GZING KALA

GZING KALA

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

صفر تا صد کولر گازی

صفر تا صد کولر گازی

راهنمای خرید انواع کولر گازی 

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید و با طرز کارکرد آن آشنا نیستید پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با کولر گازی تا آخر این مقاله با من همراه باشید. در این نوشته مطالبی از جمله خرید کولر گازی، بهترین کولر گازی، تشخیص کولر گازی اینورتر، انواع مدل اسپلیت و مزایا و معایب اسپلیت را با هم بررسی می کنیم.

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر گازی یکی از پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع است که قابلیت سرد و گرم کردن محیط در فصل هایی از سال را دارد. در جواب اینکه چگونه کار می کند باید گفت که عملکرد آن دقیق مثل یخچال فریزر خانه ی شماست و به وسیله ی سیکل تبرید ایجاد سرمایش می کند.

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

تاریخچه کولر گازی

اولین ایده سیستم های خنک کننده در مصر باستان شکل گرفته اما در قرن ۱۹ اتفاقی بزرگ رخ داد. ویلیس کریر مخترع آمریکایی در سال ۱۹۰۲ در شرکت بوفالو نیویورک استخدام شد و به این پی برد که باید به دنبال راه حلی برای خنک کردن دستگاه های چاپ باشد. از همین رو دستگاه کولر گازی را برای اولین بار اختراع کرد. اختراع ویلیس کریر باعث افزایش بهره وری در محل های کار شد و همین مسئله باعث شد که شرکت تهویه مطبوع را در کشور آمریکا افتتاح کند و بعد از آن استفاده از کولرهای گازی در منازل و محیط کار بسیار افزایش پیدا کرد. روبرت شرمن در ماسچوست نیز در سال ۱۹۴۵ اولین کولر گازی پرتابل را اختراع کرد و از دستگاه او به سرعت در بازار استقبال بی نظیری شد.

چند نوع کولر گازی داریم؟

اساس کار کولر گازی ها با همدیگر یکسان است و تفاوت آنها، تنها در ساختارشان می باشد. به طور کلی کولرهای گازی از نظر ساختار به سه نوع تقسیم می شوند که در ذیل هر کدام را به طور مختصر توضیح داده ام.

  • کولر گازی یک تکه (یونیت یا مدل پنجره ای | مدل پرتابل)
  • کولر گازی دو تکه ( مدل اسپلیت )
  • و کولر گازی چند تکه (مولتی پنل)

کولر یونیت یا پنجره ای 

 

کولر یونیت یا پنجره ای

این مدل برای افرادی که فضای زیادی برای نصب کولر ندارند بسیار مناسب است و بیشتر برای منازل و محل کار از مدل پنجره ای استفاده می شود. سیستم این مدل به این گونه طراحی شده که هوای گرم توسط فنی که پشت دستگاه تعبیه شده به داخل کمپرسور فرستاده شده و به هوای خنک تبدیل می شود. کولر گازی یونیت یا پنجره ای نیز انواع مختلفی از نظر توان زیاد یا کم دارد و شما بر اساس توانی که مد نظرتان است می توانید مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.

لینک خرید کولر گازی...

GZING KALA
GZING KALA فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋