dr pharmo dr pharmo

dr pharmo dr pharmo

درمان پوست مرغی چیست؟! (درمان های دارویی و خانگی)

وست مرغی یا کراتوز پیلاریس یک بیماری پوستی رایج و بی خطر است که باعث ایجاد برجستگی های کوچک و سفتی روی پوست می شود. زمانی که شما مبتلا به این بیماری می شوید گمان می کنید که پوست شما مانند یک سمباده سفت شده است. درمان پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس با روش های مختلفی انجام می شود که هر یک از این روش ها دارای اصول و قواعد خاص خود هستند. برجستگی هایی که در اثر این بیماری روی پوست ایجاد می شوند معمولا به رنگ روشن هستند و شما می توانید آنها را در قسمت های بازوها، ران و باسن مشاهده کنید.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بیماری پوست مرغی و درمان آن صحبت کنیم و اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید.

پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس چیست؟

کراتوز پیلاریس


این بیماری یک بیماری پوستی خوش خشم می باشد که هیچ گونه دردی را برای شما ندارد و معمولا هم می توان نشانه های آن را در کنار فولیکول های مو مشاهده کرد. برجستگی هایی که در اثر این بیماری روی پوست ایجاد می شوند معمولا به رنگ های قرمز، قهوه ای، سفید و یا رنگ پوست هستند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این بیماری به قدری رایج است که بسیاری از متخصصان پوست و مو آن را به جای یک بیماری پوستی به عنوان نوعی پوست معرفی می کنند. این بیماری بیشتر در خانواده هایی که سابقه آلرژی و آسم دارند مشاهده می شود. حدود 50 تا 80 درصد از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان معمولا در برخی از دوره های زندگی خود این برجستگی ها را روی پوست خود مشاهده می کنند.

درمان پوست مرغی به صورت کامل و قطعی عملا غیر ممکن است ولی با این حال روش های خانگی، کرم ها و لوسیون هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا این مشکل را تا حدود زیادی بهبود دهید. زمانی که قصد دارید از این روش ها برای درمان پوست مرغی استفاده کنید توجه داشته باشید که استفاده مرتب و طولانی مدت کرم ها و لوسین ها می تواند تاثیر قابل توجهی را روی درمان پوست مرغی داشته باشد، بنابراین تداوم در درمان را جدی بگیرید.

 

پوست مرغی چه علائمی دارد؟


اصلی ترین ویژگی بیماری پوست مرغی این است که شما می توانید گروهی از برجستگی های ریز و خشن را روی پوست خود مشاهده کنید که گاهی اوقات باعث تغییر رنگ پوست شما نیز می شوند. بسیاری از افراد تنها این ویژگی را جز علائم پوست مرغی می دانند ولی شاید برای شما جالب باشد که پوست مرغی ویژگی های دیگری از جمله موارد زیر را نیز دارا است:

  • خارش یا خشکی پوست به خصوص در قسمت پشت بازوها، پاها و باسن.
  • تحریک کردن این برجستگی ها روی پوست باعث خارش و قرمز شدن آنها می شود.
  • پوست شما بسیار خشن و سفت و مانند کاغذ سمباده می شود.
  • در زمان خشک شدن هوا، مانند اواخر فصل پاییز و شروع فصل زمستان وضعیت پوست شما بدتر می شود.
  • برجستگی های ایجاد شده هیچ دردی ندارند.

یک نکته بسیار مهم در خصوص نشانه های بیماری پوست مرغی این است که برخی از این نشانه ها و علائم مانند خشکی یا خارش پوست می توانند در اثر شرایط دیگر مانند آلرژی یا عفونت های قارچی به وجود بیایند و در نتیجه روش درمان آنها با روش درمان پوست مرغی متفاوت خواهد بود. برای این که نسبت به پوست مرغی بودن مشکل خود مطمئن شوید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

درمان پوست مرغی

بهترین راهکارهای دارویی برای درمان پوست مرغی

درمان پوست مرغی


در بسیاری از مواقع بیماری پوست مرغی خود به خود از بین می رود ولی در صورتی که این اتفاق نیفتاد شما می توانید از هر یک از محصولات مختلفی که برای ترمیم پوست های آسیب دیده استفاده می شوند برای درمان پوست مرغی استفاده کنید. در صورتی که استفاده از کرم های مرطوب کننده و سایر روش های اولیه برای درمان پوست مرغی به شما کمکی نمی کند می توانید با مراجعه به پزشک متخصص پوست بخواهید که از کرم های دارویی برای درمان این بیماری استفاده کند.

کرم هایی که برای از بین بردن سلول های مرده پوست مورد استفاده قرار می گیرند مانند کرم های حاوی آلفا هیدروکسی اسید، اسید لاکتیک، سالیسیلیک اسید و و اوره می توانند به شل شدن و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کنند و در نتیجه برای درمان پوست مرغی موثر واقع شوند.

شما می توانید از لایه بردارهای موضعی نیز برای درمان این مشکل استفاده کنید، البته باید توجه داشته باشید که لایه بردارهای قوی ممکن است نیازمند تجویز پزشک باشند. یک نکته بسیار مهم در زمان استفاده از این کرم ها این است که اسید موجود در آنها می تواند باعث قرمز شدن، گزگز و یا تحریک پوست شود، بنابراین مصرف آنها برای کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بیشتر بدانید!

کرم دور چشم ؛ معرفی پرطرفدارترین محصولات جوان سازی پوست!

کرم هایی که حاوی ویتامین A هستند می توانند از گرفتگی فولیکول های مو جلوگیری کنند و در نتیجه برای درمان پوست مرغی مفید باشند. توجه داشته باشید که استفاده مداوم از این کرم ها می تواند وضعیت پوست شما را بهبود دهد ولی بعد از قطع شدن مصرف کرم احتمال برگشت این بیماری وجود دارد چرا که پوست مرغی به صورت قطعی از بین نمی رود. بنابراین در زمان استفاده از کرم و پماد برای رفع پوست مرغی حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید.

در صورت تجویز پزشک شما می توانید با استفاده از کیت های مخصوصی که برای این کار طراحی شده اند پوست مرده را از روی پوست خود جدا کنید و به این ترتیب پوست مرغی را درمان کنید.

ادامه در سایت دکتر فارمو

dr pharmo dr pharmo
dr pharmo dr pharmo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋