السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

روزی که گری نویل دست اشمایکل بزرگ را رد کرد

پیتر اشمایکل و گری نویل برای چندین سال با یکدیگر هم‌تیمی بودند و در منچستر یونایتد به جام های زیادی دست یافتند اما سال ۲۰۰۲ جزو معدود دفعاتی بود که این دو نفر مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

ورزش سه: پیتر اشمایکل و گری نویل برای چندین سال با یکدیگر هم‌تیمی بودند و در منچستر یونایتد به جام های زیادی دست یافتند اما سال ۲۰۰۲ جزو معدود دفعاتی بود که این دو نفر مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

اشمایکل پس از فتح سه گانه با منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۹ این تیم را ترک کرد و دو سال را در اسپورتینگ لیسبون پرتغال پشت سرگذاشت. پس از آن گلر دانمارکی دوباره به لیگ برتر انگلیس بازگشت و به استون ویلا پیوست.

اشمایکل بعد از یک فصل حضور در ویلا این تیم را ترک کرد و به رقیب منچستر یونایتد یعنی سیتی پیوست و در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۰۲ با هم تیمی سابق خود روبرو شد. پیش از آغاز آن بازی اشمایکل که بازوبند کاپیتانی سیتی را هم بر بازو داشت توسط چند بازیکن یونایتد مورد تقدیر قرار گرفت اما گری نویل واکنش متفاوتی از خود نشان داد.

روزی که گری نویل دست اشمایکل کبیر را پس زد

هنگامی که اشمایکل برای خوش و بش کردن به پشت نویل زد، مدافع یونایتد دست او را رد کرد تا صحنه عجیبی رقم خورده باشد. نویل در تمام این مدت چهره‌ای عصبانی داشت اما اشمایکل نمی توانست جلوی خنده خود را بگیرد. در آن مسابقه سیتی با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید و گری نویل یکی از بدترین اشتباهات دوران حرفه ای خود را انجام داد؛ درست همان جایی که دروازه‌بان نروژی یک شادی جنجالی را مقابل چشمان گری نویل به نمایش گذاشت.

این پیروزی سیتی  برابر منچستریونایتد و تساوی در دیگر مسابقه باعث شد کارنامه فوق العاده اشمایکل در دربی‌ها حفظ شود و او در تقابل این دو تیم بدون شکست باقی بماند. با این حال کینه نویل از اشمایکل همچنان باقی مانده است چرا که او چند سال پیش در مصاحبه ای پیرامون این قضیه گفت: " شما نمی توانید برای منچسترسیتی بازی کنید. من یک طرفدار یونایتد هستم و نمی توانم برای منچسترسیتی بازی کنم. من نمی توانم برای لیدز یونایتد بازی کنم و نمی توانم برای لیورپول هم به میدان بروم."

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋