به گفته منابع آگاه، ۲ نسخه از این مدل با پیشرانه V8 و الکتریکی در خط تولید قرار دارند.
باتوجهبه اینکه بیامو تصمیم گرفته مدل X3 M جدید را تولید نکند، ابهاماتی درباره احتمال عرضه بی ام و X5 M بعدی به وجود آمده است. به گفته منابع آگاه، 2 نسخه این مدل با پیشرانه V8 و الکتریکی در خط تولید قرار دارند. G95 جدید قرار است با ارائه مدل بنزینی در کنار مدل تمامبرقی، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
نسخه درونسوز بهجای پیشرانه پلاگین هیبریدی XM پیشرانه V8 هیبریدی خفیف دارد. همانطورکه انتظار میرفت، بیامو M نسخه تکاملیافته موتور S68 خود را روی این مدل نصب خواهد کرد. این پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که سال ۲۰۲۲ معرفی شد، در مدلهای کنونی X5 M60i و X5 M استفاده میشوند.
این موتور هشتسیلندر احتمالاً قدرتی بیشتر از ۶۱۷ اسب بخار فعلی تولید کند. نسخه برقی X5 M که به اولین شاسیبلند برقی M واقعی بیامو تبدیل میشود، قدرت بیشتری خواهد داشت. البته اگر نسل بعدی iX3 M زودتر از آن عرضه نشود. نسخه برقی X5 M احتمالاً قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار خواهد داشت.
باتوجهبه اینکه X5 معمولی آگوست ۲۰۲۶ وارد خط تولید میشود، تولید G95 احتمالاً تا قبل از اواخر ۲۰۲۷ یا اوایل ۲۰۲۸ آغاز نخواهد شد. هر 2 نسخه درونسوز و برقی روی پلتفرم CLAR در اسپارتانبورگ ساخته خواهند شد. بیامو پیشازاین اعلام کرده بود که تا پایان دهه جاری میلادی ۶ مدل برقی در کارولینای جنوبی تولید خواهد کرد. انتظار میرود ۲ مدل از آنها نسل بعدی X6 و X7 باشند اما فقط مدل اول در نسخه M عرضه خواهد شد. هر ۳ مدل در نسخههای مختلف با موتور V8 و برقی M Performance در دسترس قرار خواهند گرفت.
باتوجهبه استفاده از پیشرانه هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی، احتمال عرضه X5 M جدید در اروپا افزایش مییابد اما با تشدید مقررات آلایندگی، مشخص نیست موتور V8 در بازار اتحادیه اروپا دوام خواهد آورد یا خیر. این پیشرانه بهجز مدل زرهی پروتکشن، از خط تولید سری ۷ خارج شده است.
بیامو تا پایان این دهه، همچنان ترکیبی از موتورهای درونسوز و الکتریکی، ازجمله مدلهای برقی پرفورمنس را عرضه خواهد کرد. حتی مدلهای دیزلی تا مدتی در دسترس قرار دارند تا هیچکس از محصولات مختلف بیامو بینصیب نماند.
پاسخ ها