ElectroShaili الکتروشایلی

ElectroShaili الکتروشایلی

تفاوت کنتاکتور معمولی با کنتاکتور خازنی

کنتاکتور یکی از مهم ترین قطعات و تجهیزاتی ست که در تابلو برق جهت قطع و وصل مداری که توان بالایی دارد استفاده میشود. این تجهیز در  برندها، ولتاژ ها و جریان های مختلفی طراحی و ساخته شده و قطعا یکی از پرفروشترین قطعات برق صنعتی میباشد.

به طور خلاصه نحوه عملکرد این قطعه به اینصورت است که بوبین داخل کنتاکتور از طریق ولتاژ ورودی AC و یا DC تحریک شده و باعث قطع و وصل مدارهای قدرت از راه دور میگردد.

 

کنتاکتور چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

کنتاکتور نوع کلید الکترومغناطیسی ست که با تحریک یا وصل شدن یک سیم پیچ مغناطیسی یا بوبین متصل شده و مدار 3 یا تک فاز را وصل میکند و بالعکس با قطع شدن ولتاژ ورودی بوبین، کنتاکتور نیز قطع میشود. بدین صورت سبب میشود که بتوان مدار الکتریکی را از راه دور و از هر نقطه ای قطع و وصل کرد.

فلذا میتوان اینطور نتیجه گرفت که کنتاکتور نیز عملکردی شبیه به رله دارد ولی در آمپراژ بالاتر. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که این آمپراژ بالا باعث میشود سرعت قطعی و وصلی در کنتاکت های آن به مراتب کمتر از رله باشد.

در کنتاکتور خازنی یک سری کنتاکت کمکی نصب میشود که با سیم های دارای مقاومت بالا به یک دیگر متصل هستند. این کنتاکت های کمکی طوری طراحی و ساخته شده اند که قبل از کنتاکتور اصلی متصل میشوند و شارژ اولیه خازن از طریق سیم های مقاومتی انجام میشود تا کنتاکتور آسیب نبیند فلذا باعث آسیب و استهلاک خازن ها نیز نشود.

خازنی زیمنس

کنتاکتور خازنی چیست و تفاوت آن با کنتاکتور معمولی چیست؟

کنتاکتور خازنی نوعی از کنتاکتور است که جهت راه اندازی خازن های قدرت که برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشوند، مورد کاربرد است. یک کنتاکتور خازنی متشکل از کنتاکتور معمولی، کنتاکت کمکی مخصوص و 6 قطعه سیم با مقاومت بالا میباشد.

اگر بخواهیم به ساختار این کنتاکتور ها نگاهی داشته باشیم باید بگوییم که همانطور که ذکر کردیم کنتاکت کمکی و کنتاکتور معمولی علاوه بر این که به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل هستند از لحاظ الکتریکی هم به وسیله سیم به صورت موازی متصل میباشند.

عمده تفاوت کنتاکتور خازنی و کنتاکتور معمولی دقیقا همین موضوع عملکرد و کاربری آن هاست. استفاده از کنتاکتور معمولی در راه اندازی خازن ها قدرت باعث میشود که اثرات تخریبی بسیاری بر روی خازن رخ بدهد و باعث خال زدن پلاتین های خازن و نیز جوش خوردن پلاتین های داخلی کنتاکتور و استهلاک شدید خازن شود.

بهترین برند های کنتاکتور خازنی

کنتاکتور های خازنی دارای برندهای متنوع و بسیاری هستند. قطعا بهترین انتخاب، انتخابی ست که بعد از مشورت با کارشناسان این حوزه انجام بگیرد، فلذا حتما جهت خرید کنتاکتور های معمولی و کنتاکتور های خازنی با کارشناسان فروش الکتروشایلی تماس بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کنند. در ادامه به برخی از برندهای پر فروش و برتر این تجهیز بسیار مهم خواهیم پرداخت.

3 1024x1024 1

کنتاکتور خازنی چینت Chint

چینت یکی از برترین کمپانی های سازنده تجهیزات برق صنعتی ست که کنتاکتور های خازنی بسیار مرغوب و استانداردی را ارائه میکند. محصولات و تجهیزاتی که شرکت چینت روانه بازار میکند معمولا از کیفیت و سطح کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند، قیمت بسیار عالی و گارانتی شرکتی این تجهیزات در کنار کیفیت و کارایی بسیار عالی، باعث شده محصولات چینت نقش بسزایی را در تامین قطعات تجهیزات برق صنعتی صنعت برق ایران ایفا کند. به همین علت لاله زاری ها و مصرف کنندگان این مدل از تجهیزات استقبال بسیار خوبی از آن میکنند.

جهت خرید کنتاکتور چینت از الکتروشایلی میتوانید با کارشناسان فروش در ایده گستر الکتروشایلی، قطب برق صنعتی لاله زار تماس بگیرید.

کنتاکتور خازنی پارس فانال

یکی از معتبرترین شرکت های ایرانی طراح و تولید کننده تجهیزات برق صنعتی در دو بخش فشار قوی و فشار ضعیف و فشار متوسط شرکت پارس فانال میباشد. تجهیزات پارس فانال تحت لیسانس اروپا و بسیار بادوام و مقرون به صرفه هستند.

خرید کنتاکتور پارس فانال تنها گزینه شما جهت استفاده از محصولات پارس فانال نیست. این کمپانی معتبر از کلید اتوماتیک تا کلید هوایی، کنتاکتور و …. را طراحی و تولید مینماید.

کنتاکتور خازنی پی کا سی PKC

مصرف کنندگانی که قبلا خازن های PKC را تهیه کرده اند به خوبی میدانند که محصولات پی کا سی چه مرغوبیت و کیفیت بالایی دارند. کنتاکتور خازن پی کا سی میتواند یک انتخاب خوب برای کسانی باشد که در عین اینکه میخواهند تجهیزاتشان عمر بالایی داشته باشد مقرون به صرفه بودن و هزینه نیز برایشان بسیار مهم است.

پی کا سی مخفف شرکت پرتو خازن صنعت است که تحت لیست آلمان اقدام به تولید خازن، کنتاکتور خازنی و … میکند. شما میتوانید تجهیزات این شرکت را از الکتروشایلی با درصد تخفیف بسیار مناسب خریداری نمایید.

ffadfeb5bd2e9f0518feec1682ef991c5255197b 1630146447

کنتاکتور خازنی هیوندای Hyundai

هیوندای نیاز به تعریف ندارد. غول کره ای برق صنعتی و اتوماسیون که این روزها بیش از پیش محصولاتش در بازار برق صنعتی خرید و فروش میشود. هیوندای را اگر بهترین برند آسیایی برق صنعتی ندانیم قطعا از برترین های این صنعت است. کنتاکتور خازنی هیوندای را میتوانید در کنار دیگر تجهیزات این برند با درصد تخفیف بسیار عالی از الکتروشایلی خریداری نمایید.

برای این منظور لطفا با بخش فروش و پشتیبانی شرکت تماس بگیرید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان شما را راه نمایی و محصول را خدمت شما ارسال نمایند.

کنتاکتور خازنی ال اس LS

ال اس دیگر برند کره ای برق صنعتی و اتوماسیون است که بیشتر با نام درایو و اینورتر ال اس شنیده و شناخته شده است. تجهیزات ال اس عمر بسیار مناسبی دارند و در بازار جهانی برق بسیار پر فروش است. خواستگاه این برند ال جی کره جنوبی است. شما میتوانید خرید کنتاکتور خازنی ال اس را از شرکت الکتروشایلی به عنوان قطب برق صنعتی لاله زار انجام دهید.

کنتاکتور خازنی لیفاسا LIFASA

لیفاسا اسپانیا که در بازار برق صنعتی به عنوان یک برند خازن شناخته میشود تولید کننده یکی از مرغوب ترین انواع کنتاکتور های خازنی ست.

کنتاکتور های خازنی لیفاسا مناسب ترین گزینه برای راه اندازی بانک خازنی لیفاسا است که شدیدا پیشنهاد میشود.

الکتروشایلی قطعا بهترین گزینه برای خرید خازن لیفاسا و و نیز خرید کنتاکتور خازنی لیفاسا میباشد.

کنتاکتور خازنی ETI

ایستا توان صنعت دیگر کمپانی ایرانی که تحت لیسانس اروپا به طراحی و تولید تجهیزات با اصالت برق صنعتی میپردازد. از فیوز های فشار متوسط تا کلید هوایی، کلید اتوماتیک، کنتاکتور، کنتاکتور خازنی، رگولاتور، خازن، کلید گردان قدرت، کلید مینیاتوری و… همگی از محصولات بسیار با کیفیت ETI میباشند.

بهترین مرجع برای خرید محصولات ETI الکتروشایلی میباشد که با درصد تخفیف بسیار مناسب آماده ارائه محصولات و تجهیزات این برند بسیار مرغوب است.

R1271719 01

کنتاکتور خازنی اشنایدر Schneider

اشنایدر الکتریک فرانسه را میتوان به جرات دومین غول دنیای برق صنعتی عنوان کرد. کنتاکتور خازنی اشنایدر را میتوان برگه برنده مصرف کنندگان قلمداد کرد میتوان با آن هر نوع بانک خازنی قابل راه اندازی و استارت است.

این برند از کنتاکتور خازنی تقریبا از پرفروشترین برندهای موجود است، استاندارد فوق العاده بالا، کیفیت و طول عمر چند برابری نیست به نمونه های آسیایی، قدرت راه اندازی و قطع و وصل مضاعف از ویژگی های این کنتاکتور است.

کنتاکتور خازنی زیمنس Siemens

خرید کنتاکتور خازنی زیمنس آلمان قطعا انتخاب اول کسانی ست که به دنبال یک محصول مطمئن و فوق العاده اند. مقایسه تجهیزات زیمنس با سایر تجهیزات مانند مقایسه آخرین مدل گوشی های اندروید و آیفون با گوشی های ایرانی GLX است!

راه اندازی بدون کوچکترین استهلاک و آسیب به کنتاکتور و بانک خازن کمترین انتظاری ست که میتوان از کنتاکتور زیمنس داشت.

الکتروشایلی بهترین و مناسب ترین مرجع خرید تجهیزات برق صنعتی زیمنس آلمان با تضمین اورجینال بودن محصول و گارانتی بازگشت وجه در صورت اصلی نبودن میباشد.

ElectroShaili الکتروشایلی
ElectroShaili الکتروشایلی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋