ecowat

ecowat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

اهمیت نورپردازی فروشگاه

نورپردازی فروشگاه امروزه با پیشرفته شدن فرایندهای بازاریابی و فروش و هم‌چنین با دقت نظر بر تاثیرات دکوراسیون فضا بر روانشناسی مشتری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و صاحبین فروشگاه‌ها و مغازه‌داران بیش از پیش به نور مغازه و کیفیت نور چراغ فروشگاهی اهمیت می‌دهند چرا که بر اساس نتایج تحقیقات محققان در رابطه با نور فروشگاه، استفاده از چراغ فروشگاهی با کیفیت آنقدر می‌تواند در خلق یک اتمسفر جذاب در فضای فروشگاه تاثیرگذار باشد که حتی فروش آن را 12 درصد افزایش دهد.

شاید اولین سوالی که در رابطه با نورپردازی فروشگاه ذهن شما را مشغول کند میزان اهمیت آن و کاربردهای مختلف نورپردازی فروشگاه باشد. پس در ادامه به جواب سوال نورپردازی فروشگاه چه اهمیتی دارد؟ می‌پردازیم.

نورپردازی تجاری در واقع نقش مهمی را در فروشگاه و مغازه‌ها ایفا می‌کند. اولین وظیفه‌ی چراغ فروشگاهی روشن کردن فضای فروشگاه به نحوی است که تمام محصولات کامل و به درستی دیده شوند و این به میزان نور فروشگاه که با لوکس (Lux) بیان می‌شود بستگی دارد. در یک فروشگاه بسنه به نوع و کاربری آن می‌توان از 600 تا 1500 لوکس نو را تامین کرد.

دومین وظیفه‌ی مهم چراغ فروشگاهی و نور فروشگاه جلب توجه رهگذران و برجسته کردن محصولات داخل و ویترین مغازه است. برای مثال چراغ ویترینی با روشن کردن کامل ویترین فروشگاه باعث جلب توجه رهگذران می‌شود و این اولین قدم در تبدیل رهگذر به مشتری است. البته در داخل فروشگاه نیز باید با استفاده از انواع چراغ‌های فروشگاهی مانند چراغ ریلی، چراغ‌های توکار و یا چراغ خطی اهمیت محصولات خود را دو برابر کنید تا توجه مخاطبانتان به داخل فروشگاه نیز جلب شود.

چراغ فروشگاهی وظیفه‌ی سومی نیز دارد و آن تاثیر نور فروشگاه بر فضا و دکوراتیو بودن آن است. چراغ دکوراتیو و یا دکور مغازه علاوه بر روشنایی فضای فروشگاه با ایجاد کنتراست در سطح روشنایی باعث جلب توجه مشتریان بر نقاط و یا بخش‌هایی از فروشگاه می‌شود که مدنظر شماست و می‌توانید با این روش مشتریان را داخل فروشگاه به بخش خاصی هدایت کنید و یا با استفاده از چراغ خطی دکوراتیو در فروشگاهتان مشتریان خود را در فروشگاه از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر ببرید.

 

 

 

 

 

 

ecowat
ecowat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋