ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع پنل ال ای دی و تفاوت آن ها

پنل ال ای دی تنوع بسیار زیادی در بازار روشنایی از جمله تنوع در شکل، ابعاد، نحوه نصب و قیمت دارد اما اگر بخواهیم تنوع پنل سقفی را با توجه به فناوری به کار رفته در آن‌ها بررسی و تقسیم بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را در دو دسته پنل بک لایت و پنل اسلیم (اج‌لایت) تقسیم کرد.

  1. پنل ال‌ای‌دی بک لایت: در این نوع از پنل‌های سقفی چیپ‌های LED به عنوان منبع روشنایی و نور در خطوط جداگانه و در کل صفحه دیفیوزر قرار دارند. با توجه به آمار و نتایج ۀزمایش‌های انجام شده بر روی پنل‌های ال‌ای‌دی در آزمایشگاه‌ها، پنل ال‌ای‌دی بک لایت در مقایسه با پنل اسلیم راندمان نوری بهتری دارد و تا 25% نور بیشتری تولید می‌کند.
  2. پنل ال‌ای‌دی اسلیم (اج لایت): در این نوع از پنل‌های ال‌ای‌دی چیپ‌ها و یا همان منبع نور در گوشه‌ی هر ضلع قرار دارد و به وسیله‌ی انکسار نور، نور را به بیرون ساطع می‌کند. با توجه به تست‌ها اینجام شده بر روی این چراغ مشخص شده که به دلیل قرار گرفتن چیپ‌ها این پنل‌ها نورهایی راه راه ساطع کرده و باعث انحراف و تغییر نور خروجی می‌شوند.

انوع مختلف پنل ال‌ای‌دی بک لایت و پنل ال‌ای‌دی اسلیم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به برخی از این تفاوت‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. گرمای انتقالی:

انتقال حرارت و گرمای تولیدی به طور کلی در انواع پنل‌ها به سبب نحوه ساخت و طراحی بهتر از سایر چراغ‌‌ها است اما در پنل‌های ال‌ای‌دی اسلیم به دلیل تمرکز چیپ‌های LED یا همان منبع نور در گوشه‌های چراغ تمرکز حرارت نیز بیشتر است ولی در پنل ال‌ای‌دی بک‌لایت انتقال گرما بهتر انجام می‌شود.

  1. ضخامت پنل ال ای دی:

با توجه به طراحی پنل ال‌ای‌دی بک‌لایت و نحوه قرار گیری چیپ‌های LED، ضخامت این پنل بیشتر است. پنل ال‌ای‌دی اسلیم با کیفیت دارای ضخامت ۱/۵ سانتی‌متر و پنل ال‌ای‌دی بک‌لایت حدود ۳/۵ سانتی‌متر است.

  1. حجم نور و روشنایی خروجی:

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب پنل ال‌ای‌دی، نور با کیفیت و با حجم بالا است. در تست‌هایی که بر روی پنل‌های ال ای دی اسلیم یا همان اج‌لایت انجام شده، مشاهده شده نور خروجی دارای تحریف است و شکلی راه راه مانند “گورخر” دارد. همچنین حجم نور تولیدی پنل ال‌ای‌دی بک‌لایت حدود ۲۵ درصد بیشتر است و در حالی که این پنل‌ها حداکثر شار نوری ۶۱۰۰ لومن را دارند پنل‌های ال‌ای‌دی اسلیم توانایی تولید عددی حدود ۵۰۰۰ لومن را دارند.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋