traveluniversity

traveluniversity

مراکز خرید مشهد را بشناسید

معرفی بهترین مراکز خرید مشهد سال 1401

معرفی کامل معروف‌ترین مراکز خرید مشهد

سفر رفتن بدون خرید سوغات مثل ماکارونی بدون ته‌دیگ است؛ همچنان خوردنی و خوشمزه ولی معمولا جای خالی ته‌دیگ به‌شدت حس می‌شود. جاذبه های گردشگری مشهد در این لینک ذکر شده است.

قدیم‌ترها اگر به یک شهر توریستی مثل مشهد سفر می‌کردید و سراغ جایی که بتوان سوغاتی خرید را می‌گرفتید همه آدرس بازار اصلی شهر را می‌دادند. ولی حالا چند سالی می‌شود که پا به هر یک از خیابان‌های شهر که می‌گذارید خودتان را در محاصره انبوهی از مراکز خرید می‌بینید.

مرکز خرید آرمیتاژ

می‌توانیم مرکز خرید آرمیتاژ را با وجود 34 طبقه و 150 متر ارتفاع لوکس‌ترین مرکز خرید و بلند‌ترین برج مشهد بنامیم. از همان خیابان‌های اطراف با دیدن نمای جذاب این مرکز خرید بلافاصله وسوسه خواهید شد که از آن دیدن کنید. طبقه منفی یک تا طبقه سوم این برج، تجاری است و تنوع بی‌نظیر کالاها و برندها یکی از نقاط قوت این مرکز تجاری بزرگ است که حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در طبقه منفی یک مرکز خرید آرمیتاژ عمدتا می‌توانید لوازم الکترونیک، کالای خواب و لوازم آشپزخانه را پیدا کنید یا هر چیزی که نیاز دارید را از هایپرمارکت بزرگ این مجموعه تهیه کنید. در طبقه همکف فروشگاه‌های عرضه‌کننده ساعت، پوشاک، عطر و جواهرات بیشتر از بقیه غرفه‌ها خودنمایی می‌کنند.

مرکز خرید آرمیتاژ

در طبقه اول می‌توانید پوشاک، جواهرات، لوازم بهداشتی و آرایشی تهیه کنید. طبقه دوم این مرکز خرید بزرگ برای فروش مواردی مثل مبلمان و لوازم و تزئینات منزل در نظر گرفته شده است. طبقه سوم از بخش تجاری این مرکز خرید بهشت بچه‌ها است. در این طبقه علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک و کالای خواب می‌توانید اسباب‌بازی تهیه کنید یا همراه با بچه‌ها از کافه استفاده کنید.

کافی‌شاپ، رستوران و فود کورت مرکز تجاری آرمیتاژ را هم فراموش نکنید. رستوران بین‌المللی آرمیتاژ یکی از بهترین رستوران‌هایی است که در مشهد پیدا خواهید کرد. علاوه بر این امکاناتی مثل سالن‌های ورزشی، شهربازی، پردیس سینمایی، گالری هنری و موزه همگی این مرکز خرید را به یکی از بهترین‌ها در نوع خودش تبدیل کرده‌اند.

مرکز خرید الماس شرق

در لیست مراکز خرید لوکس و مدرن مشهد یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین اسامی مرکز خرید الماس شرق است. در ساخت این مرکز خرید تلفیقی از معماری سنتی و مدرن به‌کار گرفته شده است که این موضوع یک برگ برنده برای اینجا محسوب می‌شود. در بالاترین نقطه مرکز خرید الماس شرق یک گنبد شبیه به الماس قرار گرفته که به‌واسطه همین گنبد به این مرکز خرید الماس شرق گفته می‌شود.

این مرکز خرید بزرگ و مدرن در منطقه تجاری گردشگری سپاد مشهد قرار دارد و شامل 6 طبقه و 1500 واحد تجاری است. لوازم‌خانگی، پوشاک برند و غیر برند، کیف و کفش، تلفن همراه و کامپیوتر و صنایع‌دستی بخشی از کالاهایی هستند که در واحدهای تجاری این مرکز خرید پیدا خواهید کرد.

مرکز خرید الماس شرق

جالب‌ترین بخش این مرکز خرید برای کودکان، یعنی شهربازی سرزمین عجایب با بازی‌های رایانه‌ای مختلف، انواع کنسول‌های بازی، سینما 6 بعدی، اتاق گریم و عکاسی، بیلیارد، بولینگ و می‌تواند تا ساعت‌ها اسباب سرگرمی بچه‌ها را فراهم کند. فست فود، رستوران، کافی‌شاپ، نمازخانه، سالن اجتماعات، آژانس‌های هواپیمایی و نمایشگاه آبزیان از دیگر امکانات این مرکز خرید همه‌چیزتمام است.

برج سلمان

برج سلمان در حقیقت بیشتر یک برج تجاری اداری است. این مرکز خرید لوکس و مدرن در زمینی به مساحت 104 هزار مترمربع ساخته شده و 18 طبقه دارد. از طبقه منفی یک تا طبقه سوم به بخش تجاری اختصاص پیدا کرده و مابقی طبقات مختص بخش اداری هستند

درمجموع 358 واحد تجاری در این برج بزرگ وجود دارند که کالاهای مختلفی از جمله تلفن همراه، لوازم‌خانگی، رایانه، صوتی و تصویری، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، صنایع‌دستی، پوشاک، کیف و کفش را به فروش می‌رسانند. تنوع کالا و برند در برج سلمان مشهد به‌قدری زیاد است که اگر به دنبال یک برند خاص نباشید قطعا گیج و سردرگم خواهید شد.

برج سلمان

برگ برنده برج سلمان مشهد نسبت به خیلی از مراکز خرید مشهد نبود طرح ترافیک در خیابان‌های اطراف این مرکز خرید است؛ پس به‌راحتی و با وسیله شخصی خودتان در هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید به این مرکز خرید سر بزنید. شهربازی کودکان، فود کورت، مسجد، کافه و رستوران بخشی از امکانات رفاهی این مرکز خرید هستند.

مجتمع تجاری وصال

یکی دیگر از مراکز خرید محبوب مشهد مجتمع تجاری وصال است. این مجتمع تجاری شامل 400 واحد در 6 طبقه است که بخش عمده‌ای از این واحدها به فروش انواع مبلمان و وسایل چوبی منزل مثل میز، بوفه و مشغول هستند. درواقع بخش عمده این مرکز خرید مثل یک نمایشگاه مبلمان و لوازم چوبی منزل است. البته علاوه بر مبلمان می‌توانید در این مرکز خرید لوازم‌آرایشی، کیف و کفش، پوشاک، عینک، عطر و ادوکلن، کادویی، خشکبار و سوغات مشهد را هم تهیه کنید. اگر دنبال برندهای معتبر هستید حتما به مرکز خرید وصال سر بزنید؛ چون تنوع برندها واقعا خیلی زیاد است.

مجتمع تجاری وصال

امکانات رفاهی این مجتمع تجاری خیلی مناسب و جذاب هستند. امکاناتی مثل هایپرمارکت، پارکینگ طبقاتی، کلبه وحشت، نمازخانه، شهربازی، عکاس‌خانه سنتی، آب‌نمای موزیکال جامپینگ، پروژکتور سه بعدی و البته پارک علمی پروفسور بازیما که یک محیط درجه‌ یک برای تفریح و یادگیری کودکان است اینجا را به یک مرکز خرید مثال‌زدنی تبدیل کرده‌اند که حتما باید از نزدیک بینید.

مرکز خرید پروما

پروما مثل یک فروشگاه زنجیره‌ای است که در شهرهای مختلف شعبه دارد و یکی از معروف‌ترین شعبه‌های آن در بلوار جانباز مشهد قرار دارد. هدف از تاسیس مرکز خرید پروما یکجا جمع کردن همه احتیاجات مراجعه‌کنندگان بوده است تا یک بازدیدکننده دیگر مجبور نباشد که برای تهیه وسایل مختلف همه مراکز خرید را زیرورو کند. به همین خاطر پروما یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید مشهد است.

مرکز خرید پروما مشهد در چهار طبقه ساخته شده و 25 هزار مترمربع وسعت دارد. در هایپرمارکت بزرگ مرکز خرید پروما می‌توانید مواد خوراکی از جمله شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، میوه و هر چیزی از این دست که نیاز دارید را تهیه کنید. علاوه بر این در 250 واحد تجاری این مرکز خرید می‌توانید طیف وسیعی از اجناس از جمله پوشاک، طلا و جواهرات، کیف و کفش، سیسمونی، لوازم‌خانگی، سوغات مشهد و را پیدا کنید.

مرکز خرید پروما

در طبقه سوم این مرکز خرید می‌توانید از سالن بولینگ، شهربازی سرپوشیده کودکان و سالن بیلیارد استفاده کنید. البته فود کورت و کافی‌شاپ این مرکز خرید بزرگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و برای رفع خستگی خیلی مناسب به نظر میرسند.

بازار اطلس

بدون شک بازار بزرگ اطلس یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد است. این مرکز خرید 11 طبقه حدود 114 هزار مترمربع مساحت دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید جهیزیه در کل مشهد شناخته می‌شود. در این مرکز خرید حدود هزار و دویست واحد تجاری فعالیت می‌کنند که تقریبا بالای 95 درصد آن‌ها به فروش جهیزیه و لوازم منزل مشغول هستند. البته تعداد انگشت شماری فروشگاه از بقیه صنف‌ها هم دیده می‌شوند.

بازار اطلس

برای بازدید از همه هزار و دویست واحد تجاری این مرکز خرید به چند روز زمان احتیاج خواهید داشت. طبیعتا مرکز خرید به این عظمت باید امکانات رفاهی مناسبی هم برای مراجعه‌کنندگان فراهم کند. فودکورت بازار بزرگ اطلس بزرگ‌ترین فود کورت در کل مشهد است. علاوه بر فود کورت می‌توانید از امکاناتی مثل پردیس سینمایی بزرگ و مجهز، سرزمین بازی کودکان، شعب بانکی، نمازخانه و استفاده کنید.

مجتمع کیان‌سنتر

مرکز خرید بزرگ و معروف کیان سنتر از دو ساختمان جدا از هم تشکیل شده است که هرکدام در یک سمت بلوار جانباز مشهد قرار دارند. کیان سنتر یک، مرکز خریدی 6 طبقه است که از 83 واحد تجاری تشکیل شده و بیشتر واحدهای تجاری آن در زمینه فروش پوشاک، لوازم تزئینی وفعالیت می‌کنند. در این مرکز خرید یک هایپرمارکت بزرگ هم وجود دارد که تنوع کالایی بالایی دارد.

کیان سنتر دو یک ساختمان 4 طبقه است. وجود 150 واحد تجاری در این مرکز خرید باعث شده که مراجعه‌کنندگان بتوانند اجناسی مثل پوشاک، کیف و کفش، لباس کودک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، بدلیجات، طلا و جواهرات، سنگ‌های قیمتی و سوغات مشهد را با خیال راحت خریداری کنند

مجتمع کیان‌سنتر

علاوه بر این در کیان 2 می‌توانید از امکاناتی مثل شهربازی شهر آجری که بیش از 80 بازی پرطرفدار مثل بیلیارد، بولینگ، سورتمه، سینما هفت بعدی، انواع بازی‌های ویدئویی و را در خود جا داده استفاده کنید. هایپرمارکت بزرگ با غرفه‌های عرضه‌کننده محصولات پروتئینی، میوه و سبزیجات، نان و، چندین رستوران مختلف، فود کورت طبقه پنجم و کافی‌شاپ هم پای ثابت و از جذابیت‌های کیان سنتر دو هستند.

مرکز خرید آلتون

این مرکز خرید معروف خیابان دانشگاه از سال 1388 به بهره‌برداری رسید. مرکز خرید آلتون یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد و یکی از بزرگ‌ترین برج‌های ساخته شده در این شهر است؛ 25 طبقه دارد و بیش از 75 متر ارتفاع دارد. برج آلتون علاوه بر همه ویژگی‌های منحصربه‌فرد بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور را هم دارد. با این وجود از بابت جای پارک هیچ نگرانی نخواهید داشت.

مرکز خرید آلتون

در طبقه منفی یک این مرکز خرید فروشگاه زنجیره‌ای هایپرفامیلی و کافی‌شاپ قرار دارند. از طبقه همکف تا طبقه چهارم مرکز خرید آلتون به بخش تجاری و اداری اختصاص پیدا کرده است. در واحدهای تجاری این مرکز خرید غالبا کیف و کفش، محصولات چرمی، پوشاک، لوازم‌آرایشی، صوتی و تصویری و لوازم‌خانگی به فروش می‌رسند. کیفیت محصولات این واحدها واقعا عالی است و تنوع برندها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بازار غدیر

اولین مورد از لیست مراکز خرید سنتی و نزدیک به حرم بازار غدیر مشهد است. این بازار در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد و تا درب ورودی حرم مطهر یعنی درب صحن غدیر کمتر از 5 دقیقه فاصله دارد. در بازار غدیر هر چیزی که احتیاج داشته باشید پیدا خواهید کرد. علاوه بر تنوع بالا معمولا قیمت‌ها نسبت به بسیاری از مراکز خرید مناسب‌تر است و این موارد در کنار گزینه نزدیکی به حرم باعث شده‌اند تا بازار غدیر یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد باشد.

بازار رضا

اسم بازار رضا مشهد برای همه ما آشناست. این بازار سنتی و قدیمی یکی از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که در سال 1355 ساخته شده و با گذشت حدود 50 سال از عمرش در حال حاضر مثل یک بنای تاریخی ارزشمند در قلب مشهد است. یکی از برگ برنده‌های بازار رضا نزدیکی به حرم مطهر است. بعد از خروج از درب باب الرضا حرم مطهر، ورودی بازار رضا را در ضلع جنوب شرقی میدان بیت‌المقدس یا همان فلکه آب خواهید دید. ورودی دیگر بازار رضا از سمت میدان 17 شهریور است.

بازار رضا

در بازار رضا دو راهرو خواهید دید که کنار هم قرار دارند. یک‌ سری مسیر فرعی و باریک این دو راهرو را به هم متصل می‌کنند. در دو سمت راهروها تعداد زیادی غرفه قرار دارند که مشغول فروش انواع و اقسام اجناس از جمله سوغات مشهد، پوشاک، اسباب‌بازی کودک، انگشتر و هستند. در طبقه دوم بازار عمدتا کارگاه‌های صنایع‌دستی قرار دارند. اگر دوست دارید تا هنر فیروزه‌تراشی، طلاکاری، گلدوزی و را از نزدیک تماشا کنید حتما به طبقه دوم بازار سر بزنید.

بازار مرکزی مشهد

این بازار بزرگ دو فاز دارد که کنار هم قرار گرفته‌اند. فاز یک این بازار نزدیک میدان شهدا و در یکی از مسیرهای منتهی به حرم مطهر قرار دارد. این مرکز خرید در سال 1377 در چهار طبقه به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تا به امروز همیشه یکی از شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین مراکز خرید مشهد بوده است. اگرچه بیشترین چیزی که در این بازار به فروش می‌رسد سوغات مشهد مثل انگشتر، زعفران، مهر و جانماز، زرشک واست؛ اما می‌توانید لوازم‌آرایشی و بهداشتی، پوشاک و را هم در اینجا با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

بازار مرکزی مشهد

بخش عمده فروشگاه‌های این بازار در طبقات منفی یک و همکف قرار دارند. اگر به دنبال خرید عمده هستید باید به طبقه اول این بازار که دفاتر تجاری در آن قرار دارند سر بزنید.

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان را می‌شود هم در دسته مراکز خرید لوکس و هم در دسته مراکز خرید نزدیک به حرم مطهر قرار دارد. این مرکز خرید 13 طبقه به‌عنوان یکی از شیک‌ترین مراکز خرید مشهد از سال 1394 آغاز به کار کرده است و علاوه بر بخش تجاری شامل یک مجتمع اقامتی اداری تفریحی هم است

با ورود به مرکز خرید آرمان به صحنه‌ای بر خواهید خورد که نه‌تنها در مشهد بلکه در کل کشور نمونه‌اش را پیدا نمی‌کنید. آبشار مصنوعی با ارتفاع 14 متر همراه با صخره‌ها، مجسمه متحرک، غار و فضای سبز و درختان نخل طبیعی نگاه همه مراجعه‌کنندگان را به خود جلب می‌کنند. کنار این فضای حیرت‌انگیز رستوران قرار دارد که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید غذایتان را همراه با تماشای این منظره چشم‌نواز میل کنید.

مرکز خرید آرمان

در کنار این منظره زیبا می‌توانید از فروشگاه‌های رنگارنگ و متنوع این مرکز خرید پوشاک، اسباب‌بازی، عطر، عینک، ساعت، سوغاتی و تهیه کنید. نزدیکی این مرکز خرید به حرم مطهر رضوی یکی از اصلی‌ترین دلایل شلوغی همیشگی آن است.

بازار فردوسی

بازار فردوسی مشهد یک مرکز خرید بزرگ با مساحت 7 هزار مترمربع است که با وجود 725 واحد تجاری در 4 طبقه تبدیل به یکی از خوش‌رنگ و لعاب‌ترین مراکز خرید مشهد شده است. در طبقه همکف بازار به انبوهی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک مردانه و زنانه بر می‌خورید. تنوع اجناس و برند در این فروشگاه‌ها واقعا بالا است

بازار فردوسی

اگر به دنبال لباس کودک و سیسمونی هستید باید به طبقه منفی یک مراجعه کنید. در طبقه اول این مرکز خرید عمدتا فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، شال، مانتو و روسری خودنمایی می‌کنند. مغازه‌های طبقه دوم ملزومات عروسی و وسایل موردنیاز عروس و داماد، ساعت، طلا و جواهرات را عرضه می‌کنند.

پاساژ مهتاب

اگر دوست دار کتاب هستید یا کتاب دست دوم برای فروش دارید حتما برای یک‌بار هم که شده باید به پاساژ مهتاب مشهد سر بزنید. این پاساژ باسابقه و شناخته شده به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد از سال 1356 کار خودش را آغاز کرده است. این پاساژ بعد از احداث چندین بار تغییر کاربری داده است. اوایل تا مدتی به‌عنوان بورس خیاطی شناخته می‌شد؛ تا اینکه بعدها فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالاهای پزشکی و دندان‌پزشکی در گوشه و کنار آن شکل گرفتند

پاساژ مهتاب

در حال حاضر حدود 80 درصد از واحدهای تجاری این مرکز خرید که در چهار طبقه تقسیم شده‌اند مشغول خرید یا فروش کتاب هستند. 20 درصد از فروشگاه‌ها هم لوازم الکترونیکی عرضه می‌کنند.

بازار گوهرشاد

بهترین ویژگی بازار گوهرشاد مشهد تنوع بالای کالاها و قیمت‌های مناسب اجناس است. این بازار باسابقه از سال 1371 کار خود را آغاز کرد. تنوع کالاها در بازار گوهرشاد به‌قدری زیاد است که هیچ مراجعه‌کننده‌ای دست‌خالی از آن خارج نخواهد شد. 84 غرفه در این بازار وجود دارند که عمدتا لوازم برقی، لوازم آشپزخانه مثل انواع ظروف کریستال، بلور، شیشه و چینی، پوشاک، لوازم‌تحریر و سیسمونی کودک می‌فروشند. تعدادی از مغازه‌های بازار وسایل و لوازم پلاستیکی عرضه می‌کنند و تعدادی هم سوغات مشهد مثل زعفران، زرشک و انواع ادویه‌جات را با قیمتهای مناسب به فروش می‌رسانند.

بازار گوهرشاد امکانات رفاهی نسبتا خوبی دارد. نمازخانه، عابر بانک، سرویس بهداشتی و آبخوری بخشی از امکانات این بازار هستند. بعد از یک گشت‌وگذار مفصل در بازار اگر خسته شدید یا دلتان هوس خوردن یک میان وعده خوشمزه کرد حتما به کافه این بازار سر بزنید.

بازار بزرگ بین‌المللی سپاد

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد که در منطقه سپاد قرار گرفته بازار بین‌المللی سپاد است. این بازار که در همسایگی دو مرکز خرید معروف مشهد یعنی وصال و الماس شرق قرار دارد از سال 1375 به بهره‌برداری رسید و نگاه خیلی از اهالی مشهد و زائران را به خود جلب کرد. بازار بین‌المللی سپاد مجموعه‌ای از چندین بازار است که همگی به هم وصل شده‌اند و یک بازار جامع و همه‌چیزتمام ایجاد کرده‌اند.

بازار بزرگ بین‌المللی سپاد

معمولا در بازار بین‌المللی سپاد مشهد هر چیزی که فکرش را بکنید پیدا خواهید کرد؛ اما بیشترین چیزی که در اینجا به فروش می‌رسد سوغات و صنایع‌دستی مشهد است. البته این نکته هم ناگفته نماند که قیمت اجناس در این مرکز خرید نسبت به خیلی از مراکز خرید واقعا مقرون و به‌صرفه است و کیفیت اجناس هم معمولا مناسب است. علاوه بر این در بازار بین‌المللی سپاد شعب بانکی، دفاتر بازرگانی و خدماتی، دفاتر حمل‌ونقل بین‌المللی، ایستگاه تاکسی و اتوبوس، آژانس باربری، کافی‌نت، رستوران، کافی شاپ و فضای سبز هم وجود دارد.

بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور مشهد درواقع همان فروشگاه‌ها و پاساژهای اطراف خیابان 17 شهریور مشهد است. اینجا بورس پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه و یکی از شناخته‌شده و شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد است. در بازار 17 شهریور خبری از لباس‌های برند و مد روز نیست؛ اما به خاطر حضور عمده‌فروشی‌های لباس معمولا می‌توانید لباس‌های باکیفیت را با قیمت‌های بسیار مناسبی نسبت به بقیه مراکز خرید پیدا کنید. ناگفته نماند که به‌غیراز پوشاک می‌توانید سایر اجناس را هم با قیمت‌ مناسب در اینجا پیدا کنید.

یکی از مزیت‌های بازار هفده شهریور نزدیکی به حرم و بازار رضا است؛ پس حتی اگر وقت کافی برای گشت‌وگذار در مراکز خرید مشهد را نداشته باشید می‌توانید در نصف روز یا نهایت یک روز، هم به زیارت حرم مطهر امام رضا بروید و هم به بازار رضا و هفده شهریور سر بزنید. برای سر زدن به بازار هفده شهریور دغدغه شلوغی و نبود جای پارک نخواهید داشت؛ چون این بازار یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت بالا دارد.

بازار امین

بازار امین مشهد را می‌توانیم هم در دسته بازارها و مراکز خرید نزدیک به حرم و هم در دسته مراکز خرید و بازارهای ارزان و اقتصادی قرار بدهیم. برگ برنده‌های این بازار نزدیکی به حرم، قیمت مناسب اجناس و البته تنوع بالای کالاها هستند.

بازار امین

بیشتر مغازه‌های بازار امین مشغول فروش سوغات مشهد هستند؛ پس بهترین و مرغوبترین سوغات مشهد را می‌توانید در مغازه‌های این بازار پیدا کنید. علاوه بر سوغات مشهد می‌توانید کالاهایی مثل پوشاک، ظروف چینی، اسباب‌بازی، ساعت، پتو و دنیایی از خوردنی‌های خوشمزه را هم در این بازار پیدا کنید.

بازار مولوی

از ظاهر بازار مولوی مشهد می‌شود فهمید که اینجا یکی از باسابقه‌ترین مراکز خرید مشهد است. بازار مولوی یک مرکز خرید نزدیک به حرم است که در آن می‌توانید خریدی مقرون و به‌صرفه را تجربه کنید. این بازار دارای دو نبش، دو نما و سه بدنه شهری است که در هر بدنه آن عمدتا مغازه‌های مربوط به یک صنف خاص فعالیت می‌کنند.

بازار مولوی

در بازار مولوی می‌توانید لوازم‌آرایشی، لوازم‌تحریر، وسایل خیاطی، لباس‌زیر، اسباب‌بازی و را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. مغازه‌های فروش لوازم‌آرایشی در این بازار بیشتر از هر مغازه دیگری به چشم می‌خورند که اینجا را به یک مقصد ایدئال برای بانوان تبدیل می‌کند. البته اغلب مغازه‌ها به‌صورت عمده‌فروشی فعالیت می‌کنند.

بازار سرشور

در محله بزرگ و قدیمی سرشور مشهد بازاری قرار گرفته که یکی از بهترین جاها برای خرید سوغات مشهد است. اگر برایتان سوال شده که چرا به این محله سرشور می‌گویند باید نگاهی به تاریخچه این محله بیندازید. محله سرشور در قدیم جایی بود که کاروان‌ها و هیئت‌های عزاداری در آنجا به حمام می‌رفتند و سر و بدنشان را می‌شستند تا با بدن پاکیزه به زیارت بروند.

بازار سرشور

اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های رنگارنگ و معروف مشهد مثل زرشک، زعفران، مهر و جانماز، تسبیح و هستید حتما به بازار سرشور مشهد سر بزنید. این بازار تنها چند دقیقه تا حرم فاصله دارد.

بازار حکیم

بازار حکیم یا بازار روس‌ها یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مشهد است که قدیمی‌ترهای این شهر بیشتر با آن خاطره دارند. این بازار از سال 1365 بازگشایی شد و  4 طبقه دارد. این بازار در گذشته محلی برای فروش کالاهای روسی (کشورهای شوروی سابق) بود و حتی خیلی از فروشنده‌ها هم روس بودند؛ ولی در حال حاضر بیشتر کالاهای این بازار چینی و ایرانی هستند.

معمولا در این بازار می‌توانید بدلیجات، اسباب‌بازی، کت و شلوار، مانتو، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، کیف و کفش و سیسمونی را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. اگر به دنبال خرید بدلیجات هستید بازار حکیم را از دست ندهید؛ چون 120 غرفه این بازار فقط و فقط در زمینه فروش بدلیجات مختلف فعالیت دارند.

 

traveluniversity
traveluniversity

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋