dimaalesin

dimaalesin

گوگل سرچ کنسول چیست؟

Google Search Console ابزار گوگل آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای برقراری ارتباط با مدیران وب سایت است. کنسول جستجوی گوگل به شما کمک می کند مشکلات سایت خود را پیدا کنید، آنها را برطرف کنید و در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کنید. هر کسی که یک سایت شخصی یا تجاری را مدیریت می کند باید از ابزارهای تحلیلی و آماری برای ارزیابی عملکرد سایت استفاده کند. Google Search Console یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان است که در این مقاله آموزش جامع آن را در اختیار شما قرار داده ایم.
کنسول جستجوی گوگل چیست؟
داشبورد جستجوی گوگل ابزاری قدرتمند برای نظارت بر عملکرد وب سایت است. با کمک این ابزار می توانید داده های مهمی را از وب سایت دریافت کنید و ترافیک وب سایت را بررسی کرده و با اصلاح خطاهای احتمالی و بهبود و به روز رسانی محتوای آن، آن را افزایش دهید. با یادگیری نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل همراه ما باشید.
مزایای استفاده از موتور جستجو چیست؟
Search Console ابزاری رایگان و قدرتمند است. این ابزار امکان تغییر تنظیمات سایت با گوگل و در عین حال ارائه گزارش های متنوع و بسیار جامع را در اختیار ما قرار می دهد. از جمله آنها عبارتند از:
کارایی
کشف کردن
گزارش
دریابید
شما اعضای حیاتی وب
آمار بازدید کنید
پیوندها:
از طریق این ابزار می توانید نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید، از گوگل بخواهید صفحات شما را ایندکس کند و در صورت وجود مشکل امنیتی در سایت شما و یا جریمه شدن توسط گوگل به شما اطلاع داده شود.
آیا ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل و استفاده از آن رایگان است؟
بله، ثبت نام و افزودن یک وب سایت به کنسول جستجو ساده ترین گامی است که هر کسی می تواند انجام دهد. پس از افزودن سایت به ابزار کنسول جستجو، باید به گوگل نشان دهید که مالک سایت هستید و پس از این مرحله کار انجام شده است!
در این مقاله نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول و تایید هویت سایت را به زبان بسیار ساده به شما آموزش داده ایم. مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول عبارتند از:
یک وب سایت اضافه کنید
تایید هویت
موتور جستجوی کنسول کاملا رایگان است و گوگل برای داده ها و گزارش ها هزینه ای از کاربران دریافت نمی کند.
صفحه را به کنسول نزدیک Google وارد کنید
شاید این سوال برای شما، ورودی گوگل پیش آمده باشد و چگونه می توانم آمار بازدیدکنندگان سایتم را بدانم؟ پاسخ این سوال را با ورود به سایت در سرچ کنسول گوگل خواهید یافت. ابتدا باید بدانید که چگونه وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل متصل کنید. برای نصب کنسول جستجوی گوگل و اتصال وب سایت خود به این ابزار سئو، راهنمای گام به گام را دنبال کنید.
آموزش کنسول جستجوی گوگل را کامل کنید
اکنون که کنسول جستجوی گوگل را به وب سایت خود وصل کرده اید، وقت آن است که به تجزیه و تحلیل داده های خود فکر کنید! برای آشنایی با نحوه کار با کنسول جستجوی گوگل، این مقاله را تا پایان بخوانید. در ادامه به شما خواهیم گفت که این ابزار قدرتمند سئو دارای چه ویژگی هایی است و چگونه می توان اطلاعات را در آن یافت.
گزارش عملکرد
در این گزارش می توانید ببینید چه صفحاتی از وب سایت شما در گوگل رتبه بندی می شوند و برای کدام کلمات کلیدی. در نسخه قدیمی کنسول جستجوی گوگل فقط می توانید آمار 90 روز گذشته را مشاهده کنید اما در نسخه جدید می توانید آمار 16 ماه گذشته را نیز مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که این آمار پس از فعال کردن کنسول جستجو در وب سایت شما فعال می شود.
اگر مرتباً این بخش را بررسی کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که کدام صفحات یا کلمات نیاز به توجه و بهبود دارند.
بخش عملکرد دارای بخش های زیر است:
پرس و جوها
شیشه
کشورها
واحدها
فرم جستجو
تاریخ
بخش پوشش شاخص
این قسمت از کنسول جستجوی گوگل کمی فنی تر است. این بخش نشان می دهد که چند صفحه توسط گوگل ایندکس شده است. چه تعداد از صفحات ایندکس نشده اند و چه تعداد از صفحات دارای مشکل یا خطا هستند.
توصیه می کنیم به طور دوره ای این بخش را مرور کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به سرعت آن را حل کنید. اگر روی پیوند این صفحه کلیک کنید، اطلاعات دقیق تری در مورد خطای ایجاد شده دریافت خواهید کرد. هنگامی که خطا را برطرف کردید، می‌توانید روی اعتبارسنجی رفع مشکل کلیک کنید تا Google صفحه شما را دوباره آزمایش کند.
در اینجا باید به سه نکته مهم توجه کنید:
اگر محتوای جدیدی می نویسید، تعداد صفحات شما باید دائما در حال افزایش باشد. این بدان معناست که گوگل به طور منظم صفحات شما را ایندکس می کند و با افزودن محتوا سایت شما را زنده نگه می دارد.
مواظب زود افتادن باشید! اگر نمودار به طور ناگهانی کاهش یابد، به این معنی است که گوگل در دسترسی به سایت شما با مشکل مواجه شده است. شاید فایل Robot.txt مسدود شده باشد یا سرور از کار افتاده باشد.
دانلودها و گرافیک های ناگهانی و غیرمنتظره ممکن است نشان دهنده مشکلاتی مانند تکرار محتوا یا هک باشد.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم توضیحات مفیدی در مورد کنسول جستجوی گوگل ارائه دهیم با کمک این مقاله می توانید به راحتی از این ابزار استفاده کنید با این حال به یاد داشته باشید که برای تحلیل بهتر و دریافت مشاوره و مشاوره سازنده، یک ابزار خارجی هرگز به اندازه یک ابزار ایرانی نمی تواند به شما کمک کند.

dimaalesin
dimaalesin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋