السا شریفی نیا

السا شریفی نیا

جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

این نام معتبرترین شرکت ایران باقی ماند

کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی پایا در دو سال گذشته رتبه اعتباری بلند مدت AA، را به شرکت آریاساسول تخصیص داده بود که بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه اعتباری بلندمدت AA مجددا مورد تایید قرار گرفت.

بورس نیوز: کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی پایا در دو سال گذشته رتبه اعتباری بلند مدت AA، را به شرکت آریاساسول تخصیص داده بود که بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه اعتباری بلندمدت AA مجددا مورد تایید قرار گرفت و این شرکت همچنان بالاترین رتبه اعتباری شرکت‌های ایرانی را در اختیار دارد.

این نام، همچنان معتبرترین شرکت ایران باقی ماند

این شرکت توانسته برای چهارمین سال پیاپی به عنوان اولین شرکت بالاترین رتبه اعتباری را کسب کند. 

دور نمای مثبت برای سهامداران 

 براساس این گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی مستخرج از آن و همچنین ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی، وضعیت طرح‌ها و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت AA با دورنمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A۱+ را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داد. 

کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در سال ۱۳۹۹ رتبه اعتباری بلندمدت AA- را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داده بود. بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه بلندمدت شرکت در سال ۱۴۰۰ به AA ارتقا یافت و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز این رتبه مجددا مورد تایید قرار گرفت. 

در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالاست. همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالاً رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد؛ که حکایت از ثبات سرمایه گذاری و به تصویر کشیدن دورنمای مثبت برای سهامداران آریا دارد. 

 همچنین در این روند، کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن و سایر اطلاعات ارائه شده توسط شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) انجام شده است.

گزارش ۱۴۰۲ 

 در مجموع گزارش‌های رتبه‌بندی منتشر شده توسط پایا نشان می‌دهد پیش از این هیچ شرکتی موفق به کسب این درجه اعتباری نشده است.

 طبق گزارشات منتشر شده توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در سال ۱۴۰۲، گروه توسعه مالی مهر آیندگان رتبه AA- و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین رتبه A+ و شرکت‌های بهمن دیزل، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و گروه توسعه اقتصادی پایندگان رتبه A- را به خود اختصاص داده اند.

السا شریفی نیا
السا شریفی نیا جهانگرد، بلاگر، علاقمند به سینما، دانشجوی کارگردانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋