dr pharmo dr pharmo

dr pharmo dr pharmo

درمان پوست پرتقالی و منافذ باز پوست

مشکلات پوستی در سنین مختلفی پدیدار می‌شوند و عوامل بسیار متعددی در این زمینه تاثیر گذار هستند. پرتقالی شدن پوست صورت و دیگر قسمت‌های بدن یکی از مشکلات رایج در زمینه‌ی زیبایی محسوب می‌شود و عدم درمان پوست پرتقالی می‌تواند موجب وارد شدن آسیب‌های دائمی به پوست شود و هزینه‌های نگهداری از پوست شما را افزایش دهد. عوامل مختلفی وجود دارند که موجب پرتقالی شدن پوست می‌شوند و با رعایت برخی از موارد می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی این مشکل پوستی و عوامل موثر بر پرتقالی شدن پوست، اطلاعاتی را در رابطه با کنترل و درمان پوست پرتقالی به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را با جدید‌ترین و پربازده‌ترین محصولاتی که برای درمان این بیماری پوستی استفاده می‌شوند آشنا سازیم.

پوست پرتقالی چیست؟

درمان پوست پرتقالی
عکس پوست پرتقالی

پوست پرتقالی و یا پرتقالی شدن پوست به معنای باز شدن بیش از حدّ منافذ پوستی و تاثیر ‌گذاری این پدیده بر روی ظاهر پوست می‌باشد. این عارضه در زبان فرانسوی Peau d’orange نامیده می‌شود که به معنای پوست میوه‌ی پرتقال می‌باشد و می‌تواند در هر قسمت از پوست بدن ظاهر شود. مختل شدن چرخه‌ی بازتولید سلول‌های پوستی و کاهش رطوبت پوست می‌توانند زمینه را برای پرتقالی شدن پوست فراهم نمایند و با کنترل این عوامل می‌توان گام‌های بلندی را در راستای درمان پوست پرتقالی برداشت.

با این حال، باید به این نکته توجّه داشته باشید که پرتقالی شدن پوست به مرور زمان ایجاد می‌شود و با تجمّع سلول‌های پوستی در اطراف منافذ موجود در پوست این فرایند تسریع می‌گردد. بطور کلی، منافذ سطح پوست انسان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند و شناخت و کنترل این عوامل یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله و درمان پوست پرتقالی و سایر بیماری‌های پوستی می‌باشد. در ادامه می‌توانید با تعدادی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد کننده‌ی پوست پرتقالی و اصلی‌ترین روش‌های درمان پوست پرتقالی اطّلاعات جامعی را کسب کنید.

دلایل بروز پوست پرتقالی چیست؟

افزایش سن

افزایش سن یکی از دلایل پرتقالی شدن پوست صورت می‌باشد

افزایش سن یکی از عوامل اصلی ایجاد شدن پدیده پوست پرتقالی محسوب می‌شود و شدّت علائم این عارضه‌ی پوستی معمولاً با افزایش سن بیشتر می‌شود. پوست صورت و دیگر قسمت‌های بدن انسان با افزایش سن توانایی تولید پروتئین‌های لازم برای حفظ قوام و زیبایی خود را از دست می‌دهد و به دلیل عدم تولید پروتئین‌های خانواده‌ی کلاژن و الاستین پوست صورت دچار افتادگی می‌شود و این پدیده ارتباط مستقیمی را با بزرگ شدن منافذ پوستی دارد و ظاهر پوست شما را زبر‌ و خشن نشان می‌دهد.

همچنین، با افزایش سن تعداد و کیفیّت سلول‌های پشتیبان پوستی که وظیفه‌ی تولید مجدّد سلول‌های پوستی و سایر پروتئین‌های دخیل در زیبایی را دارند کاهش می‌یابد و این عامل موجب بروز پدیده‌ی پرتقالی شدن پوست می‌شود و مراقبت درست و اصولی از پوست و استفاده از روش‌های سنّتی و یا پزشکی برای درمان پوست پرتقالی امری مهم تلقّی می‌گردد.

سلولیت

درمان پوست پرتقالی
سلولیت یا تجمع بافت چربی از دلایل بروز پوست پرتقالی است.

سلولیت از دیگر عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده‌ی پوست پرتقالی می‌باشد و شیوع این پدیده با افزایش سن ارتباط مستقیمی را دارد. همچون مورد قبلی، با ورود به دوران میانسالی قدرت بازسازی پوست به میزان قابل توجّهی کاهش می‌یابد و ساختار پوست دچار تغییراتی می‌شود. در سلولیت تعدادی از سلول‌های چربی در حد فاصل میان عضلات پوستی و فیلامنت‌های پشتیبان پوستی تجمّع می‌یابند و این مسئله موجب تغییر ظاهر پوست می‌شود.

بیشتر بدانید!

محلول تقویت کننده ناخن چطور به دستان شما جان دوباره می‌بخشد؟! 😍

این عارضه‌ی پوستی بیشتر پوست قسمت‌هایی همچون: باسن، کشاله‌ی ران و شکم را درگیر می‌کند و شیوع آن در بانوان بیشتر از آقایان می‌باشد و جزو عوامل ایجاد کننده‌ی پوست پرتقالی محسوب می‌شود. با این حال، درمان این عارضه‌ی پوستی بسیار مشکل است و بازده روش‌های درمانی موجود برای از بین بردن سلولّیت بسیار کم و غیر قابل قبول می‌باشد و این مسئله درمان پوست پرتقالی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

ادامه در سایت دکتر فارمو

dr pharmo dr pharmo
dr pharmo dr pharmo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋