ElectroShaili الکتروشایلی

ElectroShaili الکتروشایلی

لاین تراپ چیست !؟

لاین تراپ چیست !؟

لاین تراپ چیست
لاین تراپ چیست

 

تعریف

لاین تراپ (line trap)  (مسدود کننده فرکانس بالا) یک مدار رزونانس موازی است که خطوط انتقال جریان AC را در خطوط انتقال ولتاژ بالا (HV) نصب می کند تا از انتقال فرکانس بالا (40 kHz تا 1000 kHz) ارتباط با مقصد های ناخواسته جلوگیری کند.

آنها ساختاری مانند سیلندر هستند که به صورت سری به خطوط انتقال HV متصل می شوند. این مدارها به نام لاین موج نیز خوانده می شود. حتما به سایر مقالات الکتروشایلی هم سر بزنید.

عملکرد

این مدار به عنوان مانع یا فیلتر برای جلوگیری از اتلاف سیگنال عمل می کند. مقاومت خازنی القایی (inductive reactance) لاین تراپ مقاومت بالاتری نسبت به سیگنال های مقاومت با فرکانس بالا ارائه می دهد اما مقاومت کمتری در مقایسه با فرکانس اصلی دارد. این کار مانع حمل سیگنال ها از پراکنده شده در ایستگاه یا تپ لاین

یا شاخه ای ازمسیر انتقال اصلی و زمین در صورت وقوع هر چیز خارج از مسیر انتقال می شود. همچنین برای کاهش تاثیرات خطوط ولتاژ بالا استفاده می شود.

در ضمن این مدار در سیستم های ارتباطی انتقال انرژی (PLCC) استفاده می شود. این مدار یک مدار رزونانس موازی است که امپدانس بالا را در فرکانس تنظیم شده با اتصال یک دستگاه تنظیم به موازات سیم پیچ اصلی، ویژگی های امپدانس فرکانس بالا و کمینه خط تولید می تواند ساخته شود.

 

اجزای لاین تراپ
اجزای لاین تراپ

اجزای لاین تراپ

به طور کلی مجموعه ای از سه جزء اصلی است:

1. کویل اصلی

2. دستگاه تنظیم کننده

3. دستگاه محافظ

 

 

ممنون که تا انتهای این مقاله با الکتروشایلی همراه بودید. جهت سفارش اینترنتی تجهیزات برق صنعتی میتوانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و هر نوع سوالی در رابطه با خرید محصول داشتید را از آنها بپرسید.

ElectroShaili الکتروشایلی
ElectroShaili الکتروشایلی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋