کالای برق عرفانیان

کالای برق عرفانیان

ekala.org

هزینه تعمیر کولر به عهده مالک است یا مستاجر ؟

با سلام خدمت شما همراهان گرامی ، در این پست قصد داریم تا به این سوال که آیا هزینه تعمیر و تعویض قطعات و لوازم کولر به عهده مالک است یا مستاجر پاسخ دهیم . ما در این پست قصد داریم تا این موضوع را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم . پس اگر شما مالک و یا مستاجر هستید و به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید ، با ما همراه باشید.

 

امروزه باتوجه به اوضاع اقتصادی حاکم در کشور ، دیگر هرکسی توان ساخت خانه را نداشته و از همین رو اگر خانه ندارید ، مجبورید تا خانه ای متناسب با نیاز و بودجه تان اجاره کنید و در آن سکونت کنید. برای اجاره خانه هم باید به املاکی های منطقه مورد نظر مراجعه کنید و از آنها بخواهید تا گزینه های مناسب را معرفی کنند .

اگر برای اولین بار است که قصد اجاره خانه دارید و با قوانین و شرایط اجاره خانه ، آشنایی ندارید ، ممکن است سوالات زیادی در ذهن تان ایجاد شود که باتوجه به فصل تابستان و گرمای شدید هوا ، سرویس و تعمیر کولر و هزینه آن به عهده کیست  ؟ مالک یا مستاجر ؟ که ما در این پست قصد داریم تا به طور کامل در این زمینه توضیح دهیم و به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم . پس با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی بد نیست بدانید ، همیشه از دیرباز اختلافاتی بین مالک و مستاجر وجود داشته و خواهد داشت و در برخی مواقع در هنگام بستن قرارداد ، طرفین در مورد موارد مختلف به توافق می رسند اما برخی مسایل نیز وجود داشته که همیشه در مورد آن اختلاف وجود دارد و از همین رو قوانینی در مورد آن تعیین میشود که می بایست طرفین به آن پایبند باشند که در این مورد نیز قانون وارد عمل شده و در این زمینه تعیین تکلیف نموده است.

بررسی این موضوع از جنبه قانونی

در ابتدا به ماده 486 قانون مدنی و قانون تملک آپارتمان ها می پردازیم که طبق این قوانین ، مالک باید خانه با تمامی امکانات آن را به صورت سالم و بی عیب در اختیار مستاجر قرار دهد ، اما اگر در طول مدت اجاره ، خانه و امکانات آن دچار آسیب شود باید مورد بررسی قرار بگیرد .

پس با استناد به این قانون ، هزینه های تعمیرات اساسی به عهده مالک بوده و سایر هزینه ها (هزینه های جزئی) تعمیرات بر عهده مستاجر می باشد.

اما در این مورد چه هزینه هایی بر عهده مالک و چه هزینه هایی بر عهده مستاجر می باشد ؟

برای پاسخ به این موضوع ،تعمیرات لوازم کولری را به دوبخش تعمیرات جزئی و تعمیرات اساسی تقسیم بندی می کنیم که شامل موارد زیر می شود :

تعمیرات جزئی که به عهده مستاجر است :

  • تعویض پوشال کولر
  • شستشوی بدنه و داخل کولر
  • آب بندی کف کولر
  • چک کردن و تعمیر پمپ کولر
  • چک کردن و تنظیم محل قرارگیری الکتروموتور کولر
  • رگلاژ تسمه کولر آبی
  • تنظیم فلوتر کولر
  • چک کردن و تنظیم مسیر باد کولر

تعمیرات اساسی که به عهده مستاجر است :

اگر پس از بررسی مشخص شد که ایرادات جدی در کولر وجود داشته و نیاز به تعمیر اساسی بخش هایی از جمله موتور و ... داشته باشد و یا حتی مشکل به قدری حاد باشد که نیاز به تعویض کولر باشد ، این کارمی بایست توسط مالک انجام شود.

البته نکته ای که در این مورد باید به آن توجه داشت این است که همیشه هزینه تعمیرات اساسی به عهده مالک نیست ، برای مثال اگر مالک خانه را با کولر نو سالم تحویل مستاجر دهد و بر اثر استفاده نادرست مستاجر ، کولر آسیب ببیند ، مستاجر باید این هزینه را پرداخت نماید و در صورت امتناع مستاجر ، مالک می تواند به شورای حل اختلاف و دادگاه مراجعه نموده و پس از شکایت و رسیدگی به این موضوع ، درصورتیکه قصور مستاجر در این زمینه تشخیص داده شود ، وی میبایست هزنیه را پرداخت نموده و یا موجر می تواند این هزینه را از مبلغ ودیعه کسر نماید.

خوب حال که برای تان مشخص شد در تعمیر و خرید لوازم کولر چه هزینه هایی برعهده شماست ، می توانید در صورت تمایل نسبت به خرید لوازم کولری مورد نیاز تان روی لینک زیر کلیک کنید و لوازم کولری مورد نیاز تان را از فروشگاه اینترنتی ایکالا خریداری نمایید. همچنین اگر ساکن مشهد مقدس هستید ، می توانید برای خرید لوازم کولری (موتور ، پمپ ، پوشال و سایر لوازم کولری) به فروشگاه ما به آدرس مشهد - خیابان عبدلمطلب ، بین عبدلمطلب 44 و 42 فروشگاه کالای برق عرفانیان مراجعه نمایید.

درصورتیکه تمایل به خرید تلفنی دارید ، نیز می توانید با شماره های 05137248800 و یا 09151000580 تماس بگیرید.

کالای برق عرفانیان
کالای برق عرفانیان ekala.org

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋