Water-Man

Water-Man

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.
 ۱ نفر را دنبال می کند

همه چیز در مورد رزین پرولایت

ما در سنین جوانی می آموزیم که آب از دو اتم هیدروژن و یکی از اتم اکسیژن تشکیل شده است. اما آب بسیار پیچیده تر از این است که شما می دانید . در هر قطره آب مواد معدنی و مواد دیگری وجود دارد که به خواص شیمیایی و فیزیکی هر قطره می‌افزایند - از جمله (اما نه محدود به) طعم و بو. برخی از نمونه ها عبارتند از کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، سدیم، هیدروژن، کلرید، سولفات، نیترات، هیدروکسید و سیلیس. اگرچه آنها حل شده اند و با چشم قابل مشاهده نیستند، اما این ترکیبات به صورت یون در آب وجود دارند. یون های این مولکول ها دارای بار الکتریکی هستند. یون های دارای بار مثبت کاتیون و یون های دارای بار منفی آنیون نامیده می شوند. به عنوان مثال، سدیم و هیدروژن دارای بارهای مثبت (Na+) (H+) هستند، در حالی که کلرید و هیدروکسید دارای بارهای منفی (Cl-) (OH-) هستند. بار الکتریکی نحوه حذف یون ها از آب را دیکته می کند. کاتیون ها (ترکیبات با بار مثبت) با رزین های تبادل کاتیونی حذف می شوند، در حالی که آنیون ها (ترکیبات با بار منفی) با رزین های تبادل آنیون حذف می شوند.

به عنوان مثال، رزین پرولایت   c100یک دانه رزین تبادل یونی با گروه های عاملی سولفونیک با بار منفی است. این گروه‌های دارای بار منفی کاتیون‌ها را جذب می‌کنند تا بار خنثی از خود به جا بگذارند و معمولاً به شکل هیدروژن (H+) یا سدیم (Na+) عرضه می‌شوند

 

رزین پرولایت

رزین پرولایت طیف گسترده ای از رزین های تبادل یونی آنیون پایه قوی (SBA) را بر اساس ماتریس پلی استایرن یا پلی اکریلیک با ساختارهای ژل و ماکرو متخلخل ارائه می دهد. این محصولات شامل نوع I و نوع II و همچنین عملکرد ترکیبی باز و یون انتخابی هستند. آنها در طیف گسترده ای از گریدها و اشکال یونی برای بهینه سازی عملکرد عرضه می شوند. این طیف کامل از محصولات SBA، طیف گسترده ای از رزین های آنیون پایه ضعیف ما را تکمیل می کند.

رزین پرولایت سال ها به طور گسترده به عنوان یک شکل عملی و مؤثر تصفیه آب استفاده می شود، اغلب با نرم کننده آب استفاده می شود که رایج ترین کاربرد آن است. رزین پرولایت آلاینده های یونیزه شده محلول مانند سختی و قلیائیت را از طریق یک تبادل یونی برگشت پذیر بین فاز جامد (دانه های رزین) و فاز مایع (آب) حذف می کند.

 

کاربردهای معمول برای رزین پرولایت کاتیونی

 

  1. کاتالیز اسیدی
  2. تصفیه بیودیزل
  3. پرداخت میعانات
  4. نرم کننده آب خانگی و صنعتی
  5. معدنی زدایی صنعتی
  6. آبکاری فلز
  7. مدارهای اولیه و ثانویه در نیروگاه های هسته ای
  8. تصفیه اسیدهای آمینه
  9. قند زدایی و کروماتوگرافی

 

 

ویژگی های فیزیکی رزین تبادل یونی پرولایت

رزین های تبادل یونی دارای دو دسته اصلی کاتیونی و آنیونی هستند. رزین های تبادل یونی کاتیونی شامل کاتیون های قوی/ضعیف (H+ و Na+) هستند.

از رزین ها برای کاهش آرسنیک، نیترات، اورانیوم، پرکلرات و غیره استفاده می شود.

جاذبه برای حذف آلاینده های یونی محلول از آب استفاده می شود. فرآیند تبادل بین جامد (رزین یا زئولیت) و مایع (آب) رخ می دهد.

این رزین ها را می توان به تنهایی یا به صورت هماهنگ برای حذف آلاینده های یونی از آب استفاده کرد. اگر ماده ای یونی نباشد، مانند بنزن، نمی توان آن را از طریق تبادل یونی حذف کرد.

 

از کجا رزین پرولایت اصل بخریم

اگر قصد خرید رزین پرولایت اصل را دارید می توانید به سایت هایی مراجعه کنید که از اصل بودن محصولات آن مطمئن هستید. در سایت صنعت آب و پمپ ایران رزین تصفیه آب پرولایت به فروش می رسد. تمام مدل های پرولایت با کیفیت بسیار بالا در سایت موجود می باشد.

برای کسب اطلاع از قیمت های به روز شده رزین پرولایت می توانید با کارشناسان سایت زیر تماس حاصل فرمایید.

https://electropumps.ir/

Water-Man
Water-Man اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تجهیزات و لوازم تصفیه آب کسب کنید، من رو دنبال کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋