دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۶ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

چرا بسیاری از خودروها امروزه چراغ‌های جلو دو قسمتی دارند؟

چرا بسیاری از خودروهای امروزی چراغ جلوی دوبخشی دارند؟

در ابتدا، چراغ‌های دوبخشی برای رفع چالش‌های طراحی و مونتاژ خودرو اختراع شدند، اما اکنون به یک عنصر طراحی تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند.

رواج چراغ‌های جلوی دوبخشی در طراحی خودروهای مدرن، تغییری چشمگیر نسبت به ظاهر خودروهای سنتی با دو چراغ بزرگ در دو طرف نمای جلو را نشان می‌دهد. خودروهای امروزی به‌ویژه شاسی‌بلندها، سدان‌ها و حتی استیشن واگن‌ها دارای چراغ‌های روز باریک و نصب‌شده در بخش بالایی هستند که نقش امضای بصری را ایفا می‌کنند، درحالی‌که چراغ‌های اصلی اغلب در قسمت پایین سپر یا به‌طور یکپارچه در بدنه خودرو پنهان شده‌اند.

در ابتدا، چراغ‌های دوبخشی برای رفع چالش‌های طراحی و مونتاژ خودرو اختراع شدند، اما اکنون به یک عنصر طراحی تعیین‌کننده تبدیل شده‌اند. حالا چراغ‌های روز مانند ابروهای درخشان عمل می‌کنند و ظاهری آینده‌نگر و پیشرفته به خودرو می‌بخشند. این روند در مدل‌هایی مانند فراری پوروسانگوئه، هیوندای کونا و توسان و سیتروئن C5 X به وضوح دیده می‌شود. همگی این خودروها از طراحی چراغ دوبخشی برای ایجاد هویت بصری جسورانه استفاده می‌کنند. طراحی C5 X ریشه در کانسپت C-Xperience سال ۲۰۱۶ دارد که چراغ‌ها را با لوگوی برند ادغام کرده بود.

مثال‌هایی از چراغ دوبخشی در خودروهای امروزی

در گروه استلانتیس، مدل لانچیا اپسیلون از امضای نوری LED در بخش بالا استفاده می‌کند، درحالی‌که چراغ‌های اصلی در سپر پنهان شده‌اند. این جداسازی عملکرد و فرم به خودروسازان اجازه می‌دهد تا سبک طراحی جدیدی را تجربه کنند که در آن نورپردازی به یک عنصر گرافیکی تبدیل می‌شود.

کوپرا

نوارهای نوری LED نیز محبوب شده‌اند. این نوارها، چراغ‌های روز را در جلوی خودروهایی مانند فولکس واگن ID.4، کوپرا تاواسکان و محصولات برند اسمارت به هم متصل می‌کنند. برخی دیگر مانند اشکودا انیاک و پژو ۳۰۸ از افکت‌های نورپردازی کریستالی برای ایجاد ماسک‌های نورانی استفاده می‌کنند.

مدل‌های لوکس مانند آئودی Q6 E-Tron و بی‌ام‌و i7 با چراغ‌های LED فوق‌باریک و شبیه به جواهرات شکسته که قابلیت اجرای توالی‌های نوری پویا دارند، مرزهای طراحی را جابه‌جا کرده‌اند.

تسلا سایبرتراک از یک نوار LED افقی در سرتاسر کاپوت با چراغ‌های عمودی پنهان در سپر بهره می‌برد. این رویکرد مینیمالیستی نورپردازی را به عنصر گرافیکی تعریف‌کننده برند تبدیل می‌کند.

با رشد خودروهای برقی و حذف تدریجی جلوپنجره‌های سنتی، نورپردازی به یک عنصر مرکزی در هویت خودروها تبدیل شده است. کانسپت‌هایی مانند بی‌ام‌و i Vision Dee پنل‌های LED تعاملی را معرفی کرده‌اند. درحالی‌که برندهای چینی مانند های‌فای، اکسپنگ و بی‌وای‌دی درحال آزمایش نورپردازی تطبیقی با قابلیت تغییر شکل و رنگ هستند.

فراری و چراغ دوبخشی

درنهایت، چراغ‌های جلوی دوبخشی بازتابی از تحول گسترده‌تر در طراحی خودرو هستند. این چراغ‌ها تبدیل نورپردازی از عنصر روشنایی کاربردی به یک ویژگی قابل شخصی‌سازی است که شخصیت خودرو و زبان طراحی برند را تعریف می‌کنند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋