دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اپل از Metal 4 و Game Porting Toolkit 3 برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

اپل از ابزارهای متال ۴ و Game Porting Toolkit 3 برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

این ابزارها به تولید بازی‌های حرفه‌ای‌تر برای پلتفرم مک اپل کمک می‌کنند.

اپل در کنفرانس WWDC 2025 ابزارهای متال ۴ و Game Porting Toolkit 3 را معرفی کرد که باعث می‌شوند بازی‌ها در پلتفرم‌های این شرکت واضح‌تر، نرخ فریم سریع‌تر و رهگیری پرتو بهبودیافته با مصرف منابع کمتر اجرا شوند.

به گزارش اپل اینسایدر، هرچند اپل مدت‌ زیادی از کنفرانس اخیر خود را به بازی‌ها و ابزارهای گیمینگ اختصاص نداد، جزئیات بیشتری درباره APIهای بازی به‌روزشده این شرکت به گوش می‌رسد؛ برای مثال، ابزارهای متال ۴ و Game Porting Toolkit 3 به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده‌اند که توسعه و اجرای بازی‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

قابلیت‌های متال ۴ و Game Porting Toolkit 3

متال 4 (Metal 4) یک API است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد رابط‌های گرافیکی پیچیده یا بازی‌هایی با استفاده از پردازش‌های سطح پایین و کم‌مصرفِ شتاب گرفته توسط سخت‌افزار تولید کنند. همچنین Game Porting Toolkit 3 ابزاری است که امکان تست و انتقال بازی‌ها از پلتفرم‌های توسعه خارجی به پلتفرم‌های اپل را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. هریک از این APIها به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند بازی‌هایی با عملکرد بهتر بسازند یا به‌راحتی بازی‌هایشان را از پلتفرم ویندوز به مک پورت کنند.

 Game Porting Toolkit 3

به‌روزرسانی ابزار Game Porting Toolkit 3 برای کمک به توسعه‌دهندگان به‌منظور درک بهتر نحوه اجرای بازی‌هایشان باتوجه‌به ابزارهای مختلف تمرکز دارد؛ برای مثال، ابزار Metal Performance Hud اکنون امکان شخصی‌سازی دارد. همچنین قابلیت نمایش اطلاعات روی صفحه به توسعه‌دهنده کمک می‌کند تصمیمات بهتری برای بهینه‌سازی بگیرد.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با استفاده از قابلیت Mac Remote Developer Tools for Windows در چارچوب کاری فعلی خود بازی‌های مک را روی سیستم مک راه دور بسازند.

علاوه‌براین، Game Porting Toolkit 3 از بافرهای پراکنده (Sparse Buffers)، بافت‌های پراکنده (Sparse Textures)، نمایش عملکرد برای بازی‌های ویندوز و پشتیبانی آزمایشی از ابزارهای جدید MetalFX پشتیبانی می‌کند.

همچنین ابزار متال ۴ چندین ویژگی جدید دارد که این API را ساده‌ کرده و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند با مصرف منابع کمتر، به‌راحتی به عملکرد بهینه روی تراشه‌های سیلیکون اپل برسند. پشتیبانی از یادگیری ماشینی نیز به آن افزوده شده و پشتیبانی بومی از تنسورها در خود API و زبان سایه‌زنی (Shading Language) نیز یافت می‌شود.

در ادامه، سیستم‌های MetalFX دو قابلیت جدید درون‌یابی فریم (Frame Interpolation) و کاهش نویز (Denoising) را نیز دریافت کرده‌اند که به اجرای روان‌تر بازی‌ها با کیفیت گرافیکی بالاتر کمک می‌کنند. همچنین قابلیت Denoising در MetalFX امکان رهگیری پرتو و مسیر (Ray Tracing و Path Tracing) را لحظه‌ای در بازی‌های پیشرفته فراهم می‌کند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋