digilearn4u

digilearn4u

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آشنایی با مکمل بدنسازی وگن (وگان)

استفاده از مکمل‌ها امروزه در میان مردم افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال، خرید مکمل بدنسازی گیاهی نیز رفته‌رفته جای خود را در میان مردم باز می‌کند. پروتئین، ضروری‌ترین ماده مغذی، نه‌تنها برای بدنسازان برای عضله‌سازی و ترمیم بافت مفید است، بلکه باعث تعادل مایعات، تقویت سیستم ایمنی، ایجاد آنزیم‌ها و هورمون‌ها و غیره می‌شود.

همچنین اعتقاد بر این است که یک مکمل گیاهی می‌تواند به پیشگیری از سرطان، افزایش شانس کاهش وزن و کمک به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. فراتر از مزایای سلامتی شخصی، پروتئین‌های گیاهی نیز می‌توانند در محیط‌زیست تفاوت ایجاد کنند. در ادامه مطلب به بررسی کاملی از مکمل بدنسازی وگان خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

مکمل پروتئین وگن

اگر در انتخاب پودر پروتئین گیاهی با کیفیت بالا برای بدن خود محتاط باشید، متوجه خواهید شد که اغلب مکمل‌های پروتئینی نیز می‌توانند به‌عنوان جایگزین وعده غذایی عمل کنند. آن‌ها از نظر خواص مغذی بسیار غنی هستند و منبع بسیار مؤثری برای رژیم غذایی پروتئین گیاهی هستند. شما می‌توانید پروتئین گیاهی را از برنج، شاهدانه، نخودفرنگی، سویا و غیره دریافت کنید. بااین‌حال، مکمل پروتئین نخود به دلیل خواص بسیار آن بهترین مورد شناخته شده است.

پودر پروتئین گیاهی بهترین گزینه موجود برای ورزشکاران و بدنسازان است؛ زیرا به تأمین آمینواسیدهای کافی بدن و حمایت از سنتز پروتئین، ترمیم عضلات و افزایش رشد عضلات کمک می‌کند. پودرهای پروتئین دوستدار وگان نیز به‌اندازه پروتئین وی مؤثر هستند و در ترکیب، عملکرد، قدرت و افزایش عضله تفاوتی ندارند. علاوه بر این، پروتئین گیاهی به‌طورکلی حاوی فیبر است و باعث تقویت باکتری‌های خوب، هضم بهتر و سلامت قلب می‌شود.

انواع مختلف مکمل‌های بدنسازی وگن

مکمل بدنسازی وگان کراتین

کراتین اساساً یک ماده طبیعی است که در سلول‌های ماهیچه‌ای یافت می‌شود. کراتین به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا در حین بلندکردن وزنه‌های سنگین در باشگاه یا دنبال‌کردن روتین‌های ورزشی با شدت بالا انرژی تولید کنند. جالب اینجاست که تقریباً 95 درصد کراتین بدن معمولاً به‌صورت فسفوکراتین ذخیره می‌شود. مقدار باقیمانده را می‌توان در مغز، کبد و کلیه‌ها یافت. کراتین شباهت‌های زیادی با اسیدهای آمینه دارد.

مصرف گوشت، مقدار توده عضلانی و ورزش از جمله عواملی هستند که بر ذخیره کراتین بدن شما تأثیر می‌گذارند. ازاین‌رو، به طور خلاصه خواص مکمل بدنسازی یونیورسال کراتینی شامل موارد زیر است:

  • افزایش ظرفیت کار بی‌هوازی که به فرد امکان می‌دهد تمرینات پرفشار بیشتری را انجام دهد.
  • افزایش متوسط ​​قدرت استقامتی
  • افزایش توده بدون چربی
  • افزایش سطح انرژی بدن

پیشنهاد می‌شود ورزشکارانی که رژیم‌های گیاهی را ترجیح می‌دهند تغذیه خود را با کراتین مونوهیدرات کامل کنند تا منبع روزانه کراتین را در رژیم غذایی خود تنظیم کنند.

مکمل بدنسازی وگن سیترولین مالات

سیترولین مالات که یک مکمل بدنسازی وگان به حساب می‌آید، ترکیبی است که از یک اسیدآمینه غیرضروری (سیترولین) تشکیل شده است. این ترکیب، پس از مصرف تولید آرژنین را تحریک می‌کند؛ بنابراین در مقابل، سطح اکسید نیتریک را افزایش می‌دهد. این یک عنصر محبوب در میان مکمل‌های مختلف قبل از تمرین در سطح جهانی است؛ زیرا جریان خون را افزایش می‌دهد و تأثیر قابل‌توجهی بر استقامت عضلانی، افزایش عضلات، درد عضلانی و عملکرد هوازی دارد.

مکمل ورزشی وگان وزن‌گیری یا Mass Gainers

برای شروع ﺧﺮﯾﺪﻣﮑﻤﻞورزﺷﯽ وزن‌گیری‌ها بیشتر توسط ورزشکاران و ورزشکاران مصرف می‌شوند؛ زیرا بخش زیادی از کالری را به شکل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ارائه می‌کنند. این کربوهیدرات‌ها معمولاً ترکیبی از گلوکز و مالتوز هستند. برخی از مزایای قابل‌توجه وزن‌گیری‌ها عبارت‌اند از:

  • ریکاوری بعد از تمرینات سخت
  • افزایش عملکرد کلی تمرینی یک فرد
  • افزایش رشد عضلات

بااین‌حال، هیچ برنده‌ای بهتر از یک رژیم غذایی گیاهی و متعادل برای وزن مناسب و افزایش عضله برای یک فرد وجود ندارد. اگرچه می‌توان برای رفع کمبود کالری مصرف مکمل را انتخاب کرد، اما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و همه‌جانبه نباید کاملاً به مکمل‌ها وابسته باشید.

خواص مکمل ورزشی وگن

مکمل ورزشی وگان BCAA وگان

هر زمان که یک رژیم تمرینی را برای کاهش کالری یا مصرف کالری اضافی اتخاذ می‌کنید، بدن شما به حداکثر پروتئین به‌عنوان منبع انرژی نیاز دارد. اگرچه ممکن است گزینه‌های زیادی برای سایر افراد وجود داشته باشد، اما به همان اندازه گزینه‌های زیادی برای مکمل‌های BCAA مناسب برای وگان‌ها و گیاه‌خواران در بازار وجود دارد. BCAA اساساً یک مکمل بدنسازی وگن سریع است که عمدتاً در عضلات اسکلتی متابولیزه می‌شود و آن‌ها را به بلوک‌های سازنده پروتئین تبدیل می‌کند.

آن‌ها معمولاً به دو شکل قرص و پودر در دسترس هستند. مکمل‌های BCAA اسیدهای آمینه اضافی را فراهم می‌کنند که برای رشد کلی بدن ضروری هستند. سرعت سنتز پروتئین برای رشد عضلات باید از سرعت تجزیه پروتئین بیشتر باشد؛ بنابراین زمانی که بدن شما با کمبود کالری مواجه است، واقعاً در معرض خطر تبدیل‌شدن به حالت کاتابولیک است و ازاین‌رو، بدن شما برای تجزیه انرژی به بافت عضلانی رو می‌آورد که اغلب منجر به ازدست‌دادن عضله می‌شود.

مکمل بدنسازی وگن پروتئینی

مکمل بدنسازی وگان قبل از تمرین

اگر تابه‌حال سعی کرده‌اید در مورد مکمل‌های گیاهی قبل از تمرین تحقیق کنید، حتماً متوجه شده‌اید که همه آن‌ها معمولاً حاوی دوزهای بالایی از کافئین هستند. اغلب از چنین مکمل‌هایی برای افزایش انرژی و تمرکز فرد استفاده می‌شود.

جدا از افزایش انرژی، کافئین همچنین به بهبود سلامت روان، حافظه، ورزش، عملکرد کلی و فرایندهای چربی‌سوزی کمک می‌کند. بااین‌حال، زیاده‌روی در هر چیزی برای سلامتی خوب نیست. به طور مشابه، مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث بی‌خوابی، افزایش فشارخون و اضطراب شود.

مکمل‌های قبل از تمرین اساساً برای تأمین انرژی برای عضلات شما استفاده می‌شوند و ازآنجایی‌که کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی برای عضلات شما هستند، باید یک میان وعده حاوی کربوهیدرات را به‌عنوان وعده غذایی/ میان وعده قبل از تمرین خود در نظر بگیرید.(اطلاعات بیشتر)

مکمل بدنسازی وگن بتا آلانین

بتا آلانین یکی از اسیدهای آمینه ضروری است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و زمانی که بدن ما بتواند آن را هضم کند به کارنوزین تبدیل می‌شود. کارنوزین معمولاً به‌عنوان یک سنگر برای اسید عمل می‌کند و همچنین به جلوگیری از تولید اسیدلاکتیک بیش از حد در بدن شما کمک می‌کند. این ماده زمانی که معمولاً تمرینات ورزشی فشرده را دنبال می‌کنیم تولید می‌شود؛ بنابراین بتا آلانین به افزایش سطح کارنوزین عضلانی کمک می‌کند و به طور فعال بر دوام ورزش‌کردن اثر می‌گذارد.

مکمل بدنسازی وگن

نتیجه‌گیری مکمل پروتئین وگن

برای نتیجه‌گیری از مکمل بدنسازی وگن باید به‌خاطر داشته باشید که مکمل‌ها جایگزین غذا و تغذیه روزانه شما نیستند. هیچ قرص جادویی یا راه‌های آسانی برای دستیابی به اهداف وجود ندارند و شما باید بیشتر بر روی تمرین خود تمرکز کنید و در درجه بعدی با همراهی یک متخصص، مکمل موردنظر خود را انتخاب کنید.

مواردی که باید برای اطمینان از رژیم غذایی مناسب برای بدن خود در نظر داشته باشید، شامل عادات غذایی مناسب، کار کردن بر روی مصرف کالری، مصرف مناسب ریزمغذی‌ها و اسیدهای آمینه و پیروی از یک رژیم تمرینی متمرکز می‌شوند.

مکمل بدنسازی وگن مانند تمام مکمل‌های بدنسازی، به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند و باید در کنار فعالیت و تغذیه مناسب قرار بگیرد؛ بنابراین مکمل‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید و فراموش نکنید که قبل از خرید آن‌ها با یک متخصص مشورت کنید.

digilearn4u
digilearn4u

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋