doorbinmalkedza20

doorbinmalkedza20

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

دوربین مخفی در خانه

دوربین های مداربسته مخفی برای خانه. آیا آنها قانونی هستند؟

راه های مختلفی برای ایمن ماندن در خانه وجود دارد. یکی از مواردی که اخیراً مورد استفاده قرار می گیرد، نصب دوربین های نظارت مخفی برای خانه است. با این حال، استفاده از آنها در همه شرایط قانونی نیست. آیا می خواهید بدانید آنها چه هستند؟

در خانه هم مردم داریم و هم کالاهایی که برایمان عزیز هستند و طبیعی است که به دنبال راه هایی برای رسیدن به امنیت همه جانبه باشیم. به همین دلیل است که سیستم های مداربسته در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند.

چیزی که هرگز نباید فراموش کنیم این است که گرفتن تصاویر یک موضوع شخصی است. ما باید مراقب مقررات مربوط به حفاظت از داده ها باشیم.

برای جلوگیری از سردرگمی، ابتدا لازم است تفاوت بین ضبط های خصوصی و نظارت تصویری را بدانید. اگر برای اهداف خصوصی، چه در یک فضای عمومی و چه خصوصی، ضبط شده باشند، خصوصی هستند.

نظارت تصویری ضبط هایی است که برای اهداف امنیتی در مکان های عمومی انجام می شود. به عنوان مثال، دوربینی که توسط نیروهای امنیتی دولتی در خیابان نصب شده است یا دوربینی که اتفاقات یک فروشگاه را ضبط می کند.

اما اگر دوربین داخل خانه شخصی باشد دوربین مداربسته محسوب نمی شود بلکه یک ضبط خصوصی محسوب می شود.

آیا نصب دوربین های مداربسته مخفی در خانه قانونی است؟

خیر نصب و ضبط با دوربین مخفی در منزل بسته به هدفی که برای آن نصب شده است قانونی یا غیرقانونی خواهد بود.

اگر به دنبال یک هدف قانونی مانند ارتقای امنیت در خانه باشد، تا زمانی که ضبط‌های ضبط شده برای هیچ هدفی غیر از اثبات ارتکاب جرم مورد استفاده قرار نگیرند، کاملا قانونی است.

چیزی که کاملاً غیرقانونی است، قرار دادن دوربین های مخفی در فضاهای صمیمی مانند حمام است. در اینجا ما به شما نشان می دهیم که چگونه دوربین جاسوسی را شناسایی کنید.

چه زمانی دوربین های نظارت مخفی را برای خانه نصب کنیم؟

در اغلب موارد، هنگامی که دوربین مخفی نصب می شود، برای نظارت بر کارمندان استفاده می شود. مثلاً اگر در خانه خانه دار یا پرستار بچه باشد.

اما ثبت نام های اخذ شده در این موارد در صورتی که کارگر قبلاً از ثبت نام خود مطلع نشده باشد قانونی نخواهد بود.

حتی اگر خانه شخصی باشد، برای کارمند محل کار اوست، بنابراین در صورت انجام هرگونه ضبط باید به او اطلاع داده شود.

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین های مخفی، به دست آوردن شواهدی است که نشان دهد شخصی در خانه مرتکب جرمی شده است، مثلاً با کودک آزاری. در این مواقع البته نیازی به اطلاع رسانی نصب دوربین نیست.

 

آیا دوربین های مداربسته مخفی خانه مدارک معتبری در محاکمه هستند؟

در صورتی که از دوربین مخفی مطابق با الزامات استفاده قانونی استفاده شده باشد، تصاویری که گرفته اید بدون هیچ مشکلی در دادگاه قابل استفاده هستند.

در مواردی که استفاده از دوربین غیرقانونی است، تصاویر گرفته شده ممکن است به عنوان مدرکی مبنی بر سوء استفاده از دوربین بر خلاف قانون باشد.

 

قانون قضایی در مورد دوربین های جاسوسی در منازل چه می گوید؟

پدیده ثبت نام در منزل افراد بیش از آنچه به نظر می رسد جدیدتر است، بنابراین قانون هنوز به طور واضح به آن پرداخته است.

رویه قضایی تشخیص داده است که ضبط های انجام شده در اماکن عمومی و محیط های کاری در صورتی که نصب دوربین ها اطلاع رسانی شده باشد و دوربین ها به مکان هایی که ممکن است حریم خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار دهد (حمام، کمد لباس) اشاره نکنند، قانونی است و به عنوان مدرک است. ، و غیره.)

وقتی صحبت از نصب دوربین های جاسوسی خانگی می شود، پذیرش به عنوان مدرک توسط دادگاه کمی پیچیده تر است.

در بسیاری از موارد، آنها به عنوان مدرک پذیرفته نمی شوند، زیرا آنها ضبط هایی هستند که بدون رضایت قهرمان داستان انجام شده اند. با این حال، داوران موافق هستند که استثنائاتی باید قائل شوند.

بنابراین ضبط ضبط شده با دوربین جاسوسی در منزل در صورتی که ضبط شده ناقض حقوق اساسی نباشد، در صورتی که محتوا نشان دهد جرم وجود دارد و راه دیگری برای اثبات ارتکاب جرم وجود نداشته باشد به عنوان مدرک پذیرفته می شود. .

 

doorbinmalkedza20
doorbinmalkedza20

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋