ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

نورپردازی فضاهای مختلف با پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی چراغی است که مشکل روشنایی فضاهای باز بسیار وسیع را که نیاز به ادوات روشنایی مخصوص به خود داشته و همواره یکی از چالش‌های نورپردازان و مهندسین بوده را حل کرده است. تاریخچه استفاده از پروژکتورها به سالیان بسیار دور برمی‌گردد اما ساخت پروژکتور ال‌ای‌دی را می‌توان نقطه تحول این مسیر دانست چرا که پروژکتور ال‌ای‌دی با مصرف حدود 80% انرژی کمتر نسبت به پروژکتورهای قدیمی تحولی عظیم در این فضاها بوجود آورد.

انواع نورپردازی در فضاهای مختلف بوسیله پروژکتور ال‌ای‌دی:

پروژکتور ال‌ای‌دی در فضاهای مختلف می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم تا بیشتر با این چراغ پرکاربرد آشنا شوید:

ایجاد روشنایی عمومی بوسیله‌ی پروژکتور ال‌ای‌دی

تکنولوژی و طراحی پروژکتور‌های LED به گونه‌ای است که این چراغ‌ها اصلی‌ترین وظیفه‌ی خود که تامین روشنایی عمومی مکان و ایجاد نور یکدست در آن است را به خوبی انجام می‌دهد. رایج‌ترین کاربرد پروژکتور ال‌ای‌دی روشنایی مکان‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی است و جدا از این دست مکان‌ها کارخانجات و سوله‌های صنعتی نیز برای تامین نور محیط داخلی خود از پروژکتور ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند چراکه نور با کیفیت این پروژکتورها علاوه بر بهبود ایمنی محیط محل کار مانع از خستگی کارکنان نیز می‌شود.

نورپردازی دکوراتیو و تزئینی بوسیله پروژکتور ال‌ای دی:

قابلیت‌های مختلف پروژکتور ال‌ای‌دی از جمله قابلیت تنظیم شدت نور و جهت زاویه تابش و هم‌چنین امکان انتخاب رنگ نور پروژکتور ال‌ای‌دی در رنگ‌های مختلف مانند سبز، قرمز و غیره باعث شده تا پروژکتور ال‌ای‌دی به انتخابی محبوب برای نور پردازی دکوراتیو و تزئینی در مکان‌های مختلف تاریخی و فرهنگی تبدیل شود.

نورپردازی امنیتی با کمک پروژکتور ال‌ای‌دی:

روشنایی خوب و با کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ضبط تصاویر با کیفیت توسط دوربین‌های مدار بسته است. پروژکتور ال‌ای‌دی مکمل بسیار خوبی برای سیستم‌های امنیتی است چرا که نور شفاف و با کیفیت و هم چنین عدم وجود چشمک و یا فیلیکر در پروژکتور ال‌ای‌دی باعث می‌شود تا بهترین شرایط نوردهی برای ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته فراهم باشد.

مدیریت مصرف برق با استفاده از سنسور حساس به نور:

پروژکتور ال‌ای‌دی در حالت کلی مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به پروژکتورهای نسل قبل دارد اما با این حال شما می‌توانید با اقداماتی از جمله نصب یک سنسور فتوسل (سنسور حساس به نور) به صورت خودکار شدت نور خروجی پروژکتور ال‌ای‌دی را با توجه به میزان نور محیط تنظیم کنید و از این طریق نه تنها در مصرف برق صرفه‌جویی کنید بلکه هم‌زمان با پایین آوردن میزان استهلاک، طول عمر پروژکتور ال‌ای‌دی را نیز بیشتر می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژکتورهای ال‌ای‌دی و هم چنین مساوره در رابطه با نورپردازی و روشنایی فضای خود بوسیله‌ی پروژکتور ال‌ای‌دی با مهندسین فنی تیم اکووات در تماس باشید.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋