ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

انواع پنل ال ای دی بر اساس نوع نصب و چینش چیپ

پنل ال ای دی با مصرف فوق‌العاده کم انرژی و نور یکپارچه و یکدست تحولی در بحث نورپردازی فضاهای اداری و بیمارستانی بوجود آورده است. نورپردازی این دسته از فضاها همواره با چالش‌های مختلفی از جمله چالش هزینه و برق همراه بوده است به همین دلیل امروزه پنل‌های سقفی ال‌ای‌دی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشنایی این فضاها تبدیل شده است.

پنل ال‌ای‌دی در مقابل منبع نور خود پوششی شیری رنگ از جنس پلی کربنات دارد. این پوشش و یا همان دیفیوزر باعث پخش شدن و یکدستی نور می‌شود و علاوه بر آن از ایجاد خیرگی توسط چراغ  و آسیب به چشم نیز جلوگیری می‌کند. ضخامت پنل‌های تولید کننده‌های مختلف با توجه به ضخامت دیفیوزر آن‌ها ممکن است باهم متفاوت باشند. هم‌چنین نحوه چینش چیپ‌ها نیز یکی دیگر از دلایل تفاوت کیفیت نور پنل‌های ال‌ای‌دی مختلف است.

به طور کلی پنل‌های ال‌ای‌دی در سه حالت قابلیت نصب دارند:

پنل ال‌ای‌دی آویز:

زمانی که ارتفاع سقف شما زیاد است می‌توانید با اتصال پنل LED به کمک آویز به سقف منبع نور را کمی نزدیک‌تر کنید تا روشنایی فضای شما به خوبی تامین شود. البته باید به این موضوع دقت کنید که تمام تولید کنندگان این قابلیت را برای پنل‌های خود در نظر نگرفته‌اند به همین دلیل حتما این موضوع را قبل از خرید پنل ال‌ای‌دی با فروشنده چک کنید.

پنل ال‌ای‌دی روکار:

اگر سازه شما به گونه‌ای است که امکان نصب پنل به صورت توکار در آن وجود ندارد و یا طراحی شما ایجاب می‌کند می توانید با استفاده از قاب و اتصالی که به همین منظور تولید می‌شود پنل ال‌ای‌دی خود را به صورت روکار نصب کنید.

پنل ال‌ای‌دی توکار:

یکی از رایج‌ترین انواع نصب پنل‌ ال‌ای‌دی نصب آن به صورت توکار است. دی این حالت نصب، ظاهر مینیمال پنل LED بسیار جلوه می‌کند. ضخامت پشت پنل ال‌ای‌دی در این حالت یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید به آن دقت کرد. به پنل‌های ال‌ای‌دی به دلیل قرارگیری میان تایل‌های سقف و هم‌چنین ظاهر مربع شکل آن‌ها، تایل نیز گفته می‌شود.

پنل‌های ال‌ای‌دی در دو سبک تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

پنل ال‌ای دی یک لایت

چیپ‌ها در پنل‌های ال‌ای‌دی بک لایت به صورت خطی پشت دیفیوزر چیده شده است. با توجه به آمار‌ها و تحقیقات آزمایشگاهی، راندمان نوری پنل ال‌ای‌دی بک لایت از نوع دیگر آن یعنی پنل ال‌ای‌دی سلیم بهتر است.

پنل ال‌ای‌دی اسلیم

چیپ‌ها در این نوع پنل به صورت خطوطی دور تا دور پنل قرار دارند و منبع نور در گوشه هر ضلع قرار گرفته است و به وسیله‌ی انکسار نور، نور را به بیرون ساطع می‌کند.

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋