دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو

دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو

دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو، زیبایی riyahi.doctor

مزایا و معایب تزریق بوتاکس زیر بغل

عرق کردن باعث کاهش دمای بدن در هوای گرم می شود. با وجود اینکه تمام نواحی بدن شما عرق می کند، اما عرق زیر بغل می تواند برای شما و نزدیکانتان آزار دهنده باشد.

دئودورانت ها و ضد تعریق ها می توانند تا حدودی به کاهش بوی بد زیر بغل کمک کنند، اما رطوبت و بود بد همچنان وجود دارد. بنابراین، تزریق بوتاکس زیر بغل ممکن است بهترین پیشنهاد برای شما باشد. تزریق بوتاکس یک درمان تأیید شده توسط FDA است که تعریق زیر بغل و بوی بد ناشی از آن را تا ۸۰% کاهش می دهد.

مزایای بوتاکس زیر بغل

مهم ترین مزایای بوتاکس زیر بغل کاهش قابل توجه تعریق زیر بغل است! از مزایای دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. روشی کم تهاجمی است

بوتاکس زیر بغل با استفاده از سوزن های بسیار ظریفی انجام شده که باعث بروز کمترین ناراحتی بعد از عمل می گردند. در این عمل هیچ برشی انجام نمی شود؛ بنابراین هیچ گونه زخمی وجود نخواهد داشت. دوره ی نقاهت این عمل بسیار کوتاه بوده و نیاز به استراحت نخواهید داشت.

۲. در مدت زمان کمی انجام می شود

عمل بوتاکس زیر بغل تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد. پزشک در این مدت چندین تزریق در ناحیه تحت درمان انجام می دهد. تعداد تزریق ها به شدت بیماری شما بستگی دارد و شما بلافاصله پس از تزریق می توانید به خانه رفته و فعالیت های روزانه ی خود را از سر بگیرید.

۳. توسط FDA تأیید شده است

سازمان های معتبر جهانی مثل FDA و IHHS بوتاکس را به عنوان روشی ایمن و مؤثر برای درمان هایپرهیدروزیس زیر بغل تأیید می کنند. تزریق بوتاکس علاوه به کاهش شدید تعریق زیر بغل، کاملاً برای اعصاب این ناحیه نیز بی خطر می باشد.

۴. نتایج آن طولانی مدت است

بوتاکس زیر بغل روشی کوتاه، ساده و تقریباً بدون درد است که به کمک آن می توانید برای مدتی طولانی زیر بغلی بدون عرق را تجربه کنید. تعریق زیر بغل حدود ۶ تا ۱۲ ماه پس از تزریق بوتاکس به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پس از این مدت تعریق به تدریج افزایش یافته و پس از چند ماه به حالت قبل از درمان می رسد. با این وجود شما می توانید با تکرار جلسات، ماندگاری درمان را افزایش دهید.

معایب تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل مانند بسیاری از روش های درمانی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. به طور کلی شما باید مزایا و معایب یک روش را با دقت سنجیده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

معایب بوتاکس زیر بغل شامل موارد زیر می شود:

راه حلی موقتی است

نتایج بوتاکس زیر بغل تا آخر عمر باقی نمی ماند. در بهترین حالت، زیر بغل شما حدود ۶ تا ۱۲ ماه عرق نمی کند؛ اما بلافاصله بعد از این مدت، تعریق به تدریج افزایش یافته و در عرض چند ماه به حالت اولیه خود بر می گردد.

سایر عوارض بوتاکس زیر بغل

به ندرت ممکن است پس از بوتاکس زیر بغل دچار برخی از عوارض جانبی شوید. این عوارض معمولاً خفیف بوده و پس از چند روز خود به خود رفع می گردند.

رایج ترین عوارض جانبی بوتاکس برای درمان هایپرهیدروزیس عبارتند از:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • کبودی و درد خفیف در ناحیه تحت درمان
  • جوش و بثورات پوستی
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • ضعف عضلانی
  • مشکل در تنفس و بلع غذا
  • تب
  • خشکی دهان
دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو
دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو دکتر نابت تاجمیر ریاحی متخصص پوست، مو، زیبایی riyahi.doctor

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋