Ali Jafari

Ali Jafari

متخصص مغز و اعصاب در مقابل جراح مغز و اعصاب

 

تفاوت اصلی این دو پزشک در این است که یک متخصص مغز و اعصاب بیماران را عمدتاً از طریق استفاده از داروها درمان می کند و یک جراح مغز و اعصاب بیماران را از طریق تکنیک های جراحی درمان می کند . هر دو تخصص شرایطی را درمان می‌کنند که بر توانایی افراد برای دیدن، شنیدن، صحبت کردن، راه رفتن، استفاده از چاقو و چنگال و خواندن و نوشتن تأثیر می‌گذارد.

 


متخصصان مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب اغلب با هم کار می کنند. ممکن است ابتدا به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید، که ارزیابی اولیه شما را انجام می دهد و متخصص مغز و اعصاب شما با یک جراح مغز و اعصاب همکاری می کند تا به طور مشترک تصمیم بگیرد که آیا جراحی بهترین راه عمل است یا خیر. هنگامی که روش ها انجام می شود، هر دو متخصص با هم کار می کنند.
 

متخصصان اختلال حرکتی

برخی از متخصصان مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب بیشتر در درمان اختلالات حرکتی تخصص دارند. این متخصصان اختلال حرکتی (MDS) شرایطی مانند لرزش اساسی، بیماری پارکینسون و دیستونی را درمان می‌کنند.

متخصصان مغز و اعصاب MDS مراقبت های جامعی را برای بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی ارائه می دهند. متخصصان مغز و اعصاب MDS از نزدیک با جراحان مغز و اعصاب، سایر متخصصان پزشکی و درمانگران برای ارائه مراقبت های چند رشته ای، مدیریت دارویی به روز، مدیریت غیرپزشکی/جراحی و گزینه های درمان جراحی همکاری می کنند. متخصصان مغز و اعصاب MDS گزینه های جراحی را برای داوطلبانی که معتقدند نتایج موفقیت آمیزی با نتایج جراحی خواهند داشت، توصیه می کنند. 

جراحان مغز و اعصاب MDS تکنیک های جراحی از جمله محرک های عمقی مغز را انجام می دهند که به عنوان ضربان ساز برای مغز عمل می کنند تا اختلالات حرکتی را درمان کنند.

Ali Jafari
Ali Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋