ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اطلاعاتی که قبل از خرید پنل ال ای دی باید بدانید

پنل ال ای دی از جمله انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی است که امروزه از آن برای نورپردازی و روشنایی انواع فضاهای مختلفی که به نور یکدست و یکپارچه نیاز دارند استفاده می‌کنند. پنل ال‌ای‌دی انواع گسترده‌ای در بازار روشنایی دارد به همین دلیل در ادامه به بررسی نکاتی پرداخته‌ایم که باید هنگام خرید پنل ال‌ای‌دی بدانید تا بتوانید بهترین گزینه‌های ممکن را انتخاب و خریداری کنید.

شاخص نمود رنگ بالا؛ زیبایی فضا و شفافیت رنگ‌ها:

شاخص نمود رنگ و یا CRI فاکتوری است که مشخص می‌کند اجسام زیر نور چراغ چقدر به رنگ طبیعی خود زیر نور خورشید نزدیک هستند و جلوه رنگی چراغ به چه اندازه به جلوه رنگی خورشید نزدیک است. به همین دلیل هرچقدر این عدد بالاتر و نزدیک به 100 باشد پنل ال‌ای‌دی وضوح رنگی بیشتری خواهد داشت. این مورد برای فضاهای تجاری که در آن افراد مشغول فروش محصولات هیتند و یا قسمت های اداری که کارشان رنگ است اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگام خرید پنل ال‌ای‌دی به سراغ پنلی بروید که شاخص نمود رنگ آن بالاتر از 85 باشد.

سوسو زدن چراغ؛ خستگی چشم افراد حاضر:

چشمک و یا فیلیکر داشتن اتفاقی است که ممکن است همه در زمان و فضاهای مختلف آن را دیده باشند. چشمک زدن چراغ آنقدر با سرعت بالایی اتفاق می افتد که در بیشتر مواقع به صورت مشتقیم قابل دیدن نیست اما برای مثال دوربین‌ها با ایجاد اختلال در تصاویر، آن را نشان می‌دهند.

فیلیکر و چشمک داشتن چراغ از نظر علمی در دراز مدت باعث خستگی چشم و سردرد افراد حاضر در فضای نورپردازی شدع با چراغ فیلیکر دار می‌شود بنابراین برای خرید پنل ال‌ای‌دی حتما پنلی را انتخاب کنید که درایور آن فیلیکر و یا چشمک نداشته باشد.

PF>0.95 / THD<10%

ضریب توان (PF) مقدار انرژی الکتریکی است که به مصرف چراغ رسیده و تبدیل به نور می‌شود. به همین دلیل هرچه مقدار آن بالاتر باشد، اتلاف انرژِی و تولید گرما کمتر می‌شود. علاوه بر این اعوجاج هارمونیک کل چراغ (THD)، تاثیر بر شبکه برق خواهد گذاشت و آن را از میزان پیش‌بینی شده منحرف خواهد کرد. به همین دلیل برعکس ضریب  توان، مقدار اعوجاج هارمونیک باید در کمترین حد ممکن خود باشد.

مسئله مهم این است که در حالت عادی هرچه PF کمتر باشد فیلیکر و سوسو زدن در چراغ نیز کمتر صورت می‌پذیر و چون فیلیکر توسط مشتری قابل مشاهده و بررسی است، برخی تولیدکنندگان محصولات روشنایی ترجیح می‌دهند چراغ بدون فیلیکر اما با ضریب توان پایین به بازار عرضه کنند. به همین دلیل اگر پنل ال‌ای‌دی هم ضریب توان بالا و هم بدون فیلیکر باشد بهترین کیفیت موجود را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پنل ال‌ای‌دی با کارشناسان و مهندسین فنی تیم اکووات تماس بگیرید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋