taninsalamatalborz

taninsalamatalborz

تیم خدماتی طنین سلامت البرز ارائه دهنده خدمات پرستاری و پزشکی در منزل با رویکرد انتشار مقالات علمی معتبر در تلاش است که سطح بهداشت و سلامت جامعه را بهبود ببخشد
توسط ۱ نفر دنبال می شود

علائم امیکرون چیست؟ افزایش موج جدید کرونا

زمان زیادی از گسترش شیوع ویروس کرونا میگذرد و این ویروس در این مدت با شکل و علائم مختلفی خود را نشان داده است. در ماه های گذشته میزان شیوع این ویروس، بخصوص در ایران به حداقل رسیده بود اما موج جدیدی دوباره منتشر شده است و تلفات این بیماری افزایش پیدا کرده است. در ادامه این مقاله با مجله پزشکی و سلامت طنین سلامت البرز همراه باشید تا شما را بیشتر با این ویروس آشنا کنیم.

 

آشنایی با ویروس امیکرون

ویروس امیکرون در واقع نام جدید کرونا یا کووید 19 میباشد که در سال 2021 در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع از ویروس کووید 19 به کشور های بسیاری از جمله برزیل، انگلستان، کره، ژاپن، آمریکا، کشور های آفریقایی، خاور میانه رسیده است و افراد زیادی درگیر این بیماری نیز شده اند. امیکرون در واقه سویه جدیدی از بیماری کرونا است که سرعت انتقال آن به افراد بسیار بالا میباشد اما تلفات جانی نسبتا کمتری را شامل شده است. 

زیست شناس بلژیکی؛ تام ونسلیرز تخمین زده است که ویروس امیکرون می‌تواند تقریبا شش برابر کوید دلتا افراد را در یک دورۀ زمانی آلوده نماید. وی در ادامه به مجله نیچر گفته نقل کرده است: «این یک مزیت بزرگ برای ویروس است اما برای ما خیر.». این ویروس نیز پس از انتشار در انگلستان تعداد افراد بیمار و ناقل را تقریبا به دو برابر رساند.

علائم امیکرون چه میباشد؟

ویروس امیکرون کرونا تقریبا علائم مشابه کووید 19 را دارد اما برخی از این علائم در امیکرون شایع تر میباشند که در ادامه به مهم ترین آن ها پرداخته ایم.

عطسه و سرفه

عطسه و سرفه یکی از مهم ترین علائم این بیماری میباشند که افراد در برخورد اول آن را با آنفلونزا یا سرما خوردگی اشتباه میگیرند. ولی در این دوره زمانی بیشتر علت آن میتواند ویروس امیکرون باشد. بهتر است که اگر سرفه یا عطسه از علائم شما میباشد، یک آزمایش انجام دهید. در واقع سرفه میتواند نشانه ای عفونت ویروس باشد.

سر درد

سردرد نیز در بیماری کرونا یکی از علائم مهمی بود که گاهی منجر به سردرد های شدید همراه با درد های ضربان دار نیز میشد. سردرد به تنهایی میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد اما اگر این علامت را در کنار یکی دیگر از علائم کرونا داشتید پیشنهاد میشود که آزمایش دهید.

 

آبریزش بینی

آبریزش بینی هم در بیماری بسیاری اتفاق میفتد که البته یکی دیگر از علائم امیکرون و کرونا میباشد. علت آبریزش بینی این است که عفونت امیکرون موجب می‌شود که بینی مخاط بیشتری تولید کند تا ویروس ها را به دام انداخته و با آن ها مقابله کند.

خارش گلو

اولین بیماران در آفریقای جنوبی با علامت خارش گلو مواجه شدند که دکتر Angelique Coetze اعلام کرد که معمولا افرادی که این علامت را دارند، سرفه را ندارند. در بهبود این نوع علامت نوشیدن مایعات میتواند کمک بسیاری کند.

خستگی و بدن درد

اکثر بیمارانی که به امیکرون مبتلا شده اند گزارش بدن درد را داده اند. این علامت تقریبا چندین روز با علائم دیگر ادامه دارد. همچنین خستگی نیز از شایع ترین علائم ویروس امیکرون است که بیشتر در بزرگسالان دیده میشود. خستگی و بدن درد تا 10 روز میتواند ادامه داشته باشد.

امیکرون در ایران همانند کشور های دیگر درگیر این بیماری است که تا چند ماه گذشته تلفات زیادی داشته است. این ویروس اکنون دوباره افزایش یافته و بهتر است که برای آن خود را آماده کنیم و برای پیشگیری از آن توصیه ها را رعایت نماییم. طنین سلامت البرز در نظر دارد که برای بهبود وضع سلامت کشور تلاش بسیاری انجام و خدمات خود را از جمله آزمایش و مراقبت در منزل را با بهترین کیفیت انجام دهد.

برای مطالعه مطالب بیشتر میتوانید به وبسایت ما با آدرس taninsalamatalborz.com مراجعه نمایید و درخواست خود را برای مراجعه پرستاران و پزشکان متخصص ثبت نمایید. لازم به ذکر است که طنین سلامت البرز دارای مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی استان البرز میباشد.

taninsalamatalborz
taninsalamatalborz تیم خدماتی طنین سلامت البرز ارائه دهنده خدمات پرستاری و پزشکی در منزل با رویکرد انتشار مقالات علمی معتبر در تلاش است که سطح بهداشت و سلامت جامعه را بهبود ببخشد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋