وارد می شود.

خرابی بلبرینگ یکی از عواقب تعویض دیرهنگام روغن موتور است که مستلزم هزینه های زیادی برای تعمیر است. یکی از کاربردهای تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب یادآوری زمان تعویض روغن موتور بر اساس برنامه قبلی است.

تعویض فیلتر هوا و روغن و بنزین

فیلترهای استفاده شده در قسمت های مختلف خودرو از موادی ساخته شده اند که با گذشت زمان و ورود ناخالصی ها به داخل آن، به تدریج کارایی خود را از دست می دهند. آلایندگی جذب شده بر عملکرد خودرو تاثیر می گذارد و باعث افزایش مصرف سوخت، فرسودگی خودرو می شود و در دراز مدت باعث آسیب به قسمت های مهم خودرو (مانند موتور) می شود. نگهداری خودرو با ردیاب زمان تعویض این فیلترها را به اطلاع راننده می رساند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

تعویض لاستیک

لاستیک به دلیل تحمل وزن خودرو و سرنشینان در هنگام حرکت نقش مهمی در سلامت عملکرد خودرو و ایمنی سرنشینان دارد. لاستیک ها در صورت عدم تعویض به موقع می توانند مشکلات مختلفی ایجاد کنند. بهم ریختن لاستیک، پنچر شدن زیاد و حتی ترکیدن آن در حین رانندگی باعث آسیب های مختلف به خودرو و سرنشینان آن می شود.

این موضوع گاهی حتی جان مسافران و راننده را نیز تهدید می کند. اهمیت دانستن زمان تعویض لاستیک زمانی بیشتر احساس می شود که خودرو در هر سفری عملکرد بالایی داشته باشد. همچنین زمان تعیین شده برای تعویض لاستیک بر اساس استانداردهای مشخص شده می باشد. اعلان تعویض لاستیک از جمله مواردی است که در نگهداری خودرو با ردیاب خودرو نقش دارد.

نظارت بر رفتار راننده

یکی از نتایج نگهداری خودرو با استفاده از ردیاب خودرو، نظارت بر عملکرد راننده یا رانندگان است. بدیهی است که عادات نادرست هر راننده و رانندگی ناایمن وی می تواند باعث خسارات مستقیم و کاهش کیفیت و عملکرد و همچنین کاهش عمر مفید خودرو شود.

مالک یا مدیر خودرو می تواند با این ویژگی حداکثر سرعت خودرو را در مسیرهای مختلف بررسی کند تا از جرایم رانندگی و آسیب دیدن خودرو جلوگیری شود. این ویژگی باعث کاهش تعداد تعمیرات غیرمنتظره و افزایش زمان مفید سفر می شود.

کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو

بدیهی است که هر چه مسافت طی شده توسط خودرو کمتر و مسیر بهینه تر باشد، مصرف سوخت نیز کاهش می یابد. امروزه استفاده از ناوبرها به یک موضوع رایج در همه خودروها تبدیل شده است که علاوه بر کاهش تعداد مسیرهای پر ترافیک، به رسیدن سریعتر به مقصد نیز کمک می کند. استفاده کمتر از خودرو از نظر میزان و کیفیت روشنایی خودرو باعث کاهش استهلاک و افزایش طول عمر قطعات مهم خودرو می شود.

enasbcom
enasbcom

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋