دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کاهش چشمگیر ظرفیت ریه بهبود یافتگان ویروس کرونا؛ آسیب های دائمی در راه است؟

کاهش چشمگیر ظرفیت ریه بهبود یافتگان ویروس کرونا؛ آسیب‌های دائمی در راه است؟

محققین دانشگاه هنگ کنگ به این نتیجه رسیده‌اند بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، پس از بهبودی به کمک رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی، با کاهش ظرفیت ریه روبرو شده و حتی برخی از آن‌ها پس از راه رفتن سریع، نفس کم می‌آورند.

محققین دانشگاه هنگ کنگ با بررسی افرادی که به صورت کامل بهبود یافته‌اند و هیچ علائمی مبنی بر وجود ویروس کرونا در آن‌ها دیده نمی‌شود، به این نتیجه رسیده‌اند که ریه‌های این افراد به شرایط پیش از بیماری بازنگشته و از ظرفیت آن نیز کاسته شده است. از ۱۲ نفری که این افراد بررسی کرده‌اند، ۲ الی ۳ نفر با کاهش ظرفیت ریه مواجه شده‌اند.

یکی از محققین این دانشگاه می‌گوید:

آن‌ها ممکن است با سریع راه رفتن نیز نفس کم بیاورند. این دسته از بیماران بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از ظرفیت ریه‌های خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا

این محقق در ادامه می‌گوید بیماران بهبود یافته که ظرفیت ریه خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با انجام ورزش‌های هوازی مانند شنا، به مرور زمان ظرفیت از دست رفته ریه خود را به دست بیاورند. با این حال صحبت از آسیب‌های دائمی این ویروس به ریه‌ها کمی زود است، ولی اسکن CT از ریه‌های این افراد، الگوی‌های «شیشه یخ‌زده» را نشان می‌دهد که گواه آسیب به عضو هستند.

اسکن CT از ریه بیماران فعلی نیز پیده‌ای به نام «ساعت شیشه‌ای» را نشان می‌دهد که بیانگر تجمع مایعات در ریه است و با رنگ سفید نمایش داده می‌شود. عکس‌های به دست آمده به خوبی پیشرفت این پدیده را با وخیم‌تر شدن بیماری نشان می‌دهد. بر اساس آمارگیری‌هایی که از کشور‌های مختلف به دست آمده، می‌توان گفت که ویروس کرونا قربانی‌ها خود را بیشتر از میان سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی انتخاب می‌کند؛ داده‌هایی که به خوبی با اتفاقات کشور ایتالیا توجیه می‌شود.

البته سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، بهبود می‌یابند. تاکنون نیز همین گونه بوده و از ۱۴۵۳۷۷ نفری که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، ۷۱۷۱۵ نفر بهبود یافته و ۵۴۲۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋