emdadkhodro kaspian

emdadkhodro kaspian

آنچه باید از فرش نانو بدانید!

صنعت فرش همیشه رو به پیشرفت بوده است و از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهبود کیفیت خود بهره می‌برد. نانو نیز جزو تکنولوژی‌های برتری است که رد پای خود را در صنایع مختلف بر جای گذاشته است. احتمالا نام فرش‌ ماشینی نانو را شنیده اید یا در مورد آن‌ها اطلاعاتی دارید. ویژگی‌های فرش‌ نانو باعث شده است تا جزء فرش‌ ماشینی مرغوب محسوب شوند و طرفداران زیادی داشته باشند. با این حال برخی افراد هنوز در این زمینه اطلاعاتی ندارند و فرش نانو را نمی‌شناسند. اگر نمی‌دانید فرش نانو چیست، با ما همراه باشید.

فرش نانو چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

نانو، نامی آشناست که انقلابی در دنیا به پا کرده است. فرش نانو نیز دارای خصوصیاتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید؛ اما بهتر است ابتدا بدانید که فرش نانو چیست؟ در بافت فرش، از نخ‌های مختلفی استفاده می‌شود که باعث تنوع کیفیتی آن‌ها شده است. نخ‌های نانویی نیز یکی از این نخ‌هاست. نخ‌هایی که در تار و پود فرش نانو به کار رفته است، نخ نانو است. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده است تا این فرش طرفداران زیادی داشته باشد؟

نانو اثری ضد باکتری و ضد میکروب دارد. به همین علت فرش تمیز ‌می‌ماند و به نوعی خاصیت خود تمیز شوندگی دارد. ذراتی که در بافت و بستر الیاف این فرش قرار دارند، حس طبیعی فرش را ثابت نگه ‌می‌دارند و همیشه فرشی لطیف و با همان کیفیت اولیه خواهید داشت. از طرفی مواد ضد اشعه و آنتی استاتیک به فرش ماشینی نانو اضافه شده است که دوام آن را بیشتر می‌کند و رنگ آن به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

سایر ویژگی‌های فرش نانو

این فرش دارای خاصیت خود تمیز شوندگی است و با قرار دادن آن در زیر نور آفتاب، لکه‌های موجود بر روی آن از بین خواهند رفت. فرش نانو ماشینی مایعات را به خود جذب نمی‌کند و می‌توان به راحتی با یک حوله خشک، رطوبت را از روی آن جذب کرد.

ویژگی‌ فرش نانو ماشینی

انواع فرش نانو و نانو ابریشم

با توجه به این که الیاف اولیه فرش چه نوعی باشد، انواع فرش نانو نیز متفاوت است. به عنوان مثال فرش نانو ابریشم، باعث می‌شود تا این فرش ارزشمند، قیمت بالاتری داشته باشد و ماندگاری آن بیشتر شود. به خصوص این که تمیز کردن الیاف ابریشم باید با شرایط و اصول خاصی انجام گیرد. به همین علت فرش نانو ابریشم، به علت ضد لک بودن آن، نیاز به تمیز کردن را به مراتب کمتر می‌کند و از خاصیت خود تمیز شوندگی فرش استفاده می‌شود تا ابریشم گران قیمت سالم بماند.

خواص فرش نانو موارد مختلفی را شامل می‌شود. به عنوان مثال ضد آب بودن این فرش، زمینه را برای سالم ماندن هر چه بیشتر ابریشم فراهم می‌کند. اگر این فرش‌ها در منزل استفاده شوند، احتمال ریختن مایعات و آب بر روی آن‌ها زیاد است که با داشتن خاصیت نانو، این مشکل برطرف شده و به بافت فرش آسیبی وارد نخواهد شد. این ویژگی فرش نانو و تمیز شدن راحت آن، مشکل شستشوی فرش‌های سنگین ماشینی را برطرف کرده است.

مزایا و معایب فرش نانو

اما استفاده از فرش نانو چه مزایا و معایبی دارد، مزایای استفاده از فرش نانو، همانطور که بررسی شد دارای زیاد هستند به گونه‌ای که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. علاوه بر خاصیت خودتمیزشوندگی و ضد آب بودن آن، این فرش‌ها ضد بو نیز هستند. مواد نانو، ترکیبی را بر روی فرش اعمال کرده که آن را نفوذ ناپذیر می‌کند. همین عامل هم سبب می‌شود تا به راحتی بتواند مشکلات مربوط به نفوذ مواد اضافی و آلوده را رفع کند. یکی از این مواد، بو و مواد بودار است که به مرور زمان بوی فرش و محیط اطراف را بد می‌کند؛ اما فرش ماشینی نانو این مشکل را ندارد.

این ویژگی فرش‌های نانو سبب می‌شود تا آن را برای اماکن پررفت و آمد مانند مساجد، مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و … مناسب کند. از دیگر مزایای استفاده از فرش نانو، عدم ایجاد حساسیت و تحریکات پوستی است. این فرش پرزدهی ندارد. حتی فرش نانو نسبت به فرش‌های دستباف نیز پرزدهی کمتری دارد. از طرفی بافت فرش به گونه‌ای است که هدایت الکتریکی خوبی دارد و به علت عدم وجود الکتریسته، فرش ماشینی نانو مرغوب است.

البته باید این مسئله را هم بررسی کنیم که معایب فرش نانو چیست؟ هر چند مزایای زیادی را برای این نوع فرش برشمردیم؛ اما استفاده از فناوری نانو در الیاف این فرش‌ها، باعث شده است تا قیمت خرید آن‌ها بالاتر رود. به طور کلی قیمت بالای این فرش‌ها از معایب آن‌هاست که سبب می‌شود، بسیاری از افراد از خیر این همه مزایا و خواص فرش نانو بگذرند.

توصیه‌های مهم در هنگام خرید فرش نانو

اگر جزو افرادی هستید که در مورد شناخت فرش نانو اطلاعات کافی ندارید، باید به این نکته دقت کنید که خرید از مراکز معتبر اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. در اکثر موارد، شناسنامه یا اطلاعات پشت فرش، نوع فرش را هم ذکر می‌کند و علامت یا نام نانو را در پشت این فرش‌ها می‌بینید؛ اما نباید به این اطلاعات اکتفا کنید. به همین علت خرید از مراکز معتبر مانند فروشگاه خوش سابقه ایران راگ به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید فرش نانو چیست و با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجا دهید.

توصیه‌های مهم برای خرید فرش نانو ماشینی

باید به توصیه‌های مهم در هنگام خرید فرش نانو دقت کنید. از فروشنده بخواهید تا تست‌های لازم را جلوی چشم تان انجام دهد و شما را از نانو بودن فرش مطمئن کند. همچنین قیمت فرش با کیفیت آن متناسب باشد و هزینه اضافی نپردازید.

جمع بندی مطالب

فرش نانو از الیاف نانو ساخته شده است و دارای خواص زیادی است. مزایای فرش نانو مانند ضد آب و ضد لک بودن، خود تمیز شوندگی، ماندگاری طولانی و … آن را پرطرفدار کرده است؛ اما دقت داشته باشید در زمان خرید حتما مرکزی معتبر و تضمینی مانند فروشگاه ایران راگ را انتخاب کنید و از مشاوره کارشناسان فرش آن‌ها بهره مند شوید.

 

https://iranian-rug.com/blog/%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88/

emdadkhodro kaspian
emdadkhodro kaspian

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋