dreamersnurserydubai

dreamersnurserydubai

اهمیت نقش آفرینی در سالهای اولیه عمر کودکان

 

 

 

کودکان از مزایای نقش آفرینی سود زیادی می برند. بازی نقش باعث تقویت عزت نفس، خلاقیت، مهارت های ارتباطی، رشد جسمانی و توانایی حل مشکلات در کودکان می شود. این یک راه خوب برای کودکان است تا وارد شخصیت شوند، اجراهای واقعی یا تخیلی را اجرا کنند و بسیار سرگرم شوند. همه چیز به بچه ها بستگی دارد، و این یک راه عالی برای هیجان زده کردن آنها در مورد ریسک کردن و خلاقیت در نقش هایشان است. این یک روش سرگرم کننده برای کودکان است که با استفاده از وسایل و تجهیزات مضمون، در مورد بسیاری از حرفه ها و شرایط روزمره یاد بگیرند. بیایید نگاهی بیندازیم به فواید بی شمار ایفای نقش در دوران کودکی و اینکه ایفای نقش چیست و اهمیت آن چیست.

 

 


به گزارش Researchgate.net بازی نقش به کودکان کمک می کند تا تأثیر مثبت و منفی اقداماتی را که انجام می دهند بیاموزند. این بدان معناست که وقتی کودکان سناریوهای زندگی واقعی را اجرا می کنند، می توانند نحوه پاسخگویی را انتخاب کنند و در یک محیط بازی، واکنش افراد مختلف را تجربه کنند. این برای توسعه آنها مهم است زیرا مهارت های اجتماعی و حل مسئله آنها را تقویت می کند.


بازی نقش چگونه به رشد کودک کمک می کند؟


شغلی: وقتی کودکان وانمود می کنند که افسر پلیس، پزشک، پرستار، معلم یا کارگر ساختمانی هستند، همدلی را در بین همسالان خود تقویت می کنند. تصور کردن خود در موقعیتی با ارزش در جامعه یک سرگرمی مفرح و مفید برای جوانان است. به عنوان بخشی از مزایای فعالیت های ایفای نقش، کودکان خردسال به طور طبیعی توانایی های ارتباطی و حل مسئله خود را از طریق ایفای نقش های شغلی توسعه می دهند.
فانتزی: نقش آفرینی شامل فانتزی های زیادی است. کتاب های مصور و شخصیت های ابرقهرمانی که خوب، وحشتناک و حتی زشت ترین ها را به تصویر می کشند، کودکان را مجذوب خود می کنند. کودکان در سال های اولیه با ایفای این نقش های شخصیتی تفاوت بین درست و غلط را یاد می گیرند. در حالی که ایفای نقشی که آنها دوست دارند ممکن است باعث اعتماد به نفس و شجاعت شود، همچنین می تواند ایده ها و مفاهیم جدیدی ایجاد کند. جوانان باید در بازی های تخیلی با گروه شرکت کنند، زیرا اهمیت کار گروهی را به آنها می آموزد. در سال های اولیه زندگی، ایفای نقش به کودکان می آموزد که چگونه در نقش شخصیت ها مذاکره کنند، مانند اینکه چه کسی در یک موقعیت خوب است یا چه کسی شر است. مذاکره اغلب تنها راهی است که آنها می توانند اولین گزینه خود را به دست آورند، اما آنها می توانند با کار با یکدیگر به عنوان یک گروه یک راه حل قابل اجرا پیدا کنند.

 

مزایای ایفای نقش در دوران کودکی


1- خلاقیت را برمی انگیزد

بر اساس مطالعات اخیر، تفکر خلاق و انعطاف پذیری شناختی کودکان به عنوان بخشی از مزایای بازی نقش به شدت افزایش یافته است. تخیل مهارتی است که باید هر چه زودتر پرورش داده شود تا کودکان بتوانند کتاب های خوب را تصور کنند و در آینده به سایر دیدگاه ها پی ببرند. تخیل و خلاقیت سنگ بنای اختراعات نابغه، درمان های نوآورانه و فناوری های پیشرفته هستند. فعالیت های مهد کودک ما در دبی می تواند تخیل و خلاقیت کودکان را بسازد و بهبود بخشد.

 

 
2- رشد اجتماعی و عاطفی

رشد اجتماعی و عاطفی بخشی از مزایای ایفای نقش است. این غیرمعمول نیست که کودکان خود را در موقعیتی تصور کنند که ممکن است به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، مثلاً در زمین بازی. ایفای شخصیت یا شخص مورد علاقه خود هدف این فعالیت برای کودکان است. آنها با قرار دادن خود به جای این شخصیت یاد می گیرند که چگونه با دیگران همدردی کنند . ایفای نقش به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند که احساسات خود را مدیریت کنند و مشکلات را راحت تر حل کنند.



3- تسلط به زبان های دیگر و ارتباطات را افزایش می دهد

نقش آفرینی تاثیر زیادی در ارتباطات دارد! در یک محیط گروهی، جوانان کلمات و عبارات جدیدی را از افرادی که به طور منظم درگیر هستند، به دست می آورند.

دایره واژگان کودک با آزمایش روش های مختلف بیان خود به همسالان خود گسترش می یابد. توانایی آنها در گوش دادن و درک دیگران با تمرین واژگان جدید بهبود می یابد.

 
4-به حل مسئله کمک می کند

در نتیجه مزایای ایفای نقش برای کودکان نوپا، ایفای نقش به طور خودکار موقعیت هایی را ایجاد می کند که کودکان قبلاً با آنها مواجه نشده اند. در نتیجه، آنها نیاز به توسعه یک راه حل جدید دارند. در حین ایفای نقش در گروه، آنها شروع به کسب مهارت های حل مسئله می کنند.

 
5- رشد جسمانی

علاوه بر مزایای دیگر ایفای نقش در سال های اولیه، ایفای نقش می تواند به رشد جسمانی کودکان در سال های اولیه کمک کند. کودکان از تظاهر به نجات روز با عجله به محل تصادف و بالا رفتن از نردبان برای خاموش کردن آتش سوزان لذت می برند. هماهنگی دست و چشم کودک و مهارت های حرکتی ظریف و درشت از طریق ایفای نقش تقویت می شود.

 
مزایای ایفای نقش در سالهای اولیه

مشارکت در بازی های نقش آفرینی فرصتی عالی برای کودکان در هر سنی است تا مهارت های مهم زندگی را بیاموزند و تمرین کنند. مزایای بازی های نقش آفرینی بسیار زیاد است. به عنوان بخشی از مزایای بازی نقش، والدین می توانند با شرکت در یک بحث گروهی در مورد چالش های فرزند خود بیاموزند. بازی در یک محیط امن ممکن است کودکان را ترغیب کند تا به ایفای نقش بپردازند. اما اگر چنین محیطی در خانه خود ندارید، مهد کودک ما در دبی می تواند برای فرزندان شما چنین محیطی را فراهم کند.

 

منبع مقاله: بلاگ وبسایت دریمرز نرسری

dreamersnurserydubai
dreamersnurserydubai

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋