ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

کاربرد و نحوه ایتفاده از پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یکی از انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی است که توانسته امروزه تامین روشنایی و نورپردازی فضاهایی مانند محیط‌های اداری، بیمارستانی و تجاری را راحت‌تر از هر زمان دیگری کند؛ پنل ال‌ای‌دی به خوبی توانسته تامین روشنایی عمومی و نور یکپارچه و یکدست برای کار عمومی را که همواره یکی از چالش‌ها و الویت‌های اصلی در این دسته از فضاها بود را به خوبی انجام دهد. قبل از به روی کار آمدن پنل ال‌ای‌دی تامین روشنایی با کیفیت امروزه به دلیل ادوات روشنایی نامناسب و یا هزینه بسیار زیاد آن‌ها یکی از مسائل چالش برانگیز مهندسین بود.

نور غیر مستقیم و یا دیفیوز شده یکی از ویژگی‌های بارز پنل ال‌ای‌دی است. در مقابل منبع نور پنل‌های ال‌ای‌دی پوششی از جنس پلی کربنات قرار دارد که باعث پخش نور و یکدستی آن در فضا می‌شود و ‌هم‌چنین از ایجاد خیرگی توسط چراغ و آسیب به چشم نیز جلوگیری می‌کند.

مقدار ضخامت پنل‌ ال‌ای‌دی با توجه به جنس دیفیوزر متفاوت است و ممکن است ضخامت پنل‌ ال‌ای‌دی تولید‌کننده‌های مختلف باهم متفاوت باشد؛ نحوه چینش چیپ‌ها نیز از دیگر دلایل تفاوت نور تولید شده توسط پنل‌ ال‌ای‌دی است.

پنل‌ ال‌ای‌دی در بازار روشنایی به دلیل ظاهر مربع شکل و هم‌چنین نحوه‌ نصب رایج این چراغ‌ها درسقف کاذب به تایل ال‌ای‌دی نیز معروف است.

کیفیت نور عمومی هنگام فعالیت کارکنان اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید موجب اذیت و یا خستگی آن‌ها شود به همین دلیل اگر قصد استفاده از پنل ال‌ای‌دی را دارید حتما قبل از خرید آن دقت کنید تا چراغ مورد نظرتان فاقد فیلیکر یا چشمک باشد چراکه فیلیکر در چراغ در طولانی مدت باعث ایجاد سردرد و هم‌چنین آسیب به چشم و بینایی می‌شود.

پنل ال‌ای‌دی قابلیت نصب در هر سه حالت روکار، توکار و آویز را دارد و همین امر باعث شده تا بتوان از این چراغ در هر فضایی استفاده کرد. در ادامه به بررسی هریک از حالت‌های نصب پنل ال‌ای‌دی پرداخته‌ایم:

پنل ال‌ای‌دی توکار

نصب پنل ال‌ای‌دی به صورت توکار در سقف کاذب یکی از رایج‌ترین شیوه‌های نصب این چراغ است. هنگام نصب پنل ال‌ای‌دی به صورت توکار ضخامت پشت پنل یکی از مسائل و فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. پنل ال‌ای‌دی هنگام نصب به صورت توکار در فضای شما به دلیل ظاهر فلت و مینیمال خود، جلوه‌ای مدرن و در عین حال زیبایی به فضای شما می‌بخشند.

پنل ال‌ای‌دی روکار

زمانی که امکان نصب چراغ به صورت توکار وجود ندارد و یا از لحاظ دکوراتیو ترجیح بر نصب پنل ال‌ای‌دی به صورت روکار است می‌توان با استفاده از قاب و اتصالاتی که به همین منظور تولید شده‌اند پنل ال‌ای‌دی را به صورت روکار نصب کرد.

پنل ال‌ای‌دی آویز

بعضی تولید کنندگان پنل ال‌ای‌دی امکاناتی را برای این چراغ در نظر گرفته‌اند که در فضاهایی که ارتفاع سقف زیاد است و قصد نزدیک‌تر شدن منبع نور به زمین را دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و با کمک کابل‌های آویز پنل ال‌ای‌دی را به صورت آویز نصب کنید و ظاهری دکوراتیو نیز به آن ببخشید.

شما همواره می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پنل ال‌ای‌دی و یا مشاوره نورپردازی فضای خود با مهندسین و مشاورین فنی تیم اکووات در تماس باشید.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋