مجله علمی

مجله علمی

مجله اینترنتی علمی، مطالب کوتاه علمی و آموزنده

کتاب های ست گودین؛ 10 اثر از نویسنده مورد علاقه مدیران و کارآفرینان

کتاب های ست گودین؛ ۱۰ اثر از نویسنده موردعلاقه مدیران و کارآفرین‌ها

اگر کارآفرین، مدیر فروش یا بازاریاب هستید حتما نام ست گودین یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های این حوزه را شنیده‌اید. کتاب‌ها و سخنرانی‌های او در حوزه بازاریابی راهنمای افراد و شرکت‌های تجاری زیادی بوده‌اند. در این مقاله، تعدادی از بهترین کتاب‌های او را معرفی می‌کنیم. اگر در کسب‌وکارتان با چالش‌های مدیریتی و بازاریابی روبه‌رو هستید، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

ست گودین نویسنده، سخنران، تاجر، بازاریاب و کارآفرین آمریکایی است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ علوم کامپیوتر و فلسفه از دانشگاه تافتس و مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه آکسفورد است. ست گادین تجربه‌های زیادی در زمینه بازاریابی دارد و آنها را در کتاب‌ها و مقاله‌هایش منتشر می‌کند. امروزه کتاب‌های او در میان کارآفرینان و بازریابان طرف‌داران زیادی دارند. در ادامه تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ست گودین را معرفی می‌کنیم.

رونیکس

۱. شیب

شیب از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): امیر انصاری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۰

کتاب شیب ست گودین کتابی برای مدیریت بهتر چالش‌های مدیریتی و کارآفرینی است. ست گودین در این کتاب انواع چالش‌ها را دسته‌بندی می‌کند و نحوه مواجهه درست با آنها را آموزش می‌دهد. او معتقد است که مواجهه درست لزوما به‌معنای حل مسئله نیست و گاهی بهترین برخورد با موانع پذیرش آنهاست. اگر می‌خواهید خود را برای چالش‌های احتمالی شغل‌تان آماده کنید، این کتاب مخصوص شماست.

کارهای اشتباه را رها کنید. به کارهای درست بچسبید. جرئت انجام یکی از این دو را داشته باشید.

۲. گاو بنفش

گاو بنفش از کتاب های ست گودین

چگونه در دنیای رقابتی امروز برند خود را متمایز کنیم؟ اگر در جایگاه کارآفرین این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است و دغدغه متمایزبودن در بازار کارتان را دارید، کتاب «گاو بنفش» برای شماست تا با راهکارهای یکی از بزرگ‌ترین بازاریابان جهان آشنا شوید.

اگر متمایز هستید، این طبیعی است که بعضی افراد شما را دوست نداشته باشند. این بخشی از تعریف متمایزبودن است. انتقاد به‌سوی کسانی حمله‌ور می‌شود که برجسته و بارز هستند.

۳. قبایل

قبایل از کتاب های ست گودین

رهبری‌کردن یعنی مدیریت افراد و کارهای مختلف و البته پذیرفتن مسئولیت‌های متنوع در یک حوزه و به همین دلیل بسیاری افراد با وجود فرصت‌های مدیریتی و رهبری گروه از این شغل پرمسئولیت فراری هستند. ست گودین در کتاب «قبایل» از راه‌ورسم رهبری‌کردن و اهمیت آن می‌گوید. اگر فرصت رهبری‌کردن یک گروه را دارید اما از مسئولیت‌هایش واهمه دارید، مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند بهتر تصمیم بگیرید.

از انسان‌ها کاری ساخته نیست: به تعلق داشتن نیازمندیم. یکی از قدرتمندترین سازوکارهای بقای ما آن است که بخشی از یک قبیله باشیم، یعنی در گروهی از افراد همفکر همیاری کنیم و از آن‌ها یاری بگیریم. به سمت رهبران و ایده‌هایشان جذب می‌شویم، و نمی‌توانیم در مقابل موج تعلق و شور ایده‌های جدید مقاومت کنیم.

۴. مهره حیاتی

مهره‌ی حیاتی از کتاب‌های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): علیر‌ضا خاکساران
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۹۶

بعضی افراد در حوزه کاری خود فقط مدیر یا کارمند نیستند؛ آنها برای مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند حکم مهره‌ای حیاتی را دارند که بدون آن شرکت یا مجموعه نمی‌تواند از بزنگاه‌های حساس عبور کند. ست گودین در کتاب «مهره حیاتی» از ویژگی‌های این افراد می‌گوید. او به شما یاد می‌دهد که چگونه به مهره حیاتی مجموعه‌ای که در آن مشغول به کارید تبدیل شوید.

ترس مهم‌ترین احساس ماست. هرچه باشد، اجدادمان را زنده نگه داشته است. ترس بر احساسات دیگر نیز تسلط دارد؛ زیرا بدون توانایی اجتناب از مرگ، بقیه احساسات زیاد مهم نیستند.

۵. این است بازاریابی

این است بازاریابی از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه علی‌پور تنگسیری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۴۳

در دنیایی که تبلیغات و رقابت در آن موج می‌زند، بی‌شک بازاریابی درست رمز موفقیت در این بازار است. ست گودین در این کتاب، بازاریابی درست را خیلی اختصاصی بررسی می‌کند و تجربه‌هایش در این حوزه (که تخصص اصلی اوست) را در اختیار مدیران و بازاریابان قرار می‌دهد.

فارغ از اینکه چقدر جان بکنید، باز هم هستند کسانی که بالاخره از یک گوشه کار ایرادی بتراشند. به‌عنوان نمونه وقتی هری پاتر و سنگ جادو برای نخستین بار چاپ شد ۲۱۰۰۰ نفر در وب سایت آمازون روی آن نظر دادند که از این تعداد ۱۲درصد فقط یک یا دو ستاره به آن کتاب دادند. این بدان معناست که هرگاه چیزی خلق کنید دو نوع مخاطب در مقابل خود خواهید دید. گروهی از مخاطبین عقاید و رؤیاهایی دارند که محصول شما هم‌راستای آنهاست و گروهی دیگر از اثر شما بیزار و متنفر خواهند بود.

۶. فریب ایکاروس

فریب ایکاروس از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۵۲

«فریب ایکاروس» عنوانش را از داستان ایکاروس گرفته است که به‌رغم هشدارهای پدرش، خطر کرد و جان خود را از دست داد. ست گودین این افسانه را بازنگری می‌کند و با استفاده از آن همه واقعیت‌هایی را که برای بیرون‌آمدن از دایره امن خود در کسب‌وکارتان باید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهد. او داستان ایکاروس و استفاده‌های معنایی از آن را یک فریب در راستای احتیاط بیش از حد می‌داند و توصیه می‌کند آگاهانه برای کسب‌کارتان خطر کنید و از دایره امنتان بیرون بیایید.

هنر پیشرفت‌کردن فهمیدن این موضوع است که باید دست از چه‌چیزی برداشت. بی‌دردسر‌ترین راه، حفظ وضع موجود، انجام‌دادن کاری که قبلا نتیجه‌بخش بوده و پنهان‌شدن می‌باشد، به‌خصوص پنهان‌شدن از چشم‌اندازهای آشکار دنیای پس از انقلاب جدید. انجام این کار بسیار بی‌دردسر است و اگر دنیا به‌اندازه کافی آهسته پیش برود، حتی می‌توانید این کار را برای یک مدت با موفقیت انجام دهید.

۷. همه بازاریاب‌ها دروغگو هستند

همه بازاریاب‌ها دروغ‌گو هستند

مترجم (پیشنهاد کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (پیشنهاد کاربران):
آموخته
تعداد صفحه:
۲۰۰

این کتاب درس‌هایی از بازاریابی اصولی برای همه کسب‌وکارها دارد. ست گادین در این اثر تأکید می‌کند از روش تعریف و تمجید محصول و خدمات خود در زمان بازاریابی اجتناب کنید و در عوض برای مشتریانتان یک داستان تعریف کنید داستانی که باخواسته آنها مطابقت داشته باشد. اینکه چگونه داستانتان را خلق کنید و بعد چگونه آن را تعریف کنید، موضوع اصلی کتاب «همه بازاریاب‌ها دروغ می‌گویند» است.

اصول حاکم بر داستان‌سراییِ خلاقانه جالب‌اند؛ ولی وقتی رقبایی دارید، چه‌کار می‌کنید؟ چطور به داستان‌های در حال رقابت در بازار واکنش نشان می‌دهید؟ مهم‌ترین اصل این است: اگر تلاش کنید داستان رقبایتان را بهتر تعریف کنید، موفق نمی‌شوید.

۸. به جعبه دست بزن

به جعبه دست بزن از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): صدف حکیم‌زاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۹۰

ست گودین با کتاب «به جعبه دست بزن» سراغ آن‌ دسته از افرادی رفته است که از انجام‌دادن کارهای خاصی طفره می‌روند. او در این اثر شما را با بزرگ‌ترین ترس‌هایتان مواجه و تشویقتان می‌کند کاری را شروع کنید که همیشه می‌خواستید. اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که ایده‌ها و کارهای انجام‌نشده زیادی دارند، شما همان مخاطبی هستید که این کتاب برای او نوشته شده است.

شروع یک پروژه، یعنی غوغا به راه انداختن، یعنی انجام کاری که به نظر می‌رسد ریسک دارد. نه فقط اینکه شروع کردم به فکر کردن درباره این موضوع یا باید درباره این موضوع جلسه بگذاریم یا حتی درخواست ثبت اختراع کردم. نه، شروع. رفتن به نقطه ای غیر قابل بازگشت. جهش. تعهد. عملی کردن.

۹. تیم ارزش است

تیم ارزش است از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): صدرا صمدی دزفولی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): مون
تعداد صفحه: ۱۶۸

اقتصاد جهان مدام در حال تغییر است اگر بخواهیم در این تغییرات کسب‌وکارمان دوام داشته باشد، باید برای چالش‌های زیادی آماده باشیم. به‌عنوان مدیر و رهبر یک کسب‌وکار چگونه با چالش‌ها و تغییرات ناگهانی تیم خود را مدیریت کنیم تا کسب‌وکارمان زنده بماند؟ پاسخ به این سؤال موضوع اصلی این کتاب است.

۱۰. همه ما عجیب‌وغریبیم

همه ما عجیب و غریبیم از کتاب های ست گودین

مترجم (پیشنهاد کاربران): محمد خضرزاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۸

در کتاب «همه ما عجیب‌وغریبیم» ست گودین تنوع نیازها و سلیقه‌های مختلف را به‌عنوان شاخصه مهم عصر حاضر معرفی می‌کند و از بازاریاب‌ها و تولیدکننده‌ها می‌خواهد این تنوع را بپذیرند و بازارشان را مطابق آن برنامه‌ریزی کنند. نوع نگاه ست گادین در این کتاب می‌تواند راه‌حل بسیاری از چالش‌های شما در جایگاه کارآفرین باشد چراکه شناخت مشتری و نیازهای او اولین قدم در ارائه هر خدمت و محصولی به‌ شمار می‌رود.

وقتی بتوانی کسانی را که تنها چند دلار در روز درآمد دارند، به فهرست کسانی که حق انتخاب دارند اضافه کنی و آنها را در بازاریابی خود در نظر بگیری، در واقع در را به روی نیمی از جهان گشوده‌ای و بسیار منتفع خواهی شد.

شما بگویید

کدام‌یک از کتاب‌های معرفی‌شده را خوانده‌اید؟ جای کدام‌یک از کتاب‌های ست گودین در این مقاله خالی است؟ اگر از خوانندگان همیشگی کتاب‌های ست گودین هستید، تأثیرگذارترین جمله‌ای را که از این نویسنده به خاطر دارید در قسمت نظرها برایمان بنویسید.

مجله علمی
مجله علمی مجله اینترنتی علمی، مطالب کوتاه علمی و آموزنده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋