ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چراغ خیابانی ال ای دی و مزیت های آن چیست؟

چراغ خیابانی یکی از مهم‌ترین ادوات روشنایی در شهرسازی و جاده سازی است. چراغ خیابانی مسیری طولانی را از سال‌های دور و در مقابل خانه‌های رومیان ثروتمند و با سوخت نوعی روغن گیاهی تا اختراع لامپ رشته‌ای توسط توماس ادیسون و در نهایت روی کار آمدن تکنولوژی LED طی کرده است.

با امکان تولید انبوه چراغ‌های رشته‌ای انقلابی در صنعت روشنایی و چراغ خیابانی بوجود آمد و بعد از آن به مرور چراغ خیابانی بخار سدیم کم فشار و بخار سدیم پر فشار و یا متال هالید به روی کار آمدند، البته چراغ خیابانی متال هالید تا به امروز پر مصرف‌ترین نواع چراغ خیابانی است.

اما با پیشرفت بشر و هم‌چنین پیشرفت تکنولوژی ال‌ای‌دی و تولید چراغ خیابانی LED، مدیران بخش‌های مختلف متوجه شدند که چراغ خیابانی متال هالید بهترین گزینه برای روشنایی نیست.

چراغ خیابانی ال‌ای‌دی چیست؟

در واقع فناوری به کار رفته در چراغ خیابانی ال‌ای‌دی با سایر چراغ‌های LED تفاوت چندانی ندارد و چراغ خیابانی LED نیز چراغی است که از یک منبع تغذیه مانند درایور الکترونیکی یا ترانس الکترونیکی به همراه چیپ الکترونیکی به عنوان منبع روشنایی استفاده شده است و تفاوت عمده‌ی چراغ خیابانی ال‌ای‌دی با سایر انواع چراغ‌های LED در لنزهای به کار رفته در آن برای کنترل پرتاپ و پخش نور است.

چرا باید چراغ خیابانی LED را جایگزین نسل‌های قبلی کنیم؟

چراغ خیابانی ال‌ای‌دی به دلیل مزیت‌های بسیار زیادی که دارد به مرور زمان جایگزین تمام چراغ‌های نسل قبل خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی مزیت‌های چراغ خیابانی ال‌ای‌دی در مقایسه با چراغ خیابانی نسل گذشته پرداخته‌ایم.

چراغ خیابانی ال‌ای‌دی با مصرف فوق‌العاده کم خود حدود 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند و علاوه بر این باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های روشنایی نیز می‌شود، به همین دلیل اگر توانایی تعمیض چراغ‌های خیابانی قدیمی با چراغ خیابانی LED را دارید اصلا تعلل نکنید.

چراغ خیابانی ال‌ای‌دی علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و کمک به محیط زیست طول عمر بسیار بالاتری نیز دارند و از این رو هزینه و سختی‌های ناشی از تعویض و تعمیر چراغ‌های خیابانی را نیز کاهش داده‌اند.

 از دیگر مزیت‌های چراغ خیابانی ال‌ای‌دی نیز می توان به حداقل رساندن خیرگی در این چراغ‌ها با استفاده از لنزهای مستطیلی اشاره کرد. این لنزها به صورتی طراحی شده‌اند تا هم نور را به خوبی پخش کنند و هم روشنایی بهینه‌تری صورت گیرد و از ایجاد خیرگی توسط چراغ خیابانی نیز جلوگیری می‌شود.

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋