ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

نورپردازی هر بخش از فروشگاه

نورپردازی فروشگاه در حالت کلی باید مجموعه‌ای از نورها و چراغ‌های مختلف با حالت‌های تابش و مقدار نور متنوع باشد چراکه یکدستی نور در فروشگاه می‌تواند حوصله سر بر به نظر برسد و توجهی که محصولات نیاز دارند را به آن‌ها جلب نکند. به همین دلیل با ایجاد تفاوت و تنوع در نور فروشگاه در بخش‌های مختلف هم به اینکه دکوراسیون فضای فروشگاهتان خلاقانه به نظر برسد کمک می‌کنید و هم هر بخش را به صورت اصولی می‌توانید نورپردازی کنید.

در ادامه به بررسی نورپردازی هر بخش از فروشگاه پرداخته‌ایم:

نورپردازی ویترین

ویترین فروشگاه در واقع اولین برخورد عابرینی است که هر یک می‌توانند به یکی از مشتریان شما تبدیل شوند و به همین دلیل نورپردازی درست و اصولی آن بسیار مهم است. ویترین فروشگاه باید به گونه‌ای انجام شود که حدود 1000 تا 1500 لوکس نور (بیشترین نور) را داشته باشد. به همین دلیل اگر به دنبال روشنایی ویترین فروشگاه خود هستید باید به سراغ چراغ هایی با توان بالا مانند چراغ ریلی60 وات، چراغ گرد توکار 60 وات و یا چراغ‌های AR111 چند خانه استفاده کنید.

نورپردازی محصولات داخل فروشگاه

شخصی که وارد فروشگاهتان شده و در مسیر حرکت خود به نقاطی که شما می‌خواهید هدایت شده است حالا باید به سراغ انتخاب نهایی محصول مورد نظر خود برود. در این نقطه نورپردازی دقیق و اصولی محصول یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکته هایی است که باید آن را رعایت کنید. البته به این نکته توجه کنید که منظور از نورپردازی دقیق این نیست که فقط باید نور زیادی بر محصول تاباند بلکه موضوع  اصلی در نورپردازی محصولات شما وضوح رنگی محصولات و کالاهاست که در چراغ‌هایی با CRI>95 رعایت شده است. به همین دلیل باید هنگام نورپردازی فروشگاهتین سراغ چراغ هایی در بازار روشنایی بروید که این نکات در آن‌ها رعایت شده باشد.

بهترین گزینه برای نورپردازی فضای فروشگاه چراغ‌هایی هستند که هم نور زیاد و هم قابلیت جا به جایی داشته باشند. علاوه بر این چراغ های خط نیز در همه زیمان می توانند به کار آیند.

نورپردازی دکوراتیو را فراموش نکنید

نورپردازی فروشگاه و دکوراتیو بودن آن شما را به عنوان یک برند دقیق و حساس به جزئیات به مشتریان و مراجعان معرفی می‌کند. در واقع معمولا مشتریان هر فروشگاه خوب را با یک مشخصه ظاهری با خاطر می‌آورند و اینکه این مشخصه نورپردازی دکوراتیو و خاص فروشگاه شما باشد بسیار می‌تواند در تعریف فروشگاهتان تاثیر بگذارد. به همین دلیل به هیچ عنوان از نورپردازی دکوراتیو در داخل فروشگاه خود غافل نشوید.

برای مثال شما می توانید از چراغ هایی با اشکال هندسی نامتعارف مانند چراغ های خطی چند ضلعی آویز دو طرفه، چراغ‌های دکوراتیو ادیسونی و یا سایر چراغ‌های دکوراتیو ابرای نورپردازی فضای فروشگاهی خود استفاده کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید برای مشاوره رایگان نورپردازی فروشگاه خود با مشاورین و یا مهندسین تیم فنی اکووات در تماس باشید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋