dr pharmo dr pharmo

dr pharmo dr pharmo

بهترین خمیر دندان برای من چیست؟!

قبل از اینکه برای خرید خمیر دندان اقدام کنید، مهم است که در مورد انواع مختلف خمیردندان ها بدانید. خمیر دندان هایی وجود دارند فقط برای یک هدف مثلا برای سفید کردن دندان مناسبند و بعضی دیگر نیز همه نیاز های مصرف کننده را تامین می کنند. بهترین خمیر دندان متناسب با نیازهای بهداشت دهان و دندان هر فرد است که در این مقاله در مورد ویژگی های آن توضیح داده شده است.

خمیر دندان بخشی اساسی از برنامه روزانه بهداشت دهان و دندان است. همراه با مسواک و نخ دندان به پاک شدن بقایای مواد غذایی و پلاک از دندان و لثه کمک می کند. در حالی که همه اهمیت مسواک زدن روزانه را می دانند، اما به اهمیت خمیردندان کمتر پرداخته شده است. برخی از افراد زیاد از خمیر دندان استفاده می کنند، برخی فقط از آب استفاده می کنند و برخی دیگر نیز محلول های شستشوی دندان را ترجیح می دهند. به هرحال نکته مهم این است که دندان های خود را به درستی تمیز کنید و بدانید بهترین خمیر دندان ها چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توانند به بهداشت کلی دهان کمک کنند.

بهترین خمیر دندان چیست؟ 6 ویژگی مهم که باید در نظر بگیرید!

کیفیت خمیر دندان خوب بستگی به چند ویژگی مهم دارد که باید قبل از انتخاب و خرید خمیردندان به آن دقت کنید که شامل موارد زیر است:

1- دارای برچسب و یا مجوز وزارت بهداشت باشد

معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت برچسب استاندارد را به محصولاتی اعطا می کند که از نظر علمی ارزیابی شده اند و ایمن و موثر هستند. شرکت های تولید کننده خمیر دندان باید مجوز فروش محصول را داشته باشند، و محصل آنها مانند اکثر محصولات خوراکی، آرایشی و بهداشتی باید دارای سیب سبز سلامت باشد.

2- حاوی فلوراید باشد

 استفاده از فلوراید برای از بین بردن حفره و پوسیدگی دندان مهم است زیرا مقاومت لایه خارجی دندانها که مینا نامیده می شود را در برابر اسیدها و پوسیدگی دندان، افزایش می دهد. هنگام خواندن برچسب های خمیردندان، بدنبال موادی مانند فلوراید سدیم، فلوراید استن، یا مونو فلورید فسفات (MFP) باشید. تا زمانی که هر یک از این مواد حاوی فلوراید در خمیر دندان وجود داشته باشد، می توانید به آن در حفظ لبخند زیبا و سلامت دندان اعتماد کنید.

3- قابلیت مبارزه و پیشگیری از تارتار داشته باشد

تارتار، نوعی پلاک دندانی سخت شده است که باعث پوسیدگی می شود. بهترین خمیر دندان ها باید حاوی مواد ساینده، مانند کربنات کلسیم یا سیلیس، برای از بین بردن ذرات غذا و باکتری های ایجاد کننده تارتار باشند. عنصر تتراسدیم پیروفسفات در خمیر دندان از تشکیل تارتار جلوگیری می کند.

4- قابلیت محافظت از مینای دندان را داشته باشد

مینا، پوشش نازک و سخت دندان است که از حساسیت به مواد سرد و گرم جلوگیری می کند. از آنجا که مینای دندان به مرور فرسایش می یابد و بدن نمی تواند آن را دوباره تولید کند، استفاده از خمیر دندان برای تقویت و محافظت از مینای دندان در برابر اسیدهای موجود در برخی غذاها بسیار مهم است.

5- حاوی مواد ایمن و بی ضرر باشد

تمام خمیر دندانهای قابل اعتماد حاوی موادی هستند که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده اند. برای اطمینان از این که کالایی که خریداری می کنید استاندارد است، توصیه می کنیم که بهترین خمیر دندان ها از مارک های شناخته شده مانند Crest، Colgate، Sensodyne خریداری کنید.

6- ضد حساسیت باشد

اگر دندان ها یا لثه هایی حساس دارید، خمیر دندانهای ضد حساسیت تهیه کنید. موادی مانند کلرید استرانسیم و نیترات پتاسیم توانایی اعصاب دندان را برای انتقال درد کاهش می دهد. توجه داشته باشید که خمیر دندان ضد حساسیت نمی تواند درد ناشی از پوسیدگی را خنثی کند.

ادامه در دکتر فارمو

dr pharmo dr pharmo
dr pharmo dr pharmo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋