ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی و کاربرد آن

پروژکتور ال ای دی مناسب‌ترین گزینه برای تامین روشنایی فضاهای باز و بسیار وسیعی است که نمی‌توان با ادوات روشنایی روزمره آن‌ها را روشن کرد؛ به عنوان نمونه برای تامین روشنایی ورزشگاه و استودیوم‌های ورزشی، سوله کارخانه‌های صنعتی، فضای سبز و یا حتی فضاهای کوچک‌تری مانند باغ و یا حیاط خانه از پروژکتور ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند.

با استفاده از پروژکتور ال‌ای‌دی در حالت کلی می‌توان سه نوع نورپردازی داشت. نورپردازی عمومی، نورپردازی امنیتی و یا نورپردازی دکوراتیو که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

نورپردازی عمومی و یا سراسری با  استفاده از پروژکتور ال‌ای‌دی:

رایج‌ترین استفاده از پروژکتور ال‌ای‌دی برای نورپردازی عمومی و یا به اصطلاح امنیت فضاهای بسیار وسیع است. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد، از استادیوم‌ها و اماکن ورزشی گرفته تا کارخانه‌ها و سوله‌های صنعتی از پروژکتور ال‌ای‌دی برای تامین نور عمومی یکدست و با کیفیت استفاده می‌کنند چراکه می‌توان با استفاده از پروژکتور ال‌ای‌دی به دلیل قدرت منبع نوری بالا و  وجود رفلکتورهای آن فضای بیشتری را با تعداد کمتری چراغ نسبت به انواع دیگر ادوات روشنایی دیگر روشن کرد و به همین دلیل نیز پروژکتور ال‌ای‌دی بهترین گزینه برای روشنایی فضاهای بزرگ است تا بتوان روشنایی یکدستی در آن‌ها ایجاد کرد.

نورپردازی امنیتی به وسیله پروژکتور ال‌ای‌دی:

پروژکتور ال‌ای‌دی مکمل بسیار خوبی برای سیستم‌های امنیتی است. امروزه دوربین‌های مداربسته به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و در مکان‌های مختلفی نیز برای تامین امنیت فضا از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و اولین شرط برای ضبط تصاویر دقیق و واضح توسط دوربین‌های امنیتی، وجود یک نور و روشنایی با کیفیت است. پروژکتور ال‌ای‌دی با نور با کیفیت خود به دوربین‌های امنیتی کمک می‌کنند تا تصاویر را بهتر و با کیفیت بالاتری ضبط کنند. هم‌چنین با استفاده از سنسورهای حرکتی به همراه پروژکتور ال‌ای‌دی دیگر هیچ حرکت مشکوکی از نظر شما دور نخواهد ماند.

نورپردازی دکوراتیو و تزئینی با پروژکتور ال‌ای‌دی:

از پروژکتور ال‌ای‌دی در بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای نورپردازی فضاهای تاریخی استفاده می‌شود. قابلیت‌ها و برخی مزایای پروژکتور ال‌ای‌دی مانند انتخاب رنگ نور در رنگ‌های مختلف، تنظیم شدت و جهت نور و هم‌چنین نور با کیفیت این چراغ‌ها در مقایسه با نمونه‌های قبلی؛ دلیل استفاده از آن برای نورپردازی این دسته از فضاهاست.

شما هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژکتور ال‌ای‌دی، انواع آن و نحوه نورپردازی با آن در فضاهای مختلف و یا کسب مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود با مشاورین و مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشد.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋